בספר "תהלות יעקב", המבורג תקמ"ד, נכתב כי המחבר הינו צאצא משותף לר' משה ב"ר מנחם, מחבר "ויקהל משה" (מקבלת הר"י סרוק),
ולתוספות יום טוב, כיצד?
(שים לב שעל בעל "ויקהל משה" נכתב בשער "רבן של כל בני גולה", ולתוי"ט "הגאון תי"ט"...)
הוגה כתב:בספר "תהלות יעקב", המבורג תקמ"ד, נכתב כי המחבר הינו צאצא משותף לר' משה ב"ר מנחם, מחבר "ויקהל משה" (מקבלת הר"י סרוק),
ולתוספות יום טוב, כיצד?
(שים לב שעל בעל "ויקהל משה" נכתב בשער "רבן של כל בני גולה", ולתוי"ט "הגאון תי"ט"...)
איטשע כתב:ר' משה ר' מענדילס אבד"ק קראקא היה די מפורסם בשעתו, בשעה שהתוי"ט גלה ממקום למקום [עד שהגיע לקראקא].
סימנא כתב:איטשע כתב:ר' משה ר' מענדילס אבד"ק קראקא היה די מפורסם בשעתו, בשעה שהתוי"ט גלה ממקום למקום [עד שהגיע לקראקא].
מה הסברא לומר שר' משה ר' מנדל'ס הוא מחבר "ויקהל משה"?
סימנא כתב:אם ננקוט גישה אנרכוניסטית, אולי הסיבה להזכרת בעל 'ויקהל משה' ביתר שבחים מאשר בעל התוספת יום טוב, היא משום שהוא היה סמוך לדורם ולמקומם, מה שאין כן התוי"ט שחי בדורות עברו.
הוגה כתב:(נ. ב. אנא בדוק שוב אם הביטוי "גישה אנרכוניסטית" שייך לדבריך).
הוגה כתב:זאת מלבד שבעל ויקהל משה נפטר בשנת תס"ה בערך, כשמונים שנה קודם הדפסת ספר "תהלות יעקב" הנ"ל.
סימנא כתב:הוגה כתב:(נ. ב. אנא בדוק שוב אם הביטוי "גישה אנרכוניסטית" שייך לדבריך).
לא הבנתי כוונתך.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 198 אורחים