הברית לבני בכורי שיחיה לאוי"ט, התקיימה בפתע פתאום שלא בזמנה, אחרי שהמוהל הורה שאפשר למולו בשלהי היום התשיעי. הגעתי לברית כל עוד נשמתי באפי כשאני מעוטר בטו"ת כמנהג, אבל את הכובע שכחתי בבית. לכשנתיישבו לסעודת המצוה, ראיתי בחסרון הכובע וליבי עלי דווי, איך אשב בין הקרואים כשראשי מגולה. הגר"ב פינס שהיה מן המזומנים ניגש אלי וברגע כמימרה מבלי שאיש הבחין בדבר, חבש כובע ישועה בראשי, והוא נשאר במשך כל הסעודה כשהורם נזרו והוסרה עטרתו מראשו. מן הסתם ליצים שבאותו הדור, כשראוהו לגלגו עליו באותה שעה: א קלטער... שמענה ואתה דע לך!
איש_ספר כתב:נפל לידי ספר הנקרא, החטאים ועונשם, ת"א תשמ"א. בספר מספר הכותב את סיפור חייו שראשיתו במחיצת אדמו"ר מויז'ניץ בגרוו"ד, (כולל סיפור הצלת משפחת הרבי לפרטי פרטים ובטוחני שחסידי ויז'ניץ ימצאו בו ענין גדול)
איש_ספר כתב:שלח לי מישהו את התמונה הבאה וכתב:הברית לבני בכורי שיחיה לאוי"ט, התקיימה בפתע פתאום שלא בזמנה, אחרי שהמוהל הורה שאפשר למולו בשלהי היום התשיעי. הגעתי לברית כל עוד נשמתי באפי כשאני מעוטר בטו"ת כמנהג, אבל את הכובע שכחתי בבית. לכשנתיישבו לסעודת המצוה, ראיתי בחסרון הכובע וליבי עלי דווי, איך אשב בין הקרואים כשראשי מגולה. הגר"ב פינס שהיה מן המזומנים ניגש אלי וברגע כמימרה מבלי שאיש הבחין בדבר, חבש כובע ישועה בראשי, והוא נשאר במשך כל הסעודה כשהורם נזרו והוסרה עטרתו מראשו. מן הסתם ליצים שבאותו הדור, כשראוהו לגלגו עליו באותה שעה: א קלטער... שמענה ואתה דע לך!
הרב ארנברג ראש ישיבת חדרה פתח להאי פיתחא בשאלה זו, ויש לו בזה מהלך, איני זוכרו כרגע..השוחט כתב:הרגע שמעתי הרצאה של ידידינו הרב גור אריה שיחי' וזה הזכיר לי ווארט ששמעתי ממנו זצ"ל.
בגמ' פליגי רב ושמואל אי אחש' מלך חכם או טיפש, חד אמר כך ואידך אמר להיפך.
נוטר הכרמים כתב:אכן, חזון בלתי נפרץ בימינו, מעשים כבירים כאלו, באין שומע ואין יודע.
את ש"ב הגאון הנלבב הנ"ל (שנלב"ע בג' כסלו תש"ע) הכרתי רק למראה עינים מפעם לפעם, אף כי ידוע היה בשער בת רבים בחין צניעותו וענוותנותו המופלגה, וע"כ דומה כי לא יהיה בכך כל תימה אם על מעשי חסדיו הכבירים יודעים בקושי מקבלי הטובה.
בת קול לאותה דממה דקה של היחבאות אל הכלים, של 'את צנועים חכמה', נשמעה בהספדו מלא הטעם והתוכן על חותנו מרן הגרי"ד זצ"ל בבית המדרש פוניבז' בשכונת עזרת תורה בירושלים, נדפס במילואו בספר קול נהי ארימה (מצוי באוצר), קחנו משם.
איש_ספר כתב:לא
איש_ספר כתב:לא
הבאר ההיא כתב:מאיזו משפחה היתה אמו של רבי ברוך פינס?
איש_ספר כתב:הבאר ההיא כתב:מאיזו משפחה היתה אמו של רבי ברוך פינס?
נמסר לי שבספרו של פרידמן על צאצאי הגר"א כתוב שאשת ר' שמחה פינס היתה חנה למשפחת מלטר.
פלוני שאל אמש את ר' נתן זוכובסקי והלה אמר להד"ם. ר' שמחה פינס ור' בערל יאנובר (אביו) היו מיודדים, ר' שמחה היה 'חצי תלמיד' של ר"ב, אבל לא היה בינהם שום קורבה משפחתית. הוא הוסיף שגם מבחינה גיאוגרפית שום דבר לא מתאים. פינס מרוסיה והם מליטא, מרחק גדול. גם ההשערה של נישואין פיק' נשללה, שכן ר' שמחה פינס עלה הרבה לפני משפ' זוכובסקי. הקיצור טעות גמורה. ואולי פלוני החליף מסדובסקי לזוכבסקי ואח"כ בנה ע"ז חומה.הבאר ההיא כתב:איש_ספר כתב:הבאר ההיא כתב:מאיזו משפחה היתה אמו של רבי ברוך פינס?
נמסר לי שבספרו של פרידמן על צאצאי הגר"א כתוב שאשת ר' שמחה פינס היתה חנה למשפחת מלטר.
ייש"כ הרב אי"ס ורוב ברכות להולדת הבן.
ראיתי באיזה מקום שר' שמחה פינס היה נשוי לאחותו של ר' בערל יאנובער
מלכתחילה לא הבאתי את זה כי זה היה נשמע לי לא הגיוני שזה לא ידוע ולא מוזכר בשום מקום.
אך לאחר שכתבתי את ההודעה הראשונה חיפשתי ומצאתי בג'ואיש ג'ן רישום נישואין
של שמחה פינס בן אברהם פינס ואמו שרה לבית זלדוביץ
והכלה ריבה זוכובסקי מיאנובה
בת יוסף זוכובסקי ורחל לבית גולדשמידט
עוד צויין שם שהחתן הוא ממינסק ושאביו בירושלים.
החתונה התקיימה בתאריך 13/9/34 למניינם.
והנה נמצאו כל הפרטים מתאימים באופן שאין מקום לחוש בזה לשני יב"ש.
ועתה נפשי בשאלתי האם ידוע לבני המשפחה על נישואין אלו?
ומה עלה להם האם נפטרה האשה בצעירותה או שנתגרשו?
או שטעות היא בידי ושמחה פינס אחר הוא זה?
איש_ספר כתב:פלוני שאל אמש את ר' נתן זוכובסקי והלה אמר להד"ם. ר' שמחה פינס ור' בערל יאנובר (אביו) היו מיודדים, ר' שמחה היה 'חצי תלמיד' של ר"ב, אבל לא היה בינהם שום קורבה משפחתית. הוא הוסיף שגם מבחינה גיאוגרפית שום דבר לא מתאים. פינס מרוסיה והם מליטא, מרחק גדול. גם ההשערה של נישואין פיק' נשללה, שכן ר' שמחה פינס עלה הרבה לפני משפ' זוכובסקי. הקיצור טעות גמורה. ואולי פלוני החליף מסדובסקי לזוכבסקי ואח"כ בנה ע"ז חומה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים