דרומי כתב:ולמה דוקא במוסף של שבת נזכרים באותיות מנצפ"ך?
כמדומני שהם באמת תוספת מאוחרת.
דרומי כתב:ולמה דוקא במוסף של שבת נזכרים באותיות מנצפ"ך?
איש_ספר כתב:אני מכיר עוד יהודי צדיק שליט"א שאינו אומר כלל יקום פורקן (ואף לא ברכת החודש) וכ"ז משום שאילת צרכים בשבת. וכמובן שאינו ענין להשמטת טופס תפילה (או למה שנראה בעיני המתפללים כטופס תפילה).
.השוחט כתב:האם הקב"ה ברא מהזן הזה יותר מזוג א' והוא פיזר אותם, זוג כאן וזוג כאן?
ההוא אמר שמוצא חן בעיניו ההסבר הזה. למה לא?
דומני שר' גדליה אמר לו שזה אולי יותר כפירה,
כי במקראות משמע שנברא רק זוג אחד מכל זן
יעקל כתב:ר' גדליה ז"ל היה נוסע הרבה לשטראסבורג (צרפת) למסור שיעורים בבית מדרש הסטודנטים דשם.
בתוך הגולה כתב:מה ידוע על מצוא המשפחה?
בשו"ת ברכת רצ"ה לרצ"ה אורנשטיין סי' י' יש תשובה בדבר פלוני: 'שמואל ב"ר גדליה נאדל'.
שיווי השמות מסקרן מאד אלא שרצ"ה הוא מרבני גליציה ואילו רג"נ נולד בליטא. אמנם יתכן מאד שאבות אבותיו נדדו ממדינה למדינה כמצוי טובא.
[ניסיתי לשגר אנשים לבני המשפחה כדי שיבררו אצלם אך "משום מה" לא מצאתי מתנדב...]
פלוריש כתב:כתב הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל (ספר הזכרון לרב דב שורצמן עמ"ס סוכה):
בשנת תש"ג, בהיותי לומד בישיבה הגדולה בפתח תקוה, כבחור מצעירי ביהמ"ד, והגיע לישיבה השקדן הנורא, הבחור, ארז הלבנון, ר' גדליה נדל זצ"ל. והיו בינינו גם שיחות חולין, וסיפר לי שעוד יש בדורנו בחור בעל דרגא, והוא צעיר, ולומד ש"ס בחזרות של עשרות פעמים, הוא דב שוורצמן מתל אביב, לומד בישיבת חברון, תורתו משמחתו ומלבשתו חן של ענוה ויראה, והפליג לספר מהנהגותיו הן בביהמ"ד והן בנסיעותיו.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 220 אורחים