הודעהעל ידי דעת_האברך » ד' פברואר 07, 2018 1:15 am
במאמר המאלף של הרה"ג רבי בנימין גרוסברד שליט"א שפורסם בכאיל תערוג [נמצא כאן באשכול קבצים להורדה על מרן זי"ע], יש מלבד הדברים המאירים והמרוממים על דמותו של מרן זי"ע וגדלותו בתורה ובכל העניינים כפי שעדיין לא נכתב עד כה, כמה וכמה פנינים נחמדים:
"התבטא באירוניא על פשוטי העם שמנמנמים בשעת קה"ת מרוב עיפות...
שהיה עדיף להם לקרוא מגילת רות בסוכות ומגילת קהלת בשבועות, שהרי
הם נרדמים בזמן קריאת קהלת מחוץ לסוכה ואם היו קוראים קהלת בשבועות
היה להם די זמן לישון היטב בשבועות בבוקר ולא רק כמה דקות בודדות
של מגילת רות. ".
"מרגלא בפומא בשם החפץ חיים שכאשר יבוא אדם לבית דין של מעלה וישאלו
אותו למה בזבזת זמן על פרנסה והרי יכלת להסתפק במועט ולעסוק בתורה,
הוא יענה האשה אשר נתת עמדי האשה דרשה כך היא בקשה כך והייתי חייב
לעשות את רצונה. אתם יודעים מה יענו לו בבי"ד של מעלה? אתה הרי האיש
היית צריך להיות "גבר" ולא לשמוע בקולה ולא לבזבז את הזמן"
"התבטא בצחות שכביכול הקב"ה עשה הסכם עם העשירים הוא נותן להם
כסף ולוקח מהם את השכל, כי אנשים לא נותנים כסף לצדקה, בשביל מה הם
שומרים את זה, לילדים שלהם, הרי הילדים שלהם יריבו על הירושה, וככל
שהירושה תהיה יותר גדולה המריבה תהיה גדולה יותר, וכל הכסף יתבזבז
בשביל עו"ד של שתי הצדדים, נמצא א"כ שהעשיר עבד קשה בשביל לעשות
מחלוקת במשפחה שלו ובשביל העו"ד האם זה לא טיפשות? תיקח את הכסף
שלך ותתן לתורה ולצדקה."
"סיפר רבינו שרב אחד שנרדף ע"י שונאי תורה ולאחמ"כ כשנענשו משמים
באו לבקשו ממנו מחילה, והוא התרצה למחול להם אבל הרבנית שלו
התקשתה למחול להם, שלח לה רבינו לאמר מה יתן לך ומה יוסיף לך אם
לא תמחלי להם, והרי את הרדיפות כבר עברתם ומה יהיה לך מזה שהם
יענשו עכשיו".
"בתקופה הראשונה שהתחילו להקליט אותו שעות רבות במשך היום ביקשו
ממנו רשות, אולי יש דברים שאינו רוצה שיהיו מוקלטים, השיב רבינו
בפשטות כמי שלא מבין את השאלה הרי מקליטים אותי כל הזמן!"
"פעם התבטא בצחות שלימוד שמו"ת בדורינו
הוא תורה לשמה, כי זה הלימוד היחידי שלא משלמים ע"ז בכוללים השונים..."
"לסבר את האוזן נזכיר דוגמא קלה כמות שהיא, נכנס אל רבינו בעל תפילה
בימים נוראים ושאלתו שהתפילה לפני העמוד מפריעה לו להתרכז בכוונה,
אם כך - א"ל רבינו אל תתפלל לפני העמוד, השואל שלא היה מוכן לתשובה
זו התחיל לומר אבל... א"ל רבינו אם ככה אם אתה רוצה להתפלל לפני העמוד
אז תתפלל, ופטרו לחיים ולשלום. הבה נתבונן, מה היה כוונת השואל, האם
הוא לא ידע את האפשרות הפשוטה להפסיק להתפלל לפני העמוד? אלא
הוא רימה את עצמו הוא חיכה שרבינו יגיד לו נכון אתה לא מכוון כראוי אבל
זיכוי הרבים עדיף או שיתן לו איזה עיצה וסגולה. בא רבינו והעמיד אותו על
מקומו דריי נישט די קאפ - אל תבלבל את הראש שלך, אל תרמה את עצמך,
אין אפשרות לקיים את שתיהם תחליט אתה בעצמך מה אתה רוצה, אתה
רוצה להתפלל בכוונה או שאתה רוצה להתפלל לפני העמוד"