עמוד 2 מתוך 3

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' פברואר 01, 2016 2:55 pm
על ידי י. אברהם
על השאלה שנשאלה בהודעה הראשונה "מי הם צאצאיו"
זאת אדע בבירור, שלפחות אלו היו ילדיו: אברהם, רחל, זלמן, קלמן.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' פברואר 01, 2016 3:33 pm
על ידי בן אליהו
ראיתי עכשיו את השרשור מהתחלתו ועד סופו והיטב היטב חרה לי על נדנוד הפגיעה בר' שמעון זיע''א וקנא קנאתי קנאת כבוד תורתו של אחד מגדולי הגדולים שבדור שלפני השואה שאנו כנגדם ננסי ננסים. ואולי העובדות הבאות ירטיטו קצת את הלבבות ויאירו את המוחות של כל מי שחושב להסתכל על גדולי ישראל בגובה העיניים רח''ל
א. יעויין בקובץ הספדים על ר' שמואל רוזובסקי זצ''ל ,דומני ששמו עלי יגון, בהספדו של הגר''ז רוטברג שאומר בין היתר שזכה לישון במחיצתו של ר' שמעון ור' שמעון היה ספר תורה גם בזמן שנתו
ב. יעויין בספר שיצא לפני כמה שנים על תולדות חייו של ר' זיידל אפשטיין ,המשגיח בישיבת תורה אור, שם מובא בשם ר' אריה לייב מאלין שר' שמעון היה האיש הדבוק ביותר בה' שר' אריה לייב הכיר בימי חייו
ג. ר' שמעון התארס עם בת של עשיר שאחרי האירוסין איבד כל נכסיו בעניין רע. כמובן שהיה מילתא דפשיטא לשדכנים שאפשר להזרים לו הצעות חדשות אך הוא דחה באומרו שאינו רוצה לשרוף את ליבו של חותנו לעתיד בנוסף על שנשרף רכושו. מה זה אם לא קדושה? כמה היו עומדים בניסיון הזה?
ד. על ספרו שערי יושר אמר מרן הרב קוק שהכירו מוולאז'ין: כשהולכים ביושר הקב''ה עוזר
ה. ידוע הסיפור על כך שהחל להיכנס לשיעורי הנצי''ב לאחר שסיפר לו הנצי''ב כמה שפך דמעות על ר''ת קשה שגם ר' שמעון התקשה בהבנתו.

כמה מאוס הסגנון הזה של קדושה מנא ידעה וגאונות לא הולכת בהכרח ביחד עם קדושה
להווי ידוע שמי שלא יודע שבעם ישראל אין מושג של גדלות אמת בתורה בלי התעלות בקדושה לא טעם טעם אמיתי של תורה וירא''ש מימיו.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' פברואר 01, 2016 8:14 pm
על ידי לעומקו של דבר
בן אליהו כתב:ה. ידוע הסיפור על כך שהחל להיכנס לשיעורי הנצי''ב לאחר שסיפר לו הנצי''ב כמה שפך דמעות על ר''ת קשה שגם ר' שמעון התקשה בהבנתו.

רשב"ם. כמדומני בסוגיית קנה אילנות קנה קרקע בב"ב

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' פברואר 01, 2016 10:10 pm
על ידי שיף
לעומקו של דבר כתב:
בן אליהו כתב:ה. ידוע הסיפור על כך שהחל להיכנס לשיעורי הנצי''ב לאחר שסיפר לו הנצי''ב כמה שפך דמעות על ר''ת קשה שגם ר' שמעון התקשה בהבנתו.

רשב"ם. כמדומני בסוגיית קנה אילנות קנה קרקע בב"ב

מובא ב'תורה יבקשו מפיהו' בשם הגר"י אברמסקי ובשאל אביך ויגדך על הרשב"ם ב"ב כט: וי"א רשב"ם נז:
ותפילין דר"ת התחיל להניח בסוף ימיו לאחר שהקשה כמה שבועות בהבנת התוס' גיטין ב: [שם בשם הגר"י גוסטמן]

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' פברואר 01, 2016 10:48 pm
על ידי י. אברהם
שמעתי מר' פיטרמאן מבית וגן, שהי' תלמיד גראדנא,
שבשנת תרח"צ ליווה את הגאון ר' שמעון לווארשא.
והתכנסו רבני ווארשא לדון על שאלת עגונה, ור' שמעון הצטרף עמהם. ופסקו להתירה על פי דעת הדברי חיים מצאנז.
אח"כ שאל רב אחד שמוצאו ממדינת ליטא את רבו ר' שמעון, למה הסכים להתיר רק על סמך הדברי חיים.
ואמר לו ר' שמעון שעליו ללכת לקברו של הדברי חיים ולבקש מחילה.

עוד סיפר שכשהי' בבית ר' שמעון הי' שומע איך שאומר לעצמו: "כהן הדיוט, כהן הדיוט".

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' פברואר 01, 2016 10:50 pm
על ידי שיף
י. אברהם כתב:על השאלה שנשאלה בהודעה הראשונה "מי הם צאצאיו"
זאת אדע בבירור, שלפחות אלו היו ילדיו: אברהם, רחל, זלמן, קלמן.

כמובן בר מן דין
viewtopic.php?f=19&t=7036#p146356
אברהם וזלמן כמדומה שאחד הם, גם יש קצת סתירה בשם בתו הרבנית הינדס

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' פברואר 01, 2016 10:56 pm
על ידי י. אברהם
אברהם וזלמן אינם אחד
כי ראיתי במכתב של ר' שמעון שמזכיר את שניהם בנפרד.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ד' פברואר 03, 2016 3:46 pm
על ידי פרמישלאן
אמסטרדם כתב:אני שמעתי את אימרת החזו"א [שהביא ר' מאיר סובל] על הגרב"ד ז"ל, ואני מבקש מאלו שהכתירו את הגרש"ש בתואר קדוש עליון שיענו לי "קדוש הוא מנא ידעה", כי זאת לדעת שקדושה וגואונות אינם מעכבים זה את זה [מבחינה מציאותית], ויצויין להקדמת החובות הלבבות שאחד החסידים הוכיח פעם למישהו ששאל אותו שאלה זרה בהל' גירושין על מה שהוא לא משקיע את מוחו בחובות הלבבות כ"א בלומדות שאינו נוגע למעשה והבן.

אני שמעתי ממו"ר הגרי"ד קופלמן זי"ע שהוא היה בעת פטירתו ועד קבורתו והוא היה קדוש וטהור, סתם ולא פירש.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' אוגוסט 15, 2016 2:04 pm
על ידי אבי עזרי
ב"מקרה" הגעתי היום לערך בויקיפדיה על חתנו של הגרש"ש, הגאון ר' שרגא פייבל הינדס, שם ראיתי שיום הפטירה שלו חל היום, י"א אב. [אמנם בראש הערך הם כותבים י"ג אב].
וכפי הנראה אין לו צאצאים שומרי מצוות, ואולי אין לו בכלל צאצאים. מהשואה נותרה לו רק בת אחת, והיא כידוע התפקרה. בנה אורי אילן הוא האסיר המפורסם ששלח יד בנפשו בהיותו בכלא הסורי בשנות החמישים והשאיר את הפתק "לא בגדתי". לא ידוע לי על עוד ילדים שלה.
אז הנה יתכן ויש לנו כאן הזדמנות לציין היום [או מחרתיים..] את יום פטירתו, שרגא פייבל בן שניאור זלמן זצ"ל.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ב' אוגוסט 15, 2016 2:38 pm
על ידי לייטנר
אבי עזרי כתב:ב"מקרה" הגעתי היום לערך בויקיפדיה על חתנו של הגרש"ש, הגאון ר' שרגא פייבל הינדס, שם ראיתי שיום הפטירה שלו חל היום, י"א אב. [אמנם בראש הערך הם כותבים י"ג אב].
וכפי הנראה אין לו צאצאים שומרי מצוות, ואולי אין לו בכלל צאצאים. מהשואה נותרה לו רק בת אחת, והיא כידוע התפקרה. בנה אורי אילן הוא האסיר המפורסם ששלח יד בנפשו בהיותו בכלא הסורי בשנות החמישים והשאיר את הפתק "לא בגדתי". לא ידוע לי על עוד ילדים שלה.
אז הנה יתכן ויש לנו כאן הזדמנות לציין היום [או מחרתיים..] את יום פטירתו, שרגא פייבל בן שניאור זלמן זצ"ל.


מלבד אורי (שאמו קיבלה מכתב ברכה להולדתו מסבה), היו עוד שלושה ילדים: שמעון (ע"ש סבו הגדול) אילן, רוני אילן (שנפטרה כתינוקת) וחנה נחמה (ע"ש סבתה) אדר.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ג' אוגוסט 16, 2016 12:04 am
על ידי מחולת המחנים
מיללער כתב:
מאיר סובל כתב:
דורש צדק כתב:כך שבסופו של דבר יש לגרשי"ה שקופ צאצאים שומרי מצוות.


בר מן דין, לא רק בסופו של דבר, כי אם גם בתחילתו.
בנו של הגר"ש שהיה בעצמו מראשי הישיבה בגרודנה, ניצל והתגורר אחרי השואה באמריקה. הוא הוציא לאור את חידושי רבי שמעון, הספרים הנפוצים בכל בית מדרש. גם יסד את ישיבת שער התורה באמריקה, וחתנו שאיני זוכר את שמו עמד בראשות הישיבה.
כמדומה שיש להם משפחה עניפה של שומ"צ וגדולי תורה.

שם בנו היה רבי משה מרדכי נפטר חוהמ"ס תשל"ו
http://kevarim.com/rabbi-moshe-mordichai-shkop/
חתנו שמילא מקומו בישיבת שער התורה - גרודנא בארה"ב היה רבי זעליג אפשטיין. לרמ"מ היה גם בן בשם ר' אברהם שקאפ שזנכר בספרי זקנו (עיי"ש בהתגובות)

האם ידוע אם ר' אברהם שקאפ הנזכר כאן עודנו חי?

ר' אברהם הנז' היה מתלמידי ישיבת מיר ואח"כ ר"מ בישיבת קמניץ בארה"ב.
שמעתי כי הוא עלה בשנים האחרונות לארה"ק ומתגורר במושב זקנים בעיר נתניה.
האם ידוע פרטים נוספים?

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ג' אוגוסט 16, 2016 4:35 am
על ידי יגאל10
מהי ההגדרה של 'קדוש'? מהי 'קדושה' בכלל?

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2016 11:30 am
על ידי ביליצר
יגאל10 כתב:מהי ההגדרה של 'קדוש'? מהי 'קדושה' בכלל?


הגדרת העם לקדוש = החל משמירה תמידית של העיניים הפה והלשון וכל נידנוד עבירה ופרישות מהנאות עולם הזה וכלה במיעוט שינה על כסא ,אופן ישיבה על קצה הכסא ללא השתמשות במשענות,תעניות וכו,

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2016 2:06 pm
על ידי ראש
ביליצר כתב:
יגאל10 כתב:מהי ההגדרה של 'קדוש'? מהי 'קדושה' בכלל?


הגדרת העם לקדוש=פרישות מהנאות עולם הזה וכלה במיעוט שינה על כסא ,אופן ישיבה על קצה הכסא ללא השתמשות במשענות,תעניות וכו,

ליצן. אז הגר''ח קנייבסקי שליט''א איננו קדוש...
הוא יושב תמיד על כסא מנהלים, אוכל טוב מהכל, ואפי' יושן טוב...
רק אכילתו אכילת מזבח וכו'.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2016 2:23 pm
על ידי ביליצר
ראש כתב:
ביליצר כתב:
יגאל10 כתב:מהי ההגדרה של 'קדוש'? מהי 'קדושה' בכלל?


הגדרת העם לקדוש=פרישות מהנאות עולם הזה וכלה במיעוט שינה על כסא ,אופן ישיבה על קצה הכסא ללא השתמשות במשענות,תעניות וכו,

ליצן. אז הגר''ח קנייבסקי שליט''א איננו קדוש...
הוא יושב תמיד על כסא מנהלים, אוכל טוב מהכל, ואפי' יושן טוב...
רק אכילתו אכילת מזבח וכו'.


רבינו המרים ראש ,לא נאה ולא יאה ,הרי בפירוש כתבתי את סדר הדברים החל מכאן וכלה מכאן ,כבודו אף משום מה חתך את הדברים הנה הציטוט המלא ,,הגדרת העם לקדוש = החל משמירה תמידית של העיניים הפה והלשון וכל נידנוד עבירה ופרישות מהנאות עולם הזה וכלה במיעוט שינה על כסא ,אופן ישיבה על קצה הכסא ללא השתמשות במשענות,תעניות וכו,,

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ד' אוגוסט 17, 2016 3:57 pm
על ידי פרנקל תאומים
ביליצר כתב:
יגאל10 כתב:מהי ההגדרה של 'קדוש'? מהי 'קדושה' בכלל?


הגדרת העם לקדוש = החל משמירה תמידית של העיניים הפה והלשון וכל נידנוד עבירה ופרישות מהנאות עולם הזה וכלה במיעוט שינה על כסא ,אופן ישיבה על קצה הכסא ללא השתמשות במשענות,תעניות וכו,


'קדושה' היינו מיוחד לדבר אחד, ומופרש ומובדל מכל השאר.

'דאסר לה אכו"ע כהקדש' כלו' האישה מיוחדת לבעלה בלבד, ואסורה-מופרשת -מובדלת מכל השאר.
"הקדש" מותר רק למה שהקדישוהו ואסור לכל השאר.
ובתוס' שם כתבו ופשטא דמילתא מקודשת לי מיוחדת לי ומזומנת לי.
אומנם ברש"י עה"ת פי' 'קדושים תיהיו' דקאי דווקא על פרישות מן העריות, ש'כל מקום שאתה מוצא קדושה אתה מוצא גדר ערווה'.

נ"ב:
א"א לזכות לגדלות אמיתית בתורה ובירא"ש מבלי להתייחד אליהם, ולהתנזר מכל מה שהיצר האנושי מושך אליו.
אין ספק שרבם של ישראל מרנא הגרשש"ק זי"ע, היה קדוש וטהור עליון גבוה מעל גבוה, הרבה מעבר ללא מעט אחרים שסופרלטיבים של קדושה וטהרה נכרכים בראשם. וזאת אפי' אם לא טבל כל יום במקווה, או לא עסק בכתבי האריז"ל(הש"ס שלנו בוודאי לא קדוש פחות מכתבי האריז"ל).

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2016 6:36 pm
על ידי פייביש אופטובסקי
בויקפידיה בערכו נאמר כי יום פטירתו הוא ט אב ת"ש,
שמא יודע מאן דהו מקור לתאריך זה, והאם יש עליו עוררין?
תודה למשיבים

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ד' אוגוסט 24, 2016 11:10 pm
על ידי לייטנר
פייביש אופטובסקי כתב:בויקפידיה בערכו נאמר כי יום פטירתו הוא ט אב ת"ש,
שמא יודע מאן דהו מקור לתאריך זה, והאם יש עליו עוררין?
תודה למשיבים

ט' במרחשוון הת"ש.
עיין בתורה יבקשו מפיהו.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2016 12:08 pm
על ידי פייביש אופטובסקי
לכבוד הרב לייטנער.
תודה רבה על תשובתך.
אך אני התכוונתי ט מרחשון. המקור שמצאתי לתאריך זה הוא ספר זיכרון לקהילת גרודנא טור 330.
אולם בידי מידע די מבוסס על כך שבי"ד חשון ת"ש נפגש האדמור ר' מאיר מאמשינוב זצ"ל עם ר"ש שקופ זצ"ל.
ואני שואל, האם בס' 'תורה יבקשו מפיהו' יש מסמכים המבססים תאריך זה?

תודה רבה

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2016 3:43 pm
על ידי לייטנר
פייביש אופטובסקי כתב:לכבוד הרב לייטנער.
תודה רבה על תשובתך.
אך אני התכוונתי ט מרחשון. המקור שמצאתי לתאריך זה הוא ספר זיכרון לקהילת גרודנא טור 330.
אולם בידי מידע די מבוסס על כך שבי"ד חשון ת"ש נפגש האדמור ר' מאיר מאמשינוב זצ"ל עם ר"ש שקופ זצ"ל.
ואני שואל, האם בס' 'תורה יבקשו מפיהו' יש מסמכים המבססים תאריך זה?

תודה רבה


אינני זוכר. כמדומני שר' יידל היה במנחה בביתו כשנפטר, אך ייתכן שעזב מספר ימים קודם לכן.
מה שברור שבכ' במרחשוון טרם ידעו בארץ על מותו.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 25, 2016 10:44 pm
על ידי בני ברקי
הגר"י קולדצקי זצ"ל היה אומר קדיש אחרי רבו כל שנה בט' מרחשון

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2016 12:14 pm
על ידי פייביש אופטובסקי
אין איסור לומר קדיש על נפטר גם לא ביום היא"צ - האם הרב קולדצקי חקר את היות יום היא"צ בט' מרחשון?

האם יש מקור קדום יותר (או נוסף) לתאריך ט חשון חוץ מספר זיכרון לקהילת גרודנא - http://yizkor.nypl.org/index.php?id=2161 אשר אינני מזלזל בו, אולם הימים היו מימי בלבול מנוסה ובהלה, ואין הכרח שיזכרו את היום.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2016 4:20 pm
על ידי בני ברקי
פייביש אופטובסקי כתב:אין איסור לומר קדיש על נפטר גם לא ביום היא"צ - האם הרב קולדצקי חקר את היות יום היא"צ בט' מרחשון?

האם יש מקור קדום יותר (או נוסף) לתאריך ט חשון חוץ מספר זיכרון לקהילת גרודנא - http://yizkor.nypl.org/index.php?id=2161 אשר אינני מזלזל בו, אולם הימים היו מימי בלבול מנוסה ובהלה, ואין הכרח שיזכרו את היום.


הגר"י קולדצקי לא היה צריך לחקור את יום הפטירה,הוא היה שם(לטענתו)...
פעם ראשונה שאני שומע שיש מחלוקת על יום הפטירה

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 26, 2016 5:21 pm
על ידי לייטנר
בני ברקי כתב:פעם ראשונה שאני שומע שיש מחלוקת על יום הפטירה

כנ"ל.
בד"כ במקרים דומים, חלק מהשגיאות נובעות מרישום לא מדויק (ובוודאי לאופייני לאותה תקופה), שגיאה בפענוח או השערות לא מדויקות.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: א' דצמבר 25, 2016 9:50 pm
על ידי י. אברהם
האם אמת שהי' פעם מדובר שיכהן בראשות ישיבת ר' יצחק אלחנן בנוי יורק ?

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: א' דצמבר 25, 2016 9:54 pm
על ידי עושה חדשות
ראה מש"כ לו על כך המשגיח רבי ירוחם, הבאתי כאן.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: א' דצמבר 25, 2016 9:59 pm
על ידי י. אברהם
המכתב מעניין מאוד.
שוב ראיתי שאכן נתקבל שם בתרפ"ט, ואח"כ חזר בו ושב לגרודנא.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 12:10 pm
על ידי הגיונות
מעט על משפחת הגר"ש שקופ זצ"ל ניתן לקרוא ב'חשיבה משפטית בישיבות ליטא' של עקיבא ווזנר הע' 15.

י. אברהם כתב:האם אמת שהי' פעם מדובר שיכהן בראשות ישיבת ר' יצחק אלחנן בנוי יורק ?


בשנת תרפ"ט נסע הגר"ש לארצות-הברית בכדי לאסוף כסף לישיבת גרונדה, ושהה שם כשנה. בתקופה זו מסר שיעורים בישיבת ר' יצחק אלחנן בני-יורק, טאז אף הוצע לו לכהן בה כראש ישיבה, אולם הגר"ש חזר לארופה בעקבות הפצרות של גדולי פולין (ראה אצל ווזנר בהע' 25 ובנסמן שם).

בהזדמנות זו אשאל, האם ידוע מדוע הגר"ש עזב את ישיבת טלז ועבר לכהן כרב העיירה מאלטש? האם הדבר קשור למלחמה האלימה בדבר המוסר שהייתה אז בטלז?

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 2:03 pm
על ידי גביר
בני ברקי כתב:
פייביש אופטובסקי כתב:אין איסור לומר קדיש על נפטר גם לא ביום היא"צ - האם הרב קולדצקי חקר את היות יום היא"צ בט' מרחשון?

האם יש מקור קדום יותר (או נוסף) לתאריך ט חשון חוץ מספר זיכרון לקהילת גרודנא - http://yizkor.nypl.org/index.php?id=2161 אשר אינני מזלזל בו, אולם הימים היו מימי בלבול מנוסה ובהלה, ואין הכרח שיזכרו את היום.


הגר"י קולדצקי לא היה צריך לחקור את יום הפטירה,הוא היה שם(לטענתו)...
פעם ראשונה שאני שומע שיש מחלוקת על יום הפטירה

ככל הזכור לי [ויתכן כמובן שאיני זוכר נכון, סוף כל סוף עברו כשלושים שנה מאז שהכרתי אישים אלה] ר' ידל ז"ל מעולם לא טען שנכח בפטירתו של רבו, אאל"ט ר' שמואל גרוסברד ז"ל הוא שסיפר שהיה שם ואמר שמבחינתו "היתה זו המכה הראשונה של השואה".

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 6:02 pm
על ידי מיללער
י. אברהם כתב:על השאלה שנשאלה בהודעה הראשונה "מי הם צאצאיו"
זאת אדע בבירור, שלפחות אלו היו ילדיו: אברהם, רחל, זלמן, קלמן.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 6:09 pm
על ידי מיכאל1
כמדומני שר' יידל עלה לארץ לפני פטירת ר' שמעון.

בזמנו ראיתי מכתב של ר' חיים עוזר עם המלצות לחמישה תלמידים מגרודנא שיקבלו סטריפיקאט, ואחד מהם היה ר' יידל, הוא היה שומר את המכתב במגירת שולחנו בחדרו, וטיפשות היתה בי שלא עשיתי העתק ממנו.
האם מישהו מכיר את המכתב ואת התאריך שמופיע עליו?

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 11:39 pm
על ידי מיכאל1
מיכאל1 כתב:כמדומני שר' יידל עלה לארץ לפני פטירת ר' שמעון.


דיברתי עם חתן של ר' יידל הרב פנחס קצבורג, והוא אמר לי נחרצות שר' יידל היה בפטירה של ר' שמעון בוילנה אחרי שהישיבה נדדה ממקומה, ורוב הבחורים התפזרו ועזבו את ר' שמעון. והתאריך היה מעל לכל ספק ט' חשוון ולא שום זמן אחר.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 11:54 pm
על ידי לייטנר
מיכאל1 כתב:
מיכאל1 כתב:כמדומני שר' יידל עלה לארץ לפני פטירת ר' שמעון.


דיברתי עם חתן של ר' יידל הרב פנחס קצבורג, והוא אמר לי נחרצות שר' יידל היה בפטירה של ר' שמעון בוילנה אחרי שהישיבה נדדה ממקומה, ורוב הבחורים התפזרו ועזבו את ר' שמעון. והתאריך היה מעל לכל ספק ט' חשוון ולא שום זמן אחר.


ר"ל, בגרודנה.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 11:58 pm
על ידי מיכאל1
לייטנר כתב:
מיכאל1 כתב:
מיכאל1 כתב:כמדומני שר' יידל עלה לארץ לפני פטירת ר' שמעון.


דיברתי עם חתן של ר' יידל הרב פנחס קצבורג, והוא אמר לי נחרצות שר' יידל היה בפטירה של ר' שמעון בוילנה אחרי שהישיבה נדדה ממקומה, ורוב הבחורים התפזרו ועזבו את ר' שמעון. והתאריך היה מעל לכל ספק ט' חשוון ולא שום זמן אחר.


ר"ל, בגרודנה.


לא חתנו אמר לי שר' שמעון נפטר בוילנא אחרי שהישיבה גלתה ממקומה!

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 12:02 am
על ידי אליסף
חתנו טועה

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 12:10 am
על ידי לייטנר
אולי אמר לך שהישיבה גלתה לוילנה, אך הוא נשאר ונפטר בגרודנה?
עכ"פ, למדנו שאין לסמוך על עדות איש מפי איש...

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 12:34 am
על ידי מיכאל1
לייטנר כתב:אולי אמר לך שהישיבה גלתה לוילנה, אך הוא נשאר ונפטר בגרודנה?
עכ"פ, למדנו שאין לסמוך על עדות איש מפי איש...

אולי יוכל כת"ר להעלות את תעודת הפטירה של הגרש"ש, ויתבארו ממנה הדברים.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 12:45 am
על ידי יושב סתר
באוזניי שמעתי מפי הגר"י קולדצקי שהיה נוכח בפטירתו, בשעת מנחה, היה רגע בחוץ ולפתע יצא הגר"י קופלמן בזעקות שבר "הרבי איננו". נכנס וראהו שוכב ללא רוח חיים.
כמדו' שזה מובא גם בתורה יבקשו מפיהו, יחד עם עובדות רבות מהגרי"ק תחת השם "א' התלמידים" או משהו דומה, וכל העובדות שסיפר הושמט שמו ע"פ בקשתו.
הגר"יק גם שמר עליו מיטת הגרש"ש כל הלילה ואמר תהילים עד ההלויה למחרת. ג"ז שמעתי מפיו.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 12:48 am
על ידי מיללער
מיכאל1 כתב:
לייטנר כתב:אולי אמר לך שהישיבה גלתה לוילנה, אך הוא נשאר ונפטר בגרודנה?
עכ"פ, למדנו שאין לסמוך על עדות איש מפי איש...

אולי יוכל כת"ר להעלות את תעודת הפטירה של הגרש"ש, ויתבארו ממנה הדברים.

Re: רבי שמעון שקופ

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 12:54 am
על ידי מיכאל1
ייש"כ על העמדת הדברים על דיוקם.
יתכן ואני טעיתי בהבנת הדברים והישיבה עברה לוילנה כמתואר בכתבה ור' יידל עם מספר תלמידים מצומצם נשארו בגרודנה והיו בפטירת רבם.
ויהיה הקולר תלוי בי.