לעומקו של דבר כתב:אמר מהרי"ד מבעלז בעת שהיה ברצפערט בעת מלחה"ע הראשונה: אין על עם ישראל לשוב בתשובה בכדי לקרב ביאת המשיח, אלא הסדר הוא להיפך, יבוא המשיח ואז יעשו תשובה, והעיקר להיות האחדות בעם ישראל ושיאהבו ויאחדו הלבבות אפילו עם הגרוע שביותר.
תשובה זו נאמרה כמענה לאחד מנכדי סיגוט שביקשו לעורר את העם לתשובה מפני הצרות וע"מ שיעשו תשובה, וע"ז נאמר כנ"ל.
כן הביאו בעלון עלים לתרופה האחרון בשם ספר אם הבנים שמחה לרי"ש טייכטאהל הי"ד אס"ו (פרק א', ונמצא שם)
קצת היה בעיני חידוש, שלא ידעתי שזהו סגנונו של מהרי"ד. וגם לא ידעתי שבבעלז מאשרים את שמועותיו של הרה"ק הנ"ל בשם אדמוריה"ם (יש שם בשם ר' מרדכי מבילגורייא שצריך לעשות גאולה העתידה בדרך הטבע ועוד כהנה)
לעומקו של דבר כתב:אמר מהרי"ד מבעלז בעת שהיה ברצפערט בעת מלחה"ע הראשונה: אין על עם ישראל לשוב בתשובה בכדי לקרב ביאת המשיח, אלא הסדר הוא להיפך, יבוא המשיח ואז יעשו תשובה, והעיקר להיות האחדות בעם ישראל ושיאהבו ויאחדו הלבבות אפילו עם הגרוע שביותר.
תשובה זו נאמרה כמענה לאחד מנכדי סיגוט שביקשו לעורר את העם לתשובה מפני הצרות וע"מ לקרב הגאולה, וע"ז נאמר כנ"ל.
כן הביאו בעלון עלים לתרופה האחרון בשם ספר אם הבנים שמחה לרי"ש טייכטאהל הי"ד אס"ו (פרק א', ונמצא שם)
קצת היה בעיני חידוש, שלא ידעתי שזהו סגנונו של מהרי"ד. וגם לא ידעתי שבבעלז מאשרים את שמועותיו של הרה"ק הנ"ל בשם אדמוריה"ם (יש שם בשם ר' מרדכי מבילגורייא שצריך לעשות גאולה העתידה בדרך הטבע ועוד כהנה)
מתפעל כתב:ואולי המצוה לשנוא הרשעים זה דוקא בחוטא ומחטיא.
מתפעל כתב:בפשטות, יתמו חטאים ולא חוטאים. א ייד איז קיין מאהל נישט פארפאלן.
ואולי המצוה לשנוא הרשעים זה דוקא בחוטא ומחטיא.
שבילי דנהרדעא כתב:מתפעל כתב:בפשטות, יתמו חטאים ולא חוטאים. א ייד איז קיין מאהל נישט פארפאלן.
ואולי המצוה לשנוא הרשעים זה דוקא בחוטא ומחטיא.
יתמו חטאים היינו שכל מי שעדיין בכלל יהודי - שאינו מומר להכעיס אין לקוות למיתתו אלא שיחזור בתשובה, אבל במומר להכעיס, הגם שלכאורה יש לקוות שיחזור בתשובה ששעריו לא ננעלו אבל עכ"פ צריך לגרום למיתתם ולשמוח במיתתם ולשנוא אותם כמפורש ברמב"ם ובשו"ע, ומדוע אתה חושב שזה רק בחוטא ומחטיא הרי ברמב"ם ובשו"ע מפורש על מי זה נאמר?
עתניאל בן קנז כתב:לעומקו של דבר כתב:אמר מהרי"ד מבעלז בעת שהיה ברצפערט בעת מלחה"ע הראשונה: אין על עם ישראל לשוב בתשובה בכדי לקרב ביאת המשיח, אלא הסדר הוא להיפך, יבוא המשיח ואז יעשו תשובה, והעיקר להיות האחדות בעם ישראל ושיאהבו ויאחדו הלבבות אפילו עם הגרוע שביותר.
תשובה זו נאמרה כמענה לאחד מנכדי סיגוט שביקשו לעורר את העם לתשובה מפני הצרות וע"מ לקרב הגאולה, וע"ז נאמר כנ"ל.
כן הביאו בעלון עלים לתרופה האחרון בשם ספר אם הבנים שמחה לרי"ש טייכטאהל הי"ד אס"ו (פרק א', ונמצא שם)
קצת היה בעיני חידוש, שלא ידעתי שזהו סגנונו של מהרי"ד. וגם לא ידעתי שבבעלז מאשרים את שמועותיו של הרה"ק הנ"ל בשם אדמוריה"ם (יש שם בשם ר' מרדכי מבילגורייא שצריך לעשות גאולה העתידה בדרך הטבע ועוד כהנה)
ננסה לעשות קצת סדר.
א. העובדה שציטטו מספר 'אם הבנים שמחה' ע"י כותב המדור ב'עלים לתרופה', אין בכוחה להעיד האם בבעלזא 'מאשרים' או 'לא מאשרים' את שמועותיו. הכותב ליקט ממקורות שונים, מבלי להביע עמדה על נכונות הדברים.
אנא עבדא כתב:גם הכותרת בעלון הנ"ל היא הרבה יותר עדינה מהכותרת המתגרה באשכול דידן. וזו הכותרת שם:
"ישועת ישראל תלויה באהבתם ובאחדותם"
ויחי ההבדל הקטן.
סגי נהור כתב:[יש הגדרות חמורות ברמב"ם ובשו"ע, השאלה היא באיזו קלות מכניסים יהודי להגדרות האלה.
בבית מדרשו של הבעש"ט ותלמידיו הק' היתה זהירות מופלגת בענין זה, והשתדלו להפך בזכותו של כל יהודי ככל שהיד מגעת לפני שהוציאוהו מכלל ישראל. והדברים מפורסמים.
שבילי דנהרדעא כתב:סגי נהור כתב:[יש הגדרות חמורות ברמב"ם ובשו"ע, השאלה היא באיזו קלות מכניסים יהודי להגדרות האלה.
בבית מדרשו של הבעש"ט ותלמידיו הק' היתה זהירות מופלגת בענין זה, והשתדלו להפך בזכותו של כל יהודי ככל שהיד מגעת לפני שהוציאוהו מכלל ישראל. והדברים מפורסמים.
הדברים מפורסמים, סתם ולא פירש! איני יודע מה אתה שח, אני יודע שאצל החסידים ובבעלזא בפרט תמיד היו הלוחמים הגדולים נגד כל מי שמשנה אפילו קיצו של יו"ד, כמה ספרים חשובים נמנעו ללמוד בגלל דברים שנאמרו בו שהיה בו איזה צל צילו שמץ של שינוי מההשקפה הטהורה. היה אכן עניין של לימוד זכות וכדומה, כדי להשפיע מדת הרחמים, (וגם זה על יהודים שהם עדיין בגדר ישראל - לתיאבון) אבל זה עניין אחר לגמרי.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים