קו ירוק כתב:העדת שאתה חוקר. אך מחקר לא יכול למשש את דופק התקופה.
לך ראיין אנשים ברי דעת הקיימים עמנו לאוי"ט - תועיל רבות למחקריך. וככל שתרבה בראיונות כך תדע.
מי שנשם את התקופה דרך הוריו ורבותיו, לא חי ממחקרים.
השפעת החזו"א היתה מכרעת על כל גדולי הדור שהזכרת. ולא נגעת במעמדו המכריע של הגרי"ז.
בקושי בחזון איש אפשר קצת לעסוק.
בגרי"ז קשה בהרבה, כי גם השוללים את עצם קיומה של המדינה, תולים עצמם היום בהגרי"ז.
מעמדו לא היה מכריע.
בתש"ט הוא התנגד נחרצות לחזית דתית עם המזרחי והיה היחידי - כמובן שהיתה חזית.
גם בתשט"ו הוא התנגד לאגודה, וכמובן כל הציבור ככללו, הצביע גם הצביע.
בתש"ך - אז מרבים לספר על מלחמתו בחזית הדתית, יש לי פרוטוקלים מפורטים של אגודה, הרבה לפני שאמר מילה שהוועד הפועל הכריע מכבר שלא ילכו לחזית דתית.
מה הייתה דעתו על בית יעקב, על מראה הישיבות, על המפלגות החרדיות, על עיתונות נקיה?
מה הייתה דעתו על הצבעה בבחירות? על אגודת ישראל?
נדמה לי כי התשובה ברורה: הוא סבר בדעתו הק' ברוב המקרים אחרת מגדולי ישראל האחרים ודעתם היא שהתקבלה על הציבור כולו.