הא לחמא עניא כתב:איזה בנים???
מתפעל כתב:ועוד שאלה , בתמונה הראשונה, מי זה הנראה משמאל?
מתפעל כתב:"יצויין שמ''מ הרב מנדלזון היה הגר''י גפן אוייסיבאל זצ''ל "
ממלא מקום היכן?
ברבנות כפר אתא כמובן!!
העטרת משה, האם היה מורה להצביע ג' או שהיה קנאי בשיטת הדברי יואל?
חשבה לטובה כתב:הא לחמא עניא כתב:איזה בנים???
לכאורה אב''ד מאקאווא אשדוד ולהבל''ח גאב''ד מאקאווא ב''ב זצ''ל.
חשבה לטובה כתב:בסוד שיח עם גאב''ד קוממיות הגר''ב מנדלזון זצ''ל
יצויין שמ''מ הרב מנדלזון היה הגר''י גפן אוייסיבאל זצ''ל ולא כפי שנכתב בהמבשר
מתפעל כתב:חשבה, אתה זכית לראותו בחיי חיותו?
אולי תספר קצת ממנו?
חשבה לטובה כתב:מתפעל כתב:חשבה, אתה זכית לראותו בחיי חיותו?
אולי תספר קצת ממנו?
היה שגור על לשונו
א. מזל שאנשים אוהבים כבוד אחרת כל מת היה צריך לקבור את עצמו לבד,
ב. ההונגרים הם חסידי אוה''ע שהולכים אצל כל הרעבי'ס.
ג. בספרים הכינוי לבעה''ב הוא אב''י היינו אבן יקרה, ואמר אוי אוי כמה אבנים קבלו הרבנים מאותם אבנים יקרות.
חשבה לטובה כתב:סיפר מרבו המהרש''ג זצ''ל שכשהציעו לו את משרת הרבנות בסמיהילי אז כיהן כדיין במונקאטש שהיתה עיר גדולה לד' לעומת סמיהלי כפר קטן הלך להתייעץ עם הדרכי תשובה ממונקאטש ואמר לו הדרכ''ת אתה בעז''ה תהיה מפוסקי הדור ומקובל שרב שוא רב ולא דיין לכן עדיף לכהן כרב דמתא אפילו בכפר קטן מאשר דיין בעיר גדולה,
והוסיף ע''ז העטרת משה זיע''א ששמע מהמהרש''ג שלמרות שלדרכ''ת היה בן המנח''א שהיה רב במונקאטש והיה מקום לחשוב שיש לו נגיעות בכ''א ראה בחוש שהדרכ''ת עונה לו בנקיות ללא שום נגיעה.
ועוד סיפר כשהמהרש''ג שחיתן את צעיר בניו באו לחתונה כל גדולי הונגריה ולקראת השעה 10 בלילה ניגש הרב לכל המזרח ונפרד מהם לשלום ואמר להם איני יכול להתעכב כאן יותר מחמת שרבנים מחכים לתשובותיי בהלכה ואינם אשמים שחיתנתי ילד הלילה.
ועל המחלוקות הציבוריות שהיו באותה תקופה בארה''ק היה אומר תמיד מיר דאנקען דער באשעפער אז מיר וויינען אין כפר עטה.
וכשביקר אותו מחותנו לעתיד האדמו''ר מבלז אחרי השטיידיגע תורה המפורסם שדיבר על הרה''ק מסאטמר אמר לרב העיר הרב שולזינגר דאס נאך נישט קיין מחלוקת, ריזין מיט צאנז דאס איז א מחלוקת.
ועל ירושות וחזקות ברבנות היה אומר תמיד ביי אונז זאגן 'סקלין ושורפין על החזקה'.
הוד_והדר כתב:חשבה לטובה כתב:סיפר מרבו המהרש''ג זצ''ל שכשהציעו לו את משרת הרבנות בסמיהילי אז כיהן כדיין במונקאטש שהיתה עיר גדולה לד' לעומת סמיהלי כפר קטן הלך להתייעץ עם הדרכי תשובה ממונקאטש ואמר לו הדרכ''ת אתה בעז''ה תהיה מפוסקי הדור ומקובל שרב שוא רב ולא דיין לכן עדיף לכהן כרב דמתא אפילו בכפר קטן מאשר דיין בעיר גדולה,
והוסיף ע''ז העטרת משה זיע''א ששמע מהמהרש''ג שלמרות שלדרכ''ת היה בן המנח''א שהיה רב במונקאטש והיה מקום לחשוב שיש לו נגיעות בכ''א ראה בחוש שהדרכ''ת עונה לו בנקיות ללא שום נגיעה.
ועוד סיפר כשהמהרש''ג שחיתן את צעיר בניו באו לחתונה כל גדולי הונגריה ולקראת השעה 10 בלילה ניגש הרב לכל המזרח ונפרד מהם לשלום ואמר להם איני יכול להתעכב כאן יותר מחמת שרבנים מחכים לתשובותיי בהלכה ואינם אשמים שחיתנתי ילד הלילה.
ועל המחלוקות הציבוריות שהיו באותה תקופה בארה''ק היה אומר תמיד מיר דאנקען דער באשעפער אז מיר וויינען אין כפר עטה.
וכשביקר אותו מחותנו לעתיד האדמו''ר מבלז אחרי השטיידיגע תורה המפורסם שדיבר על הרה''ק מסאטמר אמר לרב העיר הרב שולזינגר דאס נאך נישט קיין מחלוקת, ריזין מיט צאנז דאס איז א מחלוקת.
ועל ירושות וחזקות ברבנות היה אומר תמיד ביי אונז זאגן 'סקלין ושורפין על החזקה'.
כמה אי דיוקים
המנח"א היה דומ"ץ וראב"ד במונקאטש וגם המהרש"ג היה דומ"ץ דמתא.
הסיפור עם החתונה היה אצל חתונת בתו, והיה קצת רעבישע חתונה, כי חתנו היה ראטענבערג
חשבה לטובה כתב:הוד_והדר כתב:חשבה לטובה כתב:סיפר מרבו המהרש''ג זצ''ל שכשהציעו לו את משרת הרבנות בסמיהילי אז כיהן כדיין במונקאטש שהיתה עיר גדולה לד' לעומת סמיהלי כפר קטן הלך להתייעץ עם הדרכי תשובה ממונקאטש ואמר לו הדרכ''ת אתה בעז''ה תהיה מפוסקי הדור ומקובל שרב שוא רב ולא דיין לכן עדיף לכהן כרב דמתא אפילו בכפר קטן מאשר דיין בעיר גדולה,
והוסיף ע''ז העטרת משה זיע''א ששמע מהמהרש''ג שלמרות שלדרכ''ת היה בן המנח''א שהיה רב במונקאטש והיה מקום לחשוב שיש לו נגיעות בכ''א ראה בחוש שהדרכ''ת עונה לו בנקיות ללא שום נגיעה.
ועוד סיפר כשהמהרש''ג שחיתן את צעיר בניו באו לחתונה כל גדולי הונגריה ולקראת השעה 10 בלילה ניגש הרב לכל המזרח ונפרד מהם לשלום ואמר להם איני יכול להתעכב כאן יותר מחמת שרבנים מחכים לתשובותיי בהלכה ואינם אשמים שחיתנתי ילד הלילה.
ועל המחלוקות הציבוריות שהיו באותה תקופה בארה''ק היה אומר תמיד מיר דאנקען דער באשעפער אז מיר וויינען אין כפר עטה.
וכשביקר אותו מחותנו לעתיד האדמו''ר מבלז אחרי השטיידיגע תורה המפורסם שדיבר על הרה''ק מסאטמר אמר לרב העיר הרב שולזינגר דאס נאך נישט קיין מחלוקת, ריזין מיט צאנז דאס איז א מחלוקת.
ועל ירושות וחזקות ברבנות היה אומר תמיד ביי אונז זאגן 'סקלין ושורפין על החזקה'.
כמה אי דיוקים
המנח"א היה דומ"ץ וראב"ד במונקאטש וגם המהרש"ג היה דומ"ץ דמתא.
הסיפור עם החתונה היה אצל חתונת בתו, והיה קצת רעבישע חתונה, כי חתנו היה ראטענבערג
אוליי ממקום מושבך בארה''ב תביא כמה עובדות וסיפורים?
במקום לבטל מה שכתבתי
מתפעל כתב:האם היה כותב כפר עטה ולא אתא?
למה?
מתפעל כתב:יישר כח, מאיפה הבאת את זה?
בויקיפדיה כתוב אחרת:
"קריית אתא הוקמה בשנת 1925, על ידי חברת "עבודת ישראל", כמושבה בשם "כפר עטא" - על שמו של כפר האריסים הערבי "כופרתא", שאדמותיו נקנו מן האפנדי, בעל הקרקעות הערבי".
כמה חרדים יש בכפר אתא?
האם יש גם ליטאים?
מתפעל כתב:אלו בניו הרשומים בויקי:
האם לא היו לו חתנים?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 95 אורחים