רבי אלעזר לעוו נולד בשנת תקי"ח בביתו של מו"ה אריה ליב נ"י בנו של הגאון המפורסם מו"ה פנחס זעליג זצ"ל בעמח"ס עטרת פז , בק"ק וואדיסלאב במחוז קיעלץ שבפולין. ויקרא שמו בישראל אלעזר, על שם זקנו הגאון רבי אלעזר מוכיח זצ"ל
והיה נכד של הגאון האדיר רשכבה "ג רבי יצחק איציק חריף זצ"ל אב"ד חענטשין, אפטא וקראקא בישראל כחמישים שנה
אמו הצדקת מרת לאה רייצא ע"ה היתה בת מוה"ר המפורסם רבי שמואל כ"ץ זצ"ל מק"ק לאסק הנקרא ר' שמואל לאסקער (הי' חתן הגביר הצדיק הנודע בשם ר' איציק גאלדעס), בן מוהר"ר יחיאל מיכל כ"ץ זצ"ל , בן הגאון הגדול מוה "ר רבי אלעזר מוכיח זצ"ל בן מוה "ר רבי יעקב זצ"ל , חתן מוהר"ר רבי אברהם זצ"ל , אחיו של רבינו הגדול המהרש"א , ממשפחת הרב הקדוש רבי יחיאל זצ"ל מיכל מנעמרוב זצ"ל בעמח"ס שברי לוחות, (נהרג על קידוש ה ' ביום כ' סיון שנת ת"ח, ומזכירים נשמתו בסליחות ליום כ' סיון ) כמ"ש בהקדמת ספר ריח ניחוח (וורשא ת "ר), ולמעלה בקודש עד ר ' יהודה החסיד, ע "פ עדותו של המהרש"א בעצמו (הובא בספר שם ארי ' יו"ד סי ' כ"ז). כמו"כ היתה אמו של רבינו נכדת רבותינו הרמ"א, המהר"ם פאדווא, המהרש"ל והלבוש , מגזע המהר"ל מפראג ורבינו יהודה החסיד ולמעלה בקודש
כשמלאו לו י "ג שנים בהגיעו לגיל
מצווה ועושה, חגג יחד עם שמחת קבלת
עול מצוות , את מסיבת סיום הש"ס
- יורה יורה ידין ידין -
בשנת תקל"ד מצא אשה מצא טוב, ענבי הגפן בענבי הגפן, ובא בברית הנשואין עם הרבנית הצדקת מרת יוטלה ע "ה, בת הרבני יואל זצ"ל, בן הגאון רבי יצחק זצ"ל חתן הגאון רבי אריה ליב זצ"ל אבדק"ק אמסטרדם בעמח"ס גור אריה, נכד להגאונים רבינו הב"ח ובעל התורת חיים זצ"ל.
בשנת תקלה עלה לכהן פאר להיות יושב על מדין בעיר וואדיסלאב
בשנת תקל"ח כשהיה רבינו בן עשרים, נעתר להפצרתם של ראשי וטובי העיר 'פילץ' לקבל הכסא הרבנות שם
ושם פתח לראשונה ישיבה להעמיד תלמידים וסדר הלימוד היה בג' ימים הראשונים מימי השבוע , לא לימד רבינו רק לתלמידיו בני ישיבתו, ולמד עמהם משעה שלישית בבוקר עד אחר חצות היום. ביום ה ' וביום ו' בשבוע לימד לכל הבא לדרוש את ה' בבית המדרש, גם התלמידים וגם בעלי בתים, ולרבות תלמידי חכמים מבני העיר. ובשבת קודש דרש מכל אשר למד בב' ימים האחרונים האלה, דרושים לכל חפציהם, עמוק עמוק מי ימצאנה. ביום ד ' בשבוע, היה מנהגו להעמיד את תלמידיו בכור המבחן , וסדר הבחינה היה באופן זה, התלמידים נחלקו לשני כתות , א, המופלגים שהיה להם יד ושם בתלמוד ובפוסקים, ב, אלה אשר לא היה בהם כח לעמוד לבד בהיכל המלך לשוט בים התלמוד . והנה אלה האחרונים היו מוכרחים להכין את עצמם בעזרת אלה הגדולים, אשר כח בהם לעמוד בקשרי מלחמתה של תורה, והיו הגדולים ערבים על הקטנים ומוזהרים שידעו כל דבר על בוריו, ובעת הבחינה נבחנו רק אלה האחרונים
בשנת תקס כשהיה רבינו בעיר וויען להדפיס את המקח והממקר עם הגהותיו זר זהב עבר דרך ניקלשבורג היה שם אנשים מעיר טריטש והמהרם ניקלשבורג אמר להם לבחור את רבינו לרב בעיר טריטש והעתיק אהלו שם
ובשנת תקעב נתקבל לרב ברנשברג פילזען גלאטטוי
ובשנת תקעו חזר לטריטש
בשנת תקפ פרצה שריפה בטריטש ונשרף כמעט כל העיר אז עזב את פולין והלך לאונגארן ובחרו בו העיר מיקאלאש
ובסוף ימיו נתקבל לרב בסאנטוב
נפטר ז"ך שבט תקצז
רבינו חיבור כמה ספרים
שמן רקח על פסחים ביצה ברכות
שו''ת שמן רקח
סמא דחיי
מנחת ערב
שב שמעתתא
שערי דעה
הגהות על שלחן ערוך מקח וממקר ריטבא קידושין
קונטרס החזקות
תורת חסד