ספרן כתב:בהמשך להנ"ל, שוב ראיתי שאינה נשמה תועה "נוספת" והם הם הדברים שפורסמו בהדואר, אכן נעתקו מהספר הנזכר (מ"ב, ירושלים תשל"ב) עמ' 143 ואילך, או פורסמו שם במקביל להוצאתו לאור באותה שנה. אגב גררא כבר נודע שלא במתכוון שם הכותב שביקש מנהלינו להסתיר ועמו הסליחה.
שיבר כתב:מרתק ביותר. ייש"כ גדול. תביא עוד קטעים כאלה.
מעניין, רק נשמות תועות ניחנות בכשרון לתאר אישים דגולים בציוריות כזו?
גוראריה כתב:אכן, אגב העיסוק הגדול בקנאותו וב'שיטה' של הרבי מסטמר זי"ע, כמעט ונשתכחה גדלותו האמיתית, בתורה, בקדושה, בהנהגה, ברבנות, בגידול דורות של תלמידים בקראלי ובסטמר, בפעולת ישועות, וכו' וכו'.
זכותו תגן עלינו.
גוראריה כתב:אכן, אגב העיסוק הגדול בקנאותו וב'שיטה' של הרבי מסטמר זי"ע, כמעט ונשתכחה גדלותו האמיתית, בתורה, בקדושה, בהנהגה, ברבנות, בגידול דורות של תלמידים בקראלי ובסטמר, בפעולת ישועות, וכו' וכו'
עשוי לנחת כתב:גוראריה כתב:אכן, אגב העיסוק הגדול בקנאותו וב'שיטה' של הרבי מסטמר זי"ע, כמעט ונשתכחה גדלותו האמיתית, בתורה, בקדושה, בהנהגה, ברבנות, בגידול דורות של תלמידים בקראלי ובסטמר, בפעולת ישועות, וכו' וכו'
ואכן, היום נתמלאתי בכעס על החוברת שהוציאו בשם "איש מלחמות ידיו לו רב" על רבי יואל זי"ע, וכל כולה בנושאי מלחמתו בציונות, העמלק הציוני, התבדלות מהרשע, אגודה ושאר דברים, וחרה אפי ממש על העול הנורא שעושים לאדם זה הענק שבענקים, אשר ניחון בגדלות עצומה בכל תחום, ונתפסו לשטויות כאלו, אם כי אין להתעלם מזה, אך ודאי שלא ליצור פרופיל שמורכב כולו מדברים אלו. [החוברת מהוצאת אור האמונה, מישהו יודע מי הם? להשערתי הם אינם מאלו שהיו קשורים אליו באמת, כי אם אנשים שתופסים טרמפ על היארצייט שלו לפרסם דעתו נגד ה"עמלק הציוני"]
וכבר אמר מי שאמר, שכהאידנא אצל שני זרמים בלבד כל היהדות כולה עומדת על דבר אחד - "הציונות", המזרוחניקים שעוד נשארו נאמנים למורשתם, והנטורי קרתא...
מתפעל כתב:מעניין שהשואל היה אביו של ר' מאיר כהנא הי"ד.
האם אביו היא רב?
מחולת המחנים כתב:כמדומני שנשמט כאן מתוך תיאורו של ציינוירט על סדרת 'אוצר ישראל' של אייזנשטיין שהיתה לדבריו מונחת בתחתית ארון הספרים של רבי יואל מסאטמאר, ועל ההמהום של זקני החסידים שרבם אינו כל כך פנטי והוא מערב בנעשה בעולם וגם מחזיק ספרים שכאלו בספרייתו, (נחיתות אופיינית).
מתפעל כתב:
לא מובן לי, וכי ארץ ישראל היא כסדום חלילה? הרי גם בתקופה ההיא היו ב"ה מספיק מקומות ששם דרים רק עהרליכע יידן, כירושלים ובני ברק,
ולמה שלא יעלו לשם? והראיה שגם בירושלים עיה"ק גופא גרו אז יראים ושלמים מהמחנה הקנאי כר' אהרלך וכדומה.
מתפעל כתב:צודק כבודו שאין כבודי מכיר את השיטה.
אולי תעשה עמי חסד להביא בקצרה בכמה משפטים מהי שיטת הגה"ק מסאטמר זצ"ל בנוגע מגורים בארץ הקדש? קשה עלי הקריאה.
אודה לך מאד. הרי יש קהילות יפות של חסידי סאטמר בירושלים ובבני ברק. בהכרח שלא היה נגד. והרי אותו רב לא טען שיהודים יעלו לארץ למקום חילוני בדוקא.
למי ששאל למקור הציטוטים, זהו ספר בשם: 'נתקיימה בי', יהודי בשם עסטרייכר. נמצא באוצר.
חידושי הריטב"א מסכת יומא דף לח עמוד א
אלכסנדריא של מצרים. פי' דאע"ג דכתיב לא תוסיפון לשוב בדרך הזה עוד כבר פירשו בסיפרי לגור שם אי אתה חוזר אבל אתה חוזר לסחורה ולכבוש את הארץ, ומיהו תמיהא מילתא על מה סמכו העולם לגור בזמן הזה במצרים כגון הרמב"ם ז"ל וכמה גדולים אחרים, ויש אומרים שאותן עיירות כבר נתבלבלו ונחרבו ואלו עיירות אחרות הן שנתיישבו אחרי כן, וה"ר אליעזר ממיץ תירץ שלא אסר הכתוב אלא להולך בדרך ההוא שמארץ ישראל והמדבר למצרים דהכי כתיב קרא לא תוסיפון לשוב בדרך הזה עוד, והנכון יותר שאין האיסור ההוא אלא בזמן שישראל שרויין על אדמתם אבל בזמן הזה שנגזר עלינו להיות נדחים בכל קצוי הארץ כל חוצה לארץ אחד הוא ואין איסור אלא שלא לצאת מדעת מן הארץ לחוצה לארץ.
מתפעל כתב:גם אם אין מצוה בזמן הזה, אבל אין עבירה לדור בארץ.
ולפי מה ששאל הרב הנ"ל שיבואו חרדים לחזק הציבור החרדי, ענה לו שאין לבא לגור בסדום.
משמע שכל הארץ רשעים כמו סדום.
וזה הרי מרפסין איגרא.
אולי הגה"ק רק היתל באותו רב ואמר דבריו בבדיחותא ולא ברצינות.
אמנם ידוע עד כמה צדיקי הדורות נזהרו מאד שלא להוציא לשון לא טובה על ארצינו הק'.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 143 אורחים