תוכן כתב:גאון אדיר ועילוי נדיר, בקי בכל התורה כולה בבקיאות ובעיון ללא גוזמא, וכן ידע רוב חכמות החיצוניות, היסטוריה, מתמטיקה, פיסיקה, אסטרונומיה ועוד ועוד. קיבל ציון מושלם על בחינת הבגרות ועקב כך קיבל מילגת לימודים חינם בכל האוניברסיטאות היוקרתיות שבארה"ב שבקשו ממנו ללמוד אצלם. לפני יום הוא התעורר קצת, וסיפרו לו שר' חיים קנייבסקי אמר שסגולה לרפו"ש ללמוד מסכת בכורות, והתחיל בו במקום לשנן את המסכתא בעל פה. עבד ביחד עם הגאון ר' צבי שכטר כרב המכשיר של האו יו, וכך יוצא שבעצם כל כלל ישראל הסתמך על הפסקים שלו. (אין הכשר כיום שבעולם שלא משתמש בהכשר של האו יו בשביל חומרי גלם.)
גימפעל כתב:מי היו רבותיו ?
שמעתי גם שחתנו הוא הרב הנגיד שלמה יהודה רכניץ.
חובב_ספרים כתב:יש לו חתן בקרית ספר בשם ר' בן ציון ברל שהוא ת"ח ממש, ודומני שיש לו עוד תתנים ת"ח . יש לו גם בן ת"ח. יתכן גם כולם הם ת"ח, כתבתי רק מה שידוע לי.
שומר כתב:למה ספרו שולחן הלוי לא באוצר
איש_ספר כתב:הרב אמרתי. יש"כ גדול !
טוב לי כתב:מי שיוכל להעלות את הסימן הנ"ל כאן לפורום יעשה חסד גדול, ויזכה את הרבים.
אמרתי אחכמה כתב:ובין הדברים שדיבר על הטלפון,
שמעתי ממנו אז הגדרה,
ש'משגיח' אינו בגדר 'גדול' לגבי הענין של 'דעת תורה'.
ורק גדול בתורה כרב וראש ישיבה, שייך אצלו הענין של 'דעת תורה'.
לעומקו של דבר כתב:באיזה מאמרי הערכה נכתב שהיו פעמים שהחמיר למרות לחצים שהיו
מישהו יכול לציין במה המדובר? לבד העירוב בברוקלין
ברשילא כתב:בימים אלו יצא לאור הספר [בלשה"ק] "שלחן הלוי - בענין רפואות אלטרנטיביות" -
"נערך מתוך משנתו של... חיים ישראל הלוי בעלסקי"
כשתילי זיתים כתב:לא קראתי את הספר בלש"ק, אך בנוגע לספר באנגלית, צריכים להבין שזה לא נכתב על ידי הגרי"ב להדפסה. משפחתו ותלמידיו הוציאו זה לאור כתגובה על ספרו של רב שמרלא מלייקוואוד/צרפת, שהוציא לאור ספר עם הרבה הסכמות, בו הוא כותב להתיר כל דברים משונים ומשועמים לצורך רפואה. אז תלמידיו הבינו שצריכים לפרסם לרבים דעת הגרי"ב, שלא יטעו אחרים אבתריה. וכל הספר הוא בעיקר העתק מתוך כמה פעמים שדיבר על זה ברבים. כך שלא תמצא שם תשובות לכל הטענות ההלכתיות של רב שמרלא.
כמדומני שרב שמרלא הביא ראיות טובות שעכ"פ הרבה מהדברים לא נכנסים בגדר ע"ז, ולעניין דרכי האמורי הדבר יותר קל, שהרי גמרא מפורשת כל שיש בה משום רפואה כו'.
אבל זה שהוא מותר עפ"י הלכה, לא אומר שהוא נורמלי. וגם כמובן, אם רק חלק מהדברים הם ע"ז, יש לנו ג"כ בעיות גדולות, בלשון המעטה.
מלפני כשלשים [או יותר] שנה, והגה"צ ר' יחזקאל ראטה זצ"ל מקארלסבורג בארא פארק [שעד אז כינוהו בשם דומ"ץ סאטמאר בארא פארק, והקהילה שלו נשא את השם 'יראי השם'], התחיל לקרות עצמו בשם 'קארלסבורגער רב'..., אדמו"ר שליט"א אחד מברוקלין, שנשא כבר את השם קארלסבורגער רב עשרות בשנים, ועוד ירושה לו מאביו... הזמין את הגר"י זצ"ל לדי"ת לפני הג"ר רבי ישראל בעלסקי זצ"ל,
הגר"י בעלסקי לא 'הבין' להחסידישע פאליטיק, שאל בתמימות את האדמו"ר, אתה התובע את הגר"י שגנב ממך התואר קארלסבורגער רב, האם יש לך עדיין כהיום איזה אחוזה בעיר קארלסבורג שבזיבנבורגן?, כלום יש לך שם ביהמ"ד, מוסד, ישיבה וכדו'?, ודאי שלא! ענה האדמו"ר, הלא כבר הועתקו הקהילות ממקומן, והסתדרתי בברוקלין, פנה להגר"י ראטה, לך יש משהו ירושה או התנחלות בעיר קארלסבורג?, ענה בשלילה...
אז הוציא הגר"י בלסקי הפסק, הנה כל הדיון ביניכם הוא רק ב'דמיון', מי ב'דמיונו' מתאים עבורו התואר 'קארלבורגער רב', ואין כאן רבנות הנתפס בממשות..., אם כן הלא ב'דמיון' יש מקום לעשרה או מאה 'קארלסבורגער רבנים', ומה כלל התביעה??, שתצליחו שניכם בתוארכם 'קארלסבורגער רב'!
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 165 אורחים