קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.
עובדיה חן כתב:,זה כמו לחפש את סולם יעקב.
איש_ספר כתב:לא מצאתי לע"ע כותרת הולמת. וגם דברי מבוא אין לי כח לכתוב בשעה זו.
אפשר להסתפק בכך, שמי שהיצר על כך שמדורי מכתבי הקוראים בעיתונות החרדית, רובם ככולם עוסקים, במציאת פתרון לצפצוף באוזן או מענה לציפורן חודרנית, כדאי שיידע שהאלטרנטיבה גרועה יותר.
מנין כתב:קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.
לא "קשה", אלא בלתי אפשרי. מספר הסבים באותו דור של כל יהודי החי היום, גדול ממספר היהודים שחיו אז.
סגי נהור כתב:מנין כתב:קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.
לא "קשה", אלא בלתי אפשרי. מספר הסבים באותו דור של כל יהודי החי היום, גדול ממספר היהודים שחיו אז.
לא מדויק. ראשית, מדובר רק בהסתברות ולא בוודאות מוחלטת. הרי כדי לפתור את הבעיה המספרית אפשר להיות צאצא 10 פעמים של הסנדלר מול ביתו של רש"י ולא להיות צאצא של רש"י.
אפרקסתא דעניא כתב:מכבר טענתי שאין כל ייחוס בייחוס לרש"י. אין אשכנזי שאינו מצאצאיו (וגם מצאצאי הסנדלר שהתגורר בדירה ממולו).
קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.
קלונימוס הזקן כתב:
את הבעיה המספרית חייב גם הרב מנין לפתור, אלא אם יניח שכל יהודי היום חייב להיות גם צאצא של אינם-יהודים בני אותו דור.
אוצר החכמה כתב:לכל חברי המערכות בעיתונים החרדיים יש צפורן חודרנית?
מנין כתב:קלונימוס הזקן כתב:
את הבעיה המספרית חייב גם הרב מנין לפתור, אלא אם יניח שכל יהודי היום חייב להיות גם צאצא של אינם-יהודים בני אותו דור.
כל אחד יכול להיות סבא שלי מכמה כיוונים.
מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים, ידוע על משפחת רוטנברג המתייחסת למהר"ם מרוטנבורג, היעב"ץ מציין בימיו שנמצאים בין הספרדים משפחות המתייחסות לרמב"ן (רבי יעקב ששפורטש) והריב"ש, משפחות בנבנשתי והורוויץ מתייחסות לבעל המאור והרא"ה.
מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים, ידוע על משפחת רוטנברג המתייחסת למהר"ם מרוטנבורג, היעב"ץ מציין בימיו שנמצאים בין הספרדים משפחות המתייחסות לרמב"ן (רבי יעקב ששפורטש) והריב"ש, משפחות בנבנשתי והורוויץ מתייחסות לבעל המאור והרא"ה.
איטשע טבריאנער כתב:מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים, ידוע על משפחת רוטנברג המתייחסת למהר"ם מרוטנבורג, היעב"ץ מציין בימיו שנמצאים בין הספרדים משפחות המתייחסות לרמב"ן (רבי יעקב ששפורטש) והריב"ש, משפחות בנבנשתי והורוויץ מתייחסות לבעל המאור והרא"ה.
גם בימינו חיה בירושלים משפחת ששפורטש.
פרנצויז כתב:וכן מי ששמו ששפורטאס, יכול להיות נכד של בן דוד של רבי יעקב ששפורטאס, [ויתכן שהבן דוד ההוא היה מצאצאי אחיו של הרמב"ן].
מחולת המחנים כתב:פרנצויז כתב:וכן מי ששמו ששפורטאס, יכול להיות נכד של בן דוד של רבי יעקב ששפורטאס, [ויתכן שהבן דוד ההוא היה מצאצאי אחיו של הרמב"ן].
רבי יעקב עמדין במטפחת ספרים פ"ט, ודו"ק היטב בסוף דבריו.
ר"י ששפורטש כותב על עצמו בכו"כ מקומות שהוא דור י"א להרמב"ן.
אפרקסתא דעניא כתב:מכבר טענתי שאין כל ייחוס בייחוס לרש"י. אין אשכנזי שאינו מצאצאיו (וגם מצאצאי הסנדלר שהתגורר בדירה ממולו).
בערל כתב:אפרקסתא דעניא כתב:מכבר טענתי שאין כל ייחוס בייחוס לרש"י. אין אשכנזי שאינו מצאצאיו (וגם מצאצאי הסנדלר שהתגורר בדירה ממולו).
אין גם יהודי שאינו מצאצאי אברהם יצחק ויעקב,
למה זה מוריד מהייחוס?
כח עליון כתב:מוריד מהייחוס המשפחתי
אברהם יצחק ויעקב זה 'יחוס' 'לאומי' (כשם שרחל ולאה נספרות כאמהות)
צורב מתחיל כתב:כח עליון כתב:מוריד מהייחוס המשפחתי
אברהם יצחק ויעקב זה 'יחוס' 'לאומי' (כשם שרחל ולאה נספרות כאמהות)
האם בכתבי הייחוס צריך להוסיף "מגילת חסרונות הייחוס" על כל הסבים שהיו סנדלרים רח"ל.
כח עליון כתב:צורב מתחיל כתב:כח עליון כתב:מוריד מהייחוס המשפחתי
אברהם יצחק ויעקב זה 'יחוס' 'לאומי' (כשם שרחל ולאה נספרות כאמהות)
האם בכתבי הייחוס צריך להוסיף "מגילת חסרונות הייחוס" על כל הסבים שהיו סנדלרים רח"ל.
מה הקשר???
פירשתי את טענתו של אפרקס וכו' בענין הייחוס לרש"י שאינו נחשב כבר, לפי שכל ישראל בודאי בקשרי משפחה איתו, וע"ז אמר 'מוריד מהיחוס' כלומר מחשיבותו
ועל שאלתך מאברהם וכו', עניתי שהיחוס אינו משפחתי אלא לאומי
פרנצויז כתב:מחולת המחנים כתב:פרנצויז כתב:וכן מי ששמו ששפורטאס, יכול להיות נכד של בן דוד של רבי יעקב ששפורטאס, [ויתכן שהבן דוד ההוא היה מצאצאי אחיו של הרמב"ן].
רבי יעקב עמדין במטפחת ספרים פ"ט, ודו"ק היטב בסוף דבריו.
ר"י ששפורטש כותב על עצמו בכו"כ מקומות שהוא דור י"א להרמב"ן.
היחוס של ר"י ששפורטש עצמו הוא ברור.
אך אין ראיה שכל מי ששמו ששפורטש בדורנו הוא מצאצאי ר"י ששפורטש.
בכה"י: מאת "בנימין אספינוזה"
מצטט "אגרת אחת ששלח מהר"ר יעקב ששפורטש זלה"ה למהר"ר מאיר אב"ד דק"ק אלטונא יע"א ... ובסוף האגרת כתב ... על יחוסו לרמב"ן ... ולפי זה מרת שרה אשת אליהו קושטא מסקיטא ... בת יעקב ששפורטש הנ"ל זקנתי היא י"ב להרמב"ן".
קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.
כמדומני שהקרבן נתנאל הוא מצאצאי המהר"ם מרוטנבורג והמהר"י וייל, ייתכן שהייחוס למהר"י וייל הוא בן אחר בן.מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים
עץ הזית כתב:כמדומני שהקרבן נתנאל הוא מצאצאי המהר"ם מרוטנבורג והמהר"י וייל, ייתכן שהייחוס למהר"י וייל הוא בן אחר בן.מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים
ראיתי באיזה ספר ייחוס מפורט של משפחה מסויימת לר' יהודה החסיד בן אחר בן דרך המהרש"א, מעניין שכולם שם מכונים "הלוי" עד בנו של ריה"ח שמשם ומעלה כבר לא כתוב עליהם "הלוי" (איני יודע אם ידוע אם ריה"ח היה לוי או לא, את"ל שלא - אז צ"ל שייחוס המהרש"א אליו אינו בן אחר בן ושהייחוס בספר שראיתי הוא המצאה. אם הוא כן לוי אז זה יכול להיות נכון ויכול להיות המצאה...)
מחולת המחנים כתב:ישנה כהיום משפחת אבודרהם, שמקורה בעיר טריפולי בלוב, אשר מתייחסת אחר רבינו דוד אבודרהם.
ראה כאן, הקשר הרב דורי
https://www.ravdori.co.il/stories/%D7%9 ... %90%D7%9C/
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים