מחשב מסלול כתב:האם ידוע על עוד מקורות?
בספר של שמואל אברהם נוסבוים, מים חיים, אנטוורפן ה'תשע"ו הנמצא באוצר
על הרב חיים קרייזווירט זצ"ל
מביא מרבו עובדות ומגלה יותר מטפח וטפחיים על הפולמוס שעורר ר"ש בישיבה
ומפרט על התנגדותו החזקה לחצרות גור- פשיסחא מה שגרם לסילוקו מהישיבה ע"י ר' שלמה אייגר האדמור מלובלין שהיה נשיא יח"ל בתקופה אחרי פטירתו של המהר"ם שפירא
[ובספרו של ד"ר הלל זיידמן הישיבות בפולין, על ישיבת חכמי לובלין ועוד
כותב שאחרי פטירת ר' מאיר שפירא כיהן ר"ש מספר חודשים כנשיא הישיבה עד הדחתו והחלפתו ע"י ר' שלמה אייגר ואחיו
רבי עזריאל מאיר איגר כן הביע תמיכה נלהבת בר"ש והתנגד להדחתו]
אך אינו מפרש עוד פרטים לסיבת התנגדותו לפשיסחא ואולי כונתו למכתבו נגד החומרות בעניני אישות וכדומה
ואולי גם עובדת היותו חסיד קאזניץ תרמה לכך
ואציין למכתב כב בנהרי אש הכותב "ואוהבים אין לי בפולין כי רובם מן החסידות הרגילה ואין לי שייכות עם חסידות זו זאת נרשם על מצחי הגם שאינני מדבר נגדם"
מצד שני בנהרי אש מאמר א' כותב ר"ש שדרך לימודו בעיון הוא כסגנון ספר שפת אמת ולרוב דבריו זכה לכון מעצמו בלימודו
ובמאמר א'
מבקר את דרך הלימוד בפלפול וחריפות ואף נגד דרך בריסק וכותב נגד הספיקות שהם שמים בדברים הפשוטים והמבוררים לכל ישרי לב למען הרבות הבלים ופטפוטי דברים
וכן התנגד לשיטת המוסר וכך כותב במכתב של ר"ש לר' חיים קרייזווירט זצ"ל בנהרי אש מכתב ה' שהעוסקים במוסר על פי הסברים מן שכל האנושי אין במידותיהם חיות אלוקי ונועמו יתברך ובמכתב מז כותב בנודע לעסק תקון המדות לא עפ"י שכל האנושי אפילו בהתבוננות אנושית כמו שיטת נאווארדוק רק לינק ממקור הקדושה וכו'
ובנוסף מביא בספר מים חיים שהתיר מעשה יבום [לבנו]
מה שעורר התנגדות עצומה בעולם הרבני ולבסוף אכן חזר בו
ובעת גירושו מהישיבה
קבוצת השמעונים בישיבה עשו מרד והפגנות נגד הפסק לגרש את ר"ש מהישיבה
ואך נאלצו לשלוח משטרה לגרש את רבי ירחמיאל ישראל יצחק דומב וכו' עיי"ש
ושמעתי בשם הרב וואזנר שסיפר שבתקופה דאז למרות היותו חסידו של ר'"ש עמד בצד ולא השתייך לב' הקבוצות ובעת שרצו מתווך בין שני הצדדים בחרו בו כי הוא היה נייטרלי וכן סיפר שחסידי ר"ש פירשו הפסוק שהיה חרוט על הישיבה לכו בנים שמעו לי יראת ה' אלמדכם כך: לכו בנים- תלמידים שמעו לי - לשמעול'ה והוא ילמד אתכם יר"ש
ועיין עוד בדבריו שהובא פה .בשם נכדו,http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=215047&sid=b6f37f5b400aea1715c471f25a8c8237#p215047
עוד אמר לי שבהתחלה ר' שמעון ור"מ שפירא הבינו זה את זה מאד, רק בהמשך נעשה מתח
ביניהם, וזאת בסיבה פשוטה, שהרי ר' מאיר שפירא היה ראש הישיבה, אולם הרבה בחורים רצו כל
הזמן אחר הגאון מזעליכוב וזה פגע בו מאד, והוסיף שהוא היה מקושר לשניהם.
ועיין עוד בנושא זה במאמר המביא את סדר הדברים מתוך העיתונות דאז
https://muse.jhu.edu/article/755199