עמוד 2 מתוך 2

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 22, 2012 12:30 am
על ידי שיבר
בהודעתי לעיל צ"ל: משולשלות כלפי מטה - וכוונתי שהיו מוטמנות תחת הכיפה, כפי שנראה בתמונות מן הימים ההם וכמנהג גור עד היום.

לפי המסופר חסידי גור בירושלים נוהגים לשלשל פיאותיהם לאור שביעות רצון שהראה האמרי אמת למראה אנשי ירושלים ההולכים כך, ואולי אף הורה כך בפירוש.

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 22, 2012 1:12 am
על ידי גוראריה
לא נכון לומר שהלבוש התקבע מאוחר יותר כיון שחוץ מהענין של הקסקטים שלא עבר לארץ, בחורי גור נראים בדיוק כמו בפולין.
המראה משנות התקומה עם הכובעים הקמוטים והחליפות הבהירות וכו' זה יותר תוצאה של עליבות הלבושים שהיתה בארץ בשנים הקשות דאז. צא וראה במגבעותיהם של הב"י והל"ש מאז והשוה לתמונות הנהדרות מפולין. אין מה להשוות ולא בגלל שלא התקבעה צורה אלא כנ"ל.
[ואגב, זה שלא הולכים עם קסקטים זה גם לא החלטה שהתקבלה. פשוט באו לכאן בחורים החל משנות התר"פ, ובירושלים הרי הלכו עם מגבעות, המשיכו אף הם בכך ויחבשו מגבעות לראשיהם מכל הבא ליד... ואח"כ זה נשאר.]
לגבי הפאות - נכון. אך גידלו פאות ארוכות ולא הראום בחוץ מפחד הגויים. הא"א כשחזר בא' הפעמים מירושלים שיבח את אנשי ירושלים על שהולכים עם פאות בחוץ ומאז נכנס המנהג לשנים שאח"כ, ודבר נוסף שהגיע מירושלים: הניגון של ובאו כולם-בבקעך ים סוף שרוקדים בשבועות ושש"פ - מקורו בירושלים ונשא חן אצל הא"א זי"ע.

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 22, 2012 4:39 pm
על ידי בן תורה
י. בנימין כתב:למה אסור לעלות הבמה הזו שסביב הקבר?

זכורני שבנעורי שמעתי פעם שהסיבה שלא עולים על הבמה [והסיבה שעשו אותה] הוא מפני שלא יודעים באופן מדויק היכן הוא קבור ויש ספק אולי הוא קצת בצד לכאן או לכאן.
האם זה נכון?

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ד' אוגוסט 22, 2012 10:55 pm
על ידי ישעיהו לוריא
לא.

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ג' אוגוסט 28, 2012 11:57 am
על ידי נוסטלגי
הנה עוד פריט לבוש שהשתנה מפולין: מגפיים.
בפולין אפילו בקיץ החסידים הלכו עם מגפיים (המתאימים לקיץ....) ואילו בארץ אין לזה זכר.
יתכן משום האקלים הים תיכוני השורר כאן.

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ג' אוגוסט 28, 2012 12:09 pm
על ידי גוראריה
לא נכון
לא הלכו עם מגפיים בקיץ

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ג' אוגוסט 28, 2012 12:27 pm
על ידי נוסטלגי
האדמורים לא אבל החסידים (ברובם) כן ! ולכאורה, גם חלק מהבנשקים הילכו במגפיים.

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ה' אוגוסט 30, 2012 12:22 am
על ידי מורה צדק
גוראריה כתב:
ארי במסתרים כתב:סליחה על השאלה.
בתמונות הישנות הפאות של הבחורים לא כ"כ ארוכות, וכהיום הפאות של חסידי גור הרבה יותר ארוכות.
זה שינוי שנעשה מעצמו עם השנים?

א. אין בזה כללים.
ב. מהשנים ההם אין כל ראיה. מדובר הרי בפליטי חרב ובמסגרת בהתהוות. מה שכן - הבית ישראל הקים מחדש העתק לפולין ולא אנדרטה לפולין ולכן בשנים הבאות בלטו הפאות הארוכות.
ג. שכן בפולין - הלכו עם פאות ארוכות. והיה בכך סמל לחסידות אדוקה. יש מכתב מרבי מאיר רבי'נס הי"ד המתאונן על הבחורים שהם 'שארף כמו חרב ומגדלין פאותיהם כקורות בית הבד ואינם יודעים חסידות מהו ומה עניינו כלל..."


אתם לא חושבים שבמשך השנים הפאות גודלות?

(גם הפאות מהסוג השני, וד"ל)

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ה' יוני 06, 2019 1:05 am
על ידי נחלי אפרסמון
היום אחד מזקני חסידי גור אמר לי שהבית ישראל לא היה עולה לקבר בחג השבועות.
ואילו הלב שמחה כן היה עולה.לכאורה אין איסור בדבר כי אין על זה שם בית קברות, אלא השאלה שנשמת הצדיק אינה נמצאת ביו"ט.
אשמח למי שיאיר לנו הדברים.

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ה' יוני 06, 2019 2:46 pm
על ידי חסיד_פולני
בן תורה כתב:
י. בנימין כתב:למה אסור לעלות הבמה הזו שסביב הקבר?

זכורני שבנעורי שמעתי פעם שהסיבה שלא עולים על הבמה [והסיבה שעשו אותה] הוא מפני שלא יודעים באופן מדויק היכן הוא קבור ויש ספק אולי הוא קצת בצד לכאן או לכאן.
האם זה נכון?

אין לעמוד על ההגבהה מסיבה פשוטה: הלוא היא נבנתה מחמת שלא יכלו לחפור את הקבר בעומק המתאים. ואם הבאים להתפלל יעמדו על ההגבהה, אזי יש חשש שהיא תקרוס בעומס.

Re: ציון האמרי אמת זי"ע

פורסם: ג' יוני 11, 2019 3:33 pm
על ידי דרומי
בענין עליה לקבר צדיק ביו"ט האריך המנחת אלעזר ממונקאטש, וכן נהג הוא בעצמו שהלך לציון אחד מבני משפחתו שהיה לו יארצייט ביום ב' דחג הסוכות.