אדג כתב:כי חב"ד התפתחה והשתנתה מאז אדמוה"ז, וכן גור, משא"כ ברסלב.
ל'תולדות' לא היו חסידים כל עיקר,
אדג כתב:איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.
כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".
רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).
אדג כתב:רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).
חכם באשי כתב:נראה לי,
שלפני כל דיון בענין 'חסיד מספרים' יש לענות תחילה על השאלה: "מהו חסיד?".
זו שאלה שאני חוכך בה שנים רבות ועדיין לא הגעתי לפתרונה...
חכם באשי כתב:הצחקת אותי,
כיצד הינך מגדיר אותי חסיד ואנוכי לא ידעתי מהם הכללים המביאים אותי לידי כך?!
אדג כתב:איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.
כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".
רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).
דראל כתב:אדג כתב:איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.
כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".
רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).
כמובן שהתשובה קשורה לעניין הפרסונלי. אדם שלומד את תורתו של ר' נחמן, מתחבר לר' נחמן. אדם שלומד את השפת אמת, אולי מתחבר לשפת אמת, אך לא לאדמו"ר הנוכחי.
זה גם הפתרון בנוגע ליחסו של הרב זוין למשל, לחסידות חב"ד ולעומד בראשה.האחרונים נאמרו בהנחה שכולם יודעים שהרב זוין בצעירותו לא היה חסיד חב"ד לובביץ', ואם הדברים יביאו לידי מריבה כזו או אחרת, חוזרני מהם מכל וכל.
רבטוב כתב:דראל כתב:אדג כתב:איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.
כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".
רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).
כמובן שהתשובה קשורה לעניין הפרסונלי. אדם שלומד את תורתו של ר' נחמן, מתחבר לר' נחמן. אדם שלומד את השפת אמת, אולי מתחבר לשפת אמת, אך לא לאדמו"ר הנוכחי.
זה גם הפתרון בנוגע ליחסו של הרב זוין למשל, לחסידות חב"ד ולעומד בראשה.האחרונים נאמרו בהנחה שכולם יודעים שהרב זוין בצעירותו לא היה חסיד חב"ד לובביץ', ואם הדברים יביאו לידי מריבה כזו או אחרת, חוזרני מהם מכל וכל.
הרב ש''י זוין הי' שייך לפלג הקופסטי-בברויסק .
גוראריה כתב:יורשה נא לי לחלוק על עצם ההנחה שבבסיס השאלה של רבינו רבטוב.
אני מכיר הרבה יהודים שלומדים ליקוטי מוהר"ן והם בכלל לא ברסלבים.
חד וחלק כתב:אדג כתב:רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).
כלומר, אם הוא יגיע היום ל770 זה יעזור לו יותר מללמוד בספרי האדמוהריי"צ... נו נו. תצטרך להסביר לנו איך.
חכם באשי כתב:הצחקת אותי,
כיצד הינך מגדיר אותי חסיד ואנוכי לא ידעתי מהם הכללים המביאים אותי לידי כך?!
אליעזר בלוי כתב:אם אפשר....
מה המקורות הכתובים לזה
לא כדי להתוכח על עיקר הדברים...
מנצפך כתב:אליעזר בלוי כתב:אם אפשר....
מה המקורות הכתובים לזה
לא כדי להתוכח על עיקר הדברים...
לְמה??
סוקולקה כתב:אין שום הוכחה שהבעש"ט ראה במונח "חסידות" משמעות אחרת מזו של הגמרא רק עם שימוש רחב יותר של תורת הקבלה שהוא הפיץ.
כך שכיום מפני הקושי להיות קרוב לרבי בגלל מספר הגדול של חסידים כשהרבי הוא רק צאצא של צאצא של ולא בהכרח יורשו הרוחני של הבעש"ט ותלמידיו, יוצא שמי שמרגיש קרוב לתורת החסידות רק מהספרים ומתנהג בהתאם יכול להקרא חסיד לא פחות ממי שנוסע לרבי שלו לאכול קיגעל...
סוקולקה כתב:אין שום הוכחה שהבעש"ט ראה במונח "חסידות" משמעות אחרת מזו של הגמרא רק עם שימוש רחב יותר של תורת הקבלה שהוא הפיץ.
כך שכיום מפני הקושי להיות קרוב לרבי בגלל מספר הגדול של חסידים כשהרבי הוא רק צאצא של צאצא של ולא בהכרח יורשו הרוחני של הבעש"ט ותלמידיו, יוצא שמי שמרגיש קרוב לתורת החסידות רק מהספרים ומתנהג בהתאם יכול להקרא חסיד לא פחות ממי שנוסע לרבי שלו לאכול קיגעל...
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 138 אורחים