מיללער כתב:אני רואה שאין לנו אשכול על משפחת מרן החזו"א רק את זה, אולי כדאי לסדר את משפחת קרליץ פה.
שיף כתב:לא מתאים!!!!!
פרנקל תאומים כתב:טוב, אני מבין שאף אחד כאן לא יודע לאמת האם הג"ר שמריהו יוסף זצ"ל נמנה (בשלב כלשהוא) על תנועת 'המזרחי'.
ובכן, שני האישים הנוספים שהזכרתי לעיל שגם הם הוכתרו ע"י 'שרי המאה' בכתרה של 'המזרחי' ורציתי לברר 'הכצעקתה', הם רבינו ה'אור שמח' והג"ר מרדכי פיינשטיין זצ"ל אב"ד נובואלכסנדובסק.
לגבי ה'אור שמח', ידעתי גם ידעתי על התייחסותו המתונה לתנועה הציונית, וכמדומני שגם בספר אודותיו (המקור או ההעתק...) שהוזכר לאחרונה באחד הפורומים,רומז על כך. אבל האם נמנה על 'המזרחי' או תמך בו באופן ברור ? מחד, אני מתקשה להאמין, שהלא אם היו הדברים כנים בוודאי היו מנופפים בשמו הגדול והנערץ חדשות לבקרים בכדי לדרוש בזכותה של התנועה הנ"ל.
מאידך, פישמן-מיימון כותב שם בהמשך שב'התור' (שנה שניה גליון ג') התפרסם ממנו מכתב מיוחד בשבחה של 'קרן היסוד' (שנכתב לדבריו של הסופר,לבקשתם של ראשי 'המזרחי' בדווינסק).
לגבי הג"ר מרדכי פיינשטיין, בהנחה שאכן מדובר באחיו של מרן הג"ר משה זצ"ל, מעניין אם יש דברים בגו, הלא הרב משה צבי נריה זצ"ל בהיותו ברוסיה היה תלמידו המובהק.
שלמה בן חיים כתב:פרנקל תאומים כתב:טוב, אני מבין שאף אחד כאן לא יודע לאמת האם הג"ר שמריהו יוסף זצ"ל נמנה (בשלב כלשהוא) על תנועת 'המזרחי'.
ובכן, שני האישים הנוספים שהזכרתי לעיל שגם הם הוכתרו ע"י 'שרי המאה' בכתרה של 'המזרחי' ורציתי לברר 'הכצעקתה', הם רבינו ה'אור שמח' והג"ר מרדכי פיינשטיין זצ"ל אב"ד נובואלכסנדובסק.
לגבי ה'אור שמח', ידעתי גם ידעתי על התייחסותו המתונה לתנועה הציונית, וכמדומני שגם בספר אודותיו (המקור או ההעתק...) שהוזכר לאחרונה באחד הפורומים,רומז על כך. אבל האם נמנה על 'המזרחי' או תמך בו באופן ברור ? מחד, אני מתקשה להאמין, שהלא אם היו הדברים כנים בוודאי היו מנופפים בשמו הגדול והנערץ חדשות לבקרים בכדי לדרוש בזכותה של התנועה הנ"ל.
מאידך, פישמן-מיימון כותב שם בהמשך שב'התור' (שנה שניה גליון ג') התפרסם ממנו מכתב מיוחד בשבחה של 'קרן היסוד' (שנכתב לדבריו של הסופר,לבקשתם של ראשי 'המזרחי' בדווינסק).
לגבי הג"ר מרדכי פיינשטיין, בהנחה שאכן מדובר באחיו של מרן הג"ר משה זצ"ל, מעניין אם יש דברים בגו, הלא הרב משה צבי נריה זצ"ל בהיותו ברוסיה היה תלמידו המובהק.
ר' מרדכי הזה הוא ר' מרדכי אחר, הוא מוזכר בכמה מקומות והוא אינו ממשפחת ר' משה זצ"ל. אמר לי הגאון ר' מיכל זצ"ל שמה שהרב נריה והרב ישראלי תלמידיו של ר' מרדכי היו מהמזרחי אינו מדעותיו של רבם, אלא נעשו כן בארץ אחר שקיבלו ויזה לכניסה לארץ ישראל על ידי ישיבת מרכז הרב. ר' מרדכי עצמו לא היה שייך לכת הציונים. כמו אחיו מרן זצ"ל שלא היו שייכים כלל לא למזרחי ולא לציונות. ועל אף הרצון הגדול של אנשים למיניהם לייחס אל מרן זצ"ל דעות פושרות ר' משה היה אגודאי לגמרי.
שלמה בן חיים כתב:איך לא? ודאי שלייטנר יגיב...
ובכן ראה כמה חוסר רצינות יש בדבריך. אתה כותב שמה שכתבתי זה חוסר ידיעה או גרוע מכך. ואחר כך אתה כותב שמסתבר שיש קשר בין דעותיהם... ובכן אתה מדבר על הסתברות ואני מדבר על עדות מפורשת של מה שאמר לי מרן הגאון רבי מיכל פיינשטיין זצ"ל שהיה תלמידו של הגאון רבי מרדכי זצ"ל שהיה דודו. אני הייתי בקשר הדוק עם הרב נריה זצ"ל, ואני מכיר על מה מדובר ובמי מדובר יותר ממך. ידוע לי על הישיבה במינסק ועל התלמידים בה ועל כל מה שאתה חושב שאתה יודע. אם אינך מאמין להגאון ר' מיכל. אז כלל אינך ראוי לתגובה.
לייטנר כתב:שלמה בן חיים כתב:איך לא? ודאי שלייטנר יגיב...
ובכן ראה כמה חוסר רצינות יש בדבריך. אתה כותב שמה שכתבתי זה חוסר ידיעה או גרוע מכך. ואחר כך אתה כותב שמסתבר שיש קשר בין דעותיהם... ובכן אתה מדבר על הסתברות ואני מדבר על עדות מפורשת של מה שאמר לי מרן הגאון רבי מיכל פיינשטיין זצ"ל שהיה תלמידו של הגאון רבי מרדכי זצ"ל שהיה דודו. אני הייתי בקשר הדוק עם הרב נריה זצ"ל, ואני מכיר על מה מדובר ובמי מדובר יותר ממך. ידוע לי על הישיבה במינסק ועל התלמידים בה ועל כל מה שאתה חושב שאתה יודע. אם אינך מאמין להגאון ר' מיכל. אז כלל אינך ראוי לתגובה.
כמובן שאיני מחויב להאמין לעדות של אלמוני בשם כל אדם, גדול ככל שיהיה.
מכיון שלא רק זאת אתה יודע, אלא גם יודע על קשריי עם הרב נריה, ידיעותיי על הישיבה במינסק, ובכלל על כל דבר שאני יודע, אין לי להציע לך לשתות כוס מים ולהירגע.
בדיון עונים בצורה עניינית.
יונת אלם כתב:לפלא הוא שאף אחד מהכותבים הנכבדים לא ציין שבאייר השנה מלאו מאה שנה! לפטירת הרב דקוסובה רבי שמרי' קרליץ זצ"ל ואף לא נכתב עליו בבטאוני התקופה
מחולת המחנים כתב:היות שלא מצאתי אשכול בפני עצמו על בנו בכורו הרב מלכוביץ' רבי מאיר קרליץ זצ"ל, אכניס כאן תמונה יפה ממנו בבואו להתיישבות פא"י במסמיה (מושב בני ראם).
'בניין נערים סתירה' - כוונתו - איך ילד מוכיח שהוא צודק? ע"י ההטחה בבר פלוגתא שלו: "אתה טועה, אתה טיפש, הוא עם הארץ, הוא שייגץ". את השיטה שלו בונה הילד בעזרת סתירת כל השאר: כולם טועים. לעומת זאת, 'סתירת זקנים - בניין', כלומר: איך זקן סותר את דברי האחר? הוא אינו מתייחס כלל למי שאמר את הדברים. הוא בונה את האמת, רואים את האמת, רואים את האור, ואז, ההצעה האחרת ממילא נופלת. עמדה כזו של רב, עמדה כזו של 'זקן' אינה עסוקה בביטול התלמיד או בביטול טעותו, היא עוסקת בבנייה: לבנות אותו, לבנות בניין לידו, והוא ייבנה מזה
שיף כתב:אתמול כ"א אייר, חל יום הילולא 100 לפטירת הגאון רבי שמריהו יוסף ב"ר שמשון קרליץ
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 168 אורחים