מלאעולם כתב:זה היה יסוד גדול אצל הג"ר מאיר סולוביצ'יק. הוא היה נוהג לעשות את כל המצוות בעצמו בלי לסמוך על אף אחד. כך היה צועד בעצמו מידי שנה לשאיבת "מים שלנו" במעיינות ירושלים למרות גילו המופלג
וטוב ונכון הוא שדוקא יהודים ישאבו את מי המצות ולא על ידי נכרים. וכ"כ הר"ר שמואל מפלייזא וחומרא יתירה היא. ואולי טעמא כיון דאי אפשר בלתי מים מין עיסה הם כמו שפירשו התוספות בסוף מסכת ביצה בההיא דמים ומלח לעיסה, וקרינן בהם ושמרתם את המצות (שמות יב, יז). ושמא על כן נהגו יש קדמונים להיות להם כלי מיוחד למי המצות שהישראל בעצמו שואבם כאשר המנהג עדיין בבני רינוס. אמנם מאן דאפשר ליה משתדל שיהיו כולם נשאבים על ידי יהודים, דהא אם נאבד האפיקומן סומכים על שאר המצות שאכלו. ואם טורח הוא לו שלא יוכל לשאוב כולן, על דרך זקן או חולי מ"מ יטריח את עצמו לשאוב מי המצות שצריך לסדר. וכן המרדכי הוא בעצמו שאבם, ובני רינוס נזהרים בכך. וגם מייחדים מי המצות לכל לילה בפני עצמה
אם אפשר בבקשה להעלות, (או מה'משמר' או מ'אמרי חן').איש_ספר כתב:גם הוא מאמרי חן. והנה עוד משם.סעדיה כתב:בכלל, מפורסם היה בדרכו של דיוק לשונות הראשונים, בלי לנסות לדחוק בדבריהם שאינם כפשטם, כידוע בדבריו המובאים במשמר הלוי בסוגיא ד'מכילתא' ו'ספרא'.
עושה חדשות כתב:אם אפשר בבקשה להעלות, (או מה'משמר' או מ'אמרי חן').איש_ספר כתב:גם הוא מאמרי חן. והנה עוד משם.סעדיה כתב:בכלל, מפורסם היה בדרכו של דיוק לשונות הראשונים, בלי לנסות לדחוק בדבריהם שאינם כפשטם, כידוע בדבריו המובאים במשמר הלוי בסוגיא ד'מכילתא' ו'ספרא'.
יש פתרון פשוט יותר: להימנע מלציין את השם על הפורזץ... בנים ויו"ח לא יטעו בכה"ג, וסתם אדם לא ידע מאומה מאין מקורו נמצא.איש_ספר כתב:[יש לי בבית סידור קראי (להבדיל בין טהור לטמא) אני הולך מהר להשליכו, אחרי מותי עלולים לכתוב: הסידור הקראי בו התפלל המנוח...!]
לבי במערב כתב:יש פתרון פשוט יותר: להימנע מלציין את השם על הפורזץ... בנים ויו"ח לא יטעו בכה"ג, וסתם אדם לא ידע מאומה מאין מקורו נמצא.איש_ספר כתב:[יש לי בבית סידור קראי (להבדיל בין טהור לטמא) אני הולך מהר להשליכו, אחרי מותי עלולים לכתוב: הסידור הקראי בו התפלל המנוח...!]
עמקן כתב:לבי במערב כתב:יש פתרון פשוט יותר: להימנע מלציין את השם על הפורזץ... בנים ויו"ח לא יטעו בכה"ג, וסתם אדם לא ידע מאומה מאין מקורו נמצא.איש_ספר כתב:[יש לי בבית סידור קראי (להבדיל בין טהור לטמא) אני הולך מהר להשליכו, אחרי מותי עלולים לכתוב: הסידור הקראי בו התפלל המנוח...!]
בנים ויו"ח ראו מאיזה מחזור הוא התפלל. היה לו מנין פרטי בסלון ביתו, ולא יתכן שלא ידעו כולם. אני שאלת שני תלמידים שהתפללו אצלו כמה שנים, והם לא ראו מחזור הנ"ל מעולם. אין ספק שמישהו רוצה להרויח כסף.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש לו ס' עה"ת. מה שמו? והאם ניתן להשיגו באר"י?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:עמקן כתב:לבי במערב כתב:יש פתרון פשוט יותר: להימנע מלציין את השם על הפורזץ... בנים ויו"ח לא יטעו בכה"ג, וסתם אדם לא ידע מאומה מאין מקורו נמצא.איש_ספר כתב:[יש לי בבית סידור קראי (להבדיל בין טהור לטמא) אני הולך מהר להשליכו, אחרי מותי עלולים לכתוב: הסידור הקראי בו התפלל המנוח...!]
בנים ויו"ח ראו מאיזה מחזור הוא התפלל. היה לו מנין פרטי בסלון ביתו, ולא יתכן שלא ידעו כולם. אני שאלת שני תלמידים שהתפללו אצלו כמה שנים, והם לא ראו מחזור הנ"ל מעולם. אין ספק שמישהו רוצה להרויח כסף.
עירוב פרשיות בין הרב אי"ס שיחיה להגר"מ.
ממש לא. עצה טובה קמ"ל להראי"ס שליט"א, כדי שלא יאלץ להשליך מחצית ספרייתו...עמקן כתב: . . מרומז בדברי ל"ב . .
לבי במערב כתב:ממש לא. עצה טובה קמ"ל להראי"ס שליט"א, כדי שלא יאלץ להשליך מחצית ספרייתו...עמקן כתב: . . מרומז בדברי ל"ב . .
הגריחא"צ - יישר חילי' דכת"ר לאורייתא. כה לחי.
עמקן כתב:בנים ויו"ח ראו מאיזה מחזור הוא התפלל. היה לו מנין פרטי בסלון ביתו, ולא יתכן שלא ידעו כולם. אני שאלת שני תלמידים שהתפללו אצלו כמה שנים, והם לא ראו מחזור הנ"ל מעולם. אין ספק שמישהו רוצה להרויח כסף.
אכן, וגם אני (כפי שרמזו ג' הנקודות שבהודעותי).עמקן כתב: . . דומני שהרא"ס לא התכווין ברצינות . .
יוסף חיים אוהב ציון כתב:עמקן כתב:בנים ויו"ח ראו מאיזה מחזור הוא התפלל. היה לו מנין פרטי בסלון ביתו, ולא יתכן שלא ידעו כולם. אני שאלת שני תלמידים שהתפללו אצלו כמה שנים, והם לא ראו מחזור הנ"ל מעולם. אין ספק שמישהו רוצה להרויח כסף.
א"כ מצוה לפרסם הונאה זו.
ונתייחד לו אשכול.גל של אגוזים כתב: . . וכבר עלה הנושא קצת בפורום דנן . .
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים