מאיר סובל כתב:שלא גידל, נכון.
הטעם, מסתמא אין נכון - שהרי הרש"ד שליט"א שנוהג כרמח"ל אינו מגדל אף פה בתוככי ארץ ישראל
חכם באשי כתב:ר' שריה דבליצקי
היימישער כתב:מה המקור לכך שהרמח"ל לא גידל את זקנו?
אוצר החכמה כתב:באיגרות רמח"ל מובא דבר זה כתלונה עליו מצד מתנגדיו.
יש למישהו תשובה לשאלתי?היימישער כתב:אבל שם גם מופיעה תשובתו (אגרת נ"ג) שכבר מזמן גדלתיהו.
פניני כתב:מישהוא יכול לאמת מנהגו וטעמו של הגה״צ הישיש רש״ד משום שנראה קצת פלא שמו״ר הגה״ק רי״מ חרל״פ לא נהג בזה
מהו הח"ו של תלישת שערות ארוכות, אכן שבפאות יש בכך לרעק"א שאלה של איסור דאורייתא אבל בזקן לכו"ע ליכא איסור.שיף כתב:ושמעתי הטעם לשניהם ע"פ הסוד[אינני בקי בזה], דיותר עדיף שלא לגדל כמעט מאשר לגדל וח"ו יתלוש שערותיו הארוכות.
שיף כתב:גם הגרב"צ אבא שאול עד שנותיו האחרונות [שכבר סעדוהו בני משפחתו]לא גידל זקנו, ושמעתי הטעם לשניהם ע"פ הסוד[אינני בקי בזה], דיותר עדיף שלא לגדל כמעט מאשר לגדל וח"ו יתלוש שערותיו הארוכות.
אום אני חומה כתב:שיף כתב:גם הגרב"צ אבא שאול עד שנותיו האחרונות [שכבר סעדוהו בני משפחתו]לא גידל זקנו, ושמעתי הטעם לשניהם ע"פ הסוד[אינני בקי בזה], דיותר עדיף שלא לגדל כמעט מאשר לגדל וח"ו יתלוש שערותיו הארוכות.
ואני שמעתי טעם (ע"פ נגלה) שאשתו העדיפה שישאיר זקנו קצר, ורק אחר פטירתה גידל.
ר_חיים_הקטן כתב:שמעתי שהרמח"ל דוקא לא גידל את זקנו משום שע"פ קבלה אינו נכון לגדל זקן כי אם בארץ ישראל ולא בחוצה לארץ. האם יש לזה שחר?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים