עמוד 3 מתוך 3

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 10:49 pm
על ידי שלמה גוטליב
פרנקל תאומים כתב:
לגבי ההנהגות המלכותיות:
מסתבר שאכן ישנם אדמו"רים צנועים באישיותם המרגישים צורך להמשיך בהנהגות ה"זהב וכסף ונחושת", לא רק מפני שאם ימנעו מכך יש בזה משום הוצאת לעז על הראשונים, כ"א גם משום העיקרון החסידי המובנה, שכל מה שעשה ההיילגער-טאטע וההייליגער-זיידע זה עפ"י סודות טמירים ונעלמים, וחלילה מלשנות כמלוא הנימה...
אלא שבדור כמו שלנו, לענ"ד למרות הנ"ל היה מקום לנהוג בזה לפי העיקרון של "עת לעשות לה'", ולצמצם באופן ניכר את ענייני הרהבתנות, משום שכל המתבונן מן הצד מרגיש שהדבר גובל בחילול ה', לא יתכן שהמטיפים לחיי רוח ינהגו בעצמם (ואפי' אם רק למראית עין) בהנהגות חומרניות מסולסלות ובוטות. אנשים חילוניים (ולא רק) אינטילגנטיים בטוחים שהחסידים הם המון נבער הנשלט ע"י מנהיגים תאבי בצע (ח"ו),המנצלים את תמימותם כדי לחיות על חשבונם חיי פאר והדר.
לעומת זאת כשהם נכנסים למעונם של מנהיגים תורניים שאינם אדמו"רים\באבאים הם אינם יכולים שלא להתפעל ולהשתומם לנוכח העובדא שישנם אנשי רוח אמיתיים שכותלי ביתם מעידים כמה החומרניות עליהם לזרא.


ראשית, כמה חבל שהאדמו"ר מויזניץ לא נמצא כאן בפורום, הוא היה יכול להחכים מאד מעעותיך.
שנית, מכיוון שמבין ריסי תשובתך ניכרת חוסר ההיכרות של עם הציבור החסידי ועולם האדמורי"ם, אזי במטותא שמא תאמר לי,
היית פעם בבית אדמו"ר מבפנים?
על איזו רהבתנות אתה מדבר בכלל? מתי? האם האדמורי"ם מתנהגיחם בביתם בפזרנות יתר מעבר לבן אדם אחר? או אולי שתפס את עיניך גביע הכסף ירושת הסבא רבא?

זאת ועוד לקרא, האם הרכב שבו נוסע מרן ראש הישיבה שליט"א (בחר לך מי מהם שאתה מעוניין ) מתבייש ברכבם של מי מהאדמורי"ם? האם אירועי הענק של הציבור הליטאי, הקמפים והקומזיצים וכל שאר המרעין בישין לא עולים לסכום עתק?
האם אתה חושב שמחירו של גאלדנע ז'ופיצע אדמור"י גבוה ממחירו של הפראק המהודר בו מתהדר כל ר"מ בכתה ד' ברוב גאווה וחשיבות מנופחת?

דומני שלא הבנת כלל את נושא האשכול שכן בימים כמו שלנו איש לא מבזבז סתם כסף (מלבד הנכדים של ה'מרנים' למינהם שכמובן הם יוצרו מחומר אחר) הביקורת כאן היא על ההנהגה במלכות והתהדרת הברווז בנוצות הטווס שלא מתאימות לא.
בזבוז? רהבתנות?
זה לקוח ממחוזות הדמיון....

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 10:51 pm
על ידי משוש דורים
פרנקל תאומים כתב:

הזכירו כאן את ה"ניצחון" של רוז'ין על הנלחמים בהם משכבר הימים, שהנה כיום הזה מלבד הפולנים כמעט כל האדמו"רים נוהגים
עם מנהגי מלכות מופרזים (כאו"א לפי האפשרויות הפיננסיות שגודלה של עדתו מאפשר לו...), ויש להעיר על כך שאפי' אותם אלו עצמם שהרעישו עליהם בשעתו את מלחמתם, נוהגים היום כמותם בהנהגות מלכות פאר והדר כמנהג אצילי ורוזני פולין וגליציה מימים עברו..


ידוע שהאדמו"ר רמש"י מסא"ג (שהתגורר בדירת שיכון בת"א) הגיע לבקר את האדמו"ר מק"ב בביתו המפואר (במושגי אותם הימים) בנתניה.
ואמר האדמו"ר מק"ב שהיום אין את הענין של מחלוקת צאנז רוז'ין שהרעיש עליו זקני הד"ח.
השיב האדמו"ר מסא"ג, בוודאי, כשאתה דר בבית שכזה, ואני דר איך שאני דר, בוודאי שאין לך מקום לטענה.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 10:52 pm
על ידי ח''ל קאליסק
חן חן לרעינו היקרים על דבריהם הנעימים,
ואכן מעודי תמהתי היאך מנהל פורום מכובד שכזה אשר ישנו פה עמנו היום ת''ח מופלגים בכל קנה מידה וידענים בסדר גודל, יכול לכנות א' מהכותבים פתי וכו' רק בגלל שדעותיו אינם עולות בקנה א' עם מה שכתב??

אז כתבתי שישנם גם אצל הליטאים גינוני כבוד ושררה מוגזמים וכי מחמת זה אחת דיני........???

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 10:59 pm
על ידי שיר ורננים
עושה חדשות כתב:נכתבו באשכול הזה, (בין היתר), גם הרבה דברי חכמה. היות ואינני מן החסידים, נגע לי ללב בעיקר תיאורו של הרב נוטר בסוגיית ה'ימים' וכד', והצטרפו הדברים אצלי לאשר הובא כאן בעבר בסוגיית "סתם אברך/אברך פשוט", צירוף אחר צירוף לדבריו הנפלאים של המש"ח אשר נזדמנו לי 'במקרה' היום.
משך חכמה פ' ויקרא כתב:עוד יש לומר דהכוונה של לימוד בלילה הוא שלומד בעת אופל, לא לכבוד רק בסתר, בצנעא בעת הדחק. והלומד על מנת להתכבד או לעשות רב או להשלים את נפשו הוא כזורע, ואחרי כן כשבא לעת התועליות נעשה כקוצר. וזה "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" (תהלים קכו, ה), נאמר על כל מפעלות האדם, אם לא בא עדיין התכלית נעשה כזורע לאיזה פעולה, ואין זה שעת רינה. אבל העוסק בתורה במסתרים ולבלי לאיזה תכלית, רק התקשרותו לתורה הוא התכלית, אם כן השכר שלו הוא משיג בעת עסקו בתורה! וזה "קומי רוני בלילה" - שתיכף בעת הלימוד ירונן מטוב לב, כי קשור הוא להשם יתברך מדי עסקו בתורה וטועם נועם התורה האלקית ודו"ק:

מינאי, עו"ח, השואף בכל לב ומאד, להיות ראוי להימנות בין "סתם אברכים" המתרוננים תיכף בלימודם...

הרב עו"ח ייש"כ על הדברים הנפלאים. מזה שנים אני חש שבעיית דורנו היא חוסר המציאות המתוארת בזה.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:01 pm
על ידי משוש דורים
שלמה גוטליב כתב:
פרנקל תאומים כתב:
לגבי ההנהגות המלכותיות:
מסתבר שאכן ישנם אדמו"רים צנועים באישיותם המרגישים צורך להמשיך בהנהגות ה"זהב וכסף ונחושת", לא רק מפני שאם ימנעו מכך יש בזה משום הוצאת לעז על הראשונים, כ"א גם משום העיקרון החסידי המובנה, שכל מה שעשה ההיילגער-טאטע וההייליגער-זיידע זה עפ"י סודות טמירים ונעלמים, וחלילה מלשנות כמלוא הנימה...
אלא שבדור כמו שלנו, לענ"ד למרות הנ"ל היה מקום לנהוג בזה לפי העיקרון של "עת לעשות לה'", ולצמצם באופן ניכר את ענייני הרהבתנות, משום שכל המתבונן מן הצד מרגיש שהדבר גובל בחילול ה', לא יתכן שהמטיפים לחיי רוח ינהגו בעצמם (ואפי' אם רק למראית עין) בהנהגות חומרניות מסולסלות ובוטות. אנשים חילוניים (ולא רק) אינטילגנטיים בטוחים שהחסידים הם המון נבער הנשלט ע"י מנהיגים תאבי בצע (ח"ו),המנצלים את תמימותם כדי לחיות על חשבונם חיי פאר והדר.
לעומת זאת כשהם נכנסים למעונם של מנהיגים תורניים שאינם אדמו"רים\באבאים הם אינם יכולים שלא להתפעל ולהשתומם לנוכח העובדא שישנם אנשי רוח אמיתיים שכותלי ביתם מעידים כמה החומרניות עליהם לזרא.


ראשית, כמה חבל שהאדמו"ר מויזניץ לא נמצא כאן בפורום, הוא היה יכול להחכים מאד מעעותיך.
שנית, מכיוון שמבין ריסי תשובתך ניכרת חוסר ההיכרות של עם הציבור החסידי ועולם האדמורי"ם, אזי במטותא שמא תאמר לי,
היית פעם בבית אדמו"ר מבפנים?
על איזו רהבתנות אתה מדבר בכלל? מתי? האם האדמורי"ם מתנהגיחם בביתם בפזרנות יתר מעבר לבן אדם אחר? או אולי שתפס את עיניך גביע הכסף ירושת הסבא רבא?

זאת ועוד לקרא, האם הרכב שבו נוסע מרן ראש הישיבה שליט"א (בחר לך מי מהם שאתה מעוניין ) מתבייש ברכבם של מי מהאדמורי"ם? האם אירועי הענק של הציבור הליטאי, הקמפים והקומזיצים וכל שאר המרעין בישין לא עולים לסכום עתק?
האם אתה חושב שמחירו של גאלדנע ז'ופיצע אדמור"י גבוה ממחירו של הפראק המהודר בו מתהדר כל ר"מ בכתה ד' ברוב גאווה וחשיבות מנופחת?

דומני שלא הבנת כלל את נושא האשכול שכן בימים כמו שלנו איש לא מבזבז סתם כסף (מלבד הנכדים של ה'מרנים' למינהם שכמובן הם יוצרו מחומר אחר) הביקורת כאן היא על ההנהגה במלכות והתהדרת הברווז בנוצות הטווס שלא מתאימות לא.
בזבוז? רהבתנות?
זה לקוח ממחוזות הדמיון....


טעות בידך, ואולי דמגוגיה.
נכחתי לפני זמן בחתונה של בת ראש ישיבה מכובד (הגר"ב סאלאוייציק), בירושלים באולמי תמיר העגול (למי שמכיר).
וברצוני לשאול האם תתכן מציאות כזאת בחתונת כל אדמו"ר זוטר ככל שיהיה, אשר חתונותיהם המפוארות מתפרסמות ע"ג עמודים שלמים בשבועונים שונים ומשונים.
וגם אם מקרה זה חריג, הרי שכל החתונות של שאר ראשי הישיבות מן השורה, הם בסטנדרט פשוט ביותר, (וולף, פרידמן, וגשל, וכדו') לא שמעתי על אחד מהם שעשה בכתר הרימון, וכ"ש באווניו.
רוב ראשי הישיבות אינם נופשים בשווייץ (יש חריגים, ברובם בעלי ממון משל עצמם), או באוסטריה, למשך כמה שבועות. ורובם אין להם רכב וכ"ש נהג.
ודאי שרמת החיים שלהם הדירות בהם הם מתגוררים, היא פשוטה פי כמה וכמה משל האדמורי"ם, וכפי הנראה לעין מסתבר שהנהגת המנהיגים מחלחלת גם לצאן מרעיתם, הן אצל הליטאים והן אצל החסידים.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:02 pm
על ידי ח''ל קאליסק
זאת ועוד שישנה רשימה מכובדת של אדמורי''ם המתנהגים בפשטות.
אמשינוב
אלכסנדר
סלונים [גר בדירת שלושה חדרים בבניין פשוט ובו גידל 16 ילדיו].
באיאן
סטריקוב,
לובלין,
רחמסטריווקא ארה''ב
ויזניץ מונסי
סקולען
קרלין סטולין
מכנובקא בעלז,
פשווערסק

ועוד רבים אשר בהחלט רכבם ביתם וכסאם ובגדיהם פשוטים וצנועים ולא מנקרי עיניים כלל.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:07 pm
על ידי שיר ורננים
פרנקל תאומים כתב:ישנו אדמו"ר מפורסם המנהיג עדה גדולה,שכאשר עלה על כס אביו הודיע בשער בת רבים שאינו רואה את עצמו שייך עם תואר כמו "כבוד קדושת" שהתאים לדבריו למידותיהם של אבותיו אך לא למידותיו, ולפיכך ציווה לפרום אותו מעל גבי מפת הסטנדר שלו ולהימנע מלהשתמש בו כלפיו. כנראה שחסידיו הבינו שהוא מתכוין לכך ברצינות, והם אכן מקפידים לקרותו "מרן אדמו"ר" ומשמיטים את התוספת המגוחכת-מדומיינת של "כבוד קדושת". הבנתי שהוא נתן עוד כמה הוראות שמטרתן לצמצם את תופעת התיאטרון שעטה על עצמו מוסד האדמו"רות.
אני באופן אישי מאמין בגדלותו של אותו אדמו"ר דווקא בשל כך, ובאמת גם חזיתי בעיניי בהנהגתו הלבבית עם הבריות כדבר איש לאנשים ולא כדבר "הוד קדושתו" אל פשוטי העם.

לגבי ההנהגות המלכותיות:
מסתבר שאכן ישנם אדמו"רים צנועים באישיותם המרגישים צורך להמשיך בהנהגות ה"זהב וכסף ונחושת", לא רק מפני שאם ימנעו מכך יש בזה משום הוצאת לעז על הראשונים, כ"א גם משום העיקרון החסידי המובנה, שכל מה שעשה ההיילגער-טאטע וההייליגער-זיידע זה עפ"י סודות טמירים ונעלמים, וחלילה מלשנות כמלוא הנימה...
אלא שבדור כמו שלנו, לענ"ד למרות הנ"ל היה מקום לנהוג בזה לפי העיקרון של "עת לעשות לה'", ולצמצם באופן ניכר את ענייני הרהבתנות, משום שכל המתבונן מן הצד מרגיש שהדבר גובל בחילול ה', לא יתכן שהמטיפים לחיי רוח ינהגו בעצמם (ואפי' אם רק למראית עין) בהנהגות חומרניות מסולסלות ובוטות. אנשים חילוניים (ולא רק) אינטילגנטיים בטוחים שהחסידים הם המון נבער הנשלט ע"י מנהיגים תאבי בצע (ח"ו),המנצלים את תמימותם כדי לחיות על חשבונם חיי פאר והדר.
לעומת זאת כשהם נכנסים למעונם של מנהיגים תורניים שאינם אדמו"רים\באבאים הם אינם יכולים שלא להתפעל ולהשתומם לנוכח העובדא שישנם אנשי רוח אמיתיים שכותלי ביתם מעידים כמה החומרניות עליהם לזרא.

הזכירו כאן את ה"ניצחון" של רוז'ין על הנלחמים בהם משכבר הימים, שהנה כיום הזה מלבד הפולנים כמעט כל האדמו"רים נוהגים
עם מנהגי מלכות מופרזים (כאו"א לפי האפשרויות הפיננסיות שגודלה של עדתו מאפשר לו...), ויש להעיר על כך שאפי' אותם אלו עצמם שהרעישו עליהם בשעתו את מלחמתם, נוהגים היום כמותם בהנהגות מלכות פאר והדר כמנהג אצילי ורוזני פולין וגליציה מימים עברו..

ר' איש ספר,
עם תוכן דבריך הנ"ל הלא גם אני הק' מזדהה לחלוטין. אעפ"כ פליאתי עליך שאתה מתנפל על המתווכחים עימך בפגיעות אישיות, דומני שאתה עצמך מתקומם כאשר אחרים נוהגים בדרך זאת.


ר' שיר,
האם עלינו להסיק מדבריך שה'סוס ועגלה' העונה לשם "דייהטסו סיריון" הינו רכב עלוב שאין ראוי להתכבד בו ?...

הרב פ"ת יקירי. שמעתי מאבי שליט"א שהינו ת"ח וידען מופלג, שהכינוי "כבוד קדושת" אינו מופיע במקורותינו אלא לא פחות וא יותר מקורו ב"נצרות" כתואר נלווה לקרדינלים ובישופים.
לגבי הרכב רק באתי לתאר שהוא נוסע ברכב פשוט וקטן שרכבי כמשל נחשב כפאר לעומתו

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:10 pm
על ידי פרנקל תאומים
הרב גוטליב,
על מי אתה עובד על עצמך או עלינו?
(וכן, הייתי בסלון ביתם של אדמו"רים וגם ראיתי תמונות רבות).

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:10 pm
על ידי מחולת המחנים
אריין כאפן לפני סגירת האשכול, פתח לנו שער בעת נעילת שער.

לרשימה המכובדת שהביא הרב מקאליסק ניתן להוסיף גם את האדמו"ר מסלאנים שליט"א המתגורר בבני ברק, שחף מכל הנהגות של גינונים ומתנהג בפשטות מופלגת, הוא וכל צאצאיו לבושים לגמרי כמו החסידים האחרים, בלי שום פריט מזהה, וכל ימיו נוהג בפשיטות.

יתכן שהנהגה זו באה בשל התפיסה וההסתכלות הייחודית של חסידות סלאנים על האדמו"ר, לשיטתם האדמו"ר אינו מוכרח להיות קדוש מרחם ואיש מורם מעם, אלא הוא זה שמנהיג את החבורה, (ראש הקאמפאניע), עבודת ה' צריכה שתיעשה בחבורה והוא שהושתה עליו ההנהגה, וכפי מה שאמר ראש השושלתא בעל יסוד עבודה לרבי אייזל חריף מסלאנים שהוא בסה"כ תרומה ומעשר שהופרשו על ידי הציבור, ואין בו בעצם תכונות מיוחדות.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:11 pm
על ידי מוישי
ח''ל קאליסק כתב:זאת ועוד שישנה רשימה מכובדת של אדמורי''ם המתנהגים בפשטות.
אמשינוב
אלכסנדר
סלונים [גר בדירת שלושה חדרים בבניין פשוט ובו גידל 16 ילדיו].
באיאן
סטריקוב,
לובלין,
רחמסטריווקא ארה''ב
ויזניץ מונסי
סקולען
קרלין סטולין
מכנובקא בעלז,
פשווערסק

ועוד רבים אשר בהחלט רכבם ביתם וכסאם ובגדיהם פשוטים וצנועים ולא מנקרי עיניים כלל.

אז אתה בעצמך מודה שכל האדמורים מלבד המנוים ברשימה, ועוד שכמותם, רהבתנים.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:15 pm
על ידי ח''ל קאליסק
מחולת המחנים כתב:אריין כאפן לפני סגירת האשכול, פתח לנו שער בעת נעילת שער.

לרשימה המכובדת שהביא הרב מקאליסק ניתן להוסיף גם את האדמו"ר מסלאנים שליט"א המתגורר בבני ברק, שחף מכל הנהגות של גינונים ומתנהג בפשטות מופלגת, הוא וכל צאצאיו לבושים לגמרי כמו החסידים האחרים, בלי שום פריט מזהה, וכל ימיו נוהג בפשיטות.

יתכן שהנהגה זו באה בשל התפיסה וההסתכלות הייחודית של חסידות סלאנים על האדמו"ר, לשיטתם האדמו"ר אינו מוכרח להיות קדוש מרחם ואיש מורם מעם, אלא הוא זה שמנהיג את החבורה, (ראש הקאמפאניע), עבודת ה' צריכה שתיעשה בחבורה והוא שהושתה עליו ההנהגה, וכפי מה שאמר ראש השושלתא בעל יסוד עבודה לרבי אייזל חריף מסלאנים שהוא בסה"כ תרומה ומעשר שהופרשו על ידי הציבור, ואין בו בעצם תכונות מיוחדות.

זה היה מנהגם של אדמור''י סלונים מאז למעט הברכ''א שבסוף ימיו הלך עם בקיטשע פרחוני צבעוני לא זכור או ידוע ממרן הבית אברהם והדברי שמואל ואדמו''ר הצעיר שהלכו עם מלבוש רבני כלשהוא.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:16 pm
על ידי משוש דורים
ח''ל קאליסק כתב:זאת ועוד שישנה רשימה מכובדת של אדמורי''ם המתנהגים בפשטות.
אמשינוב
אלכסנדר
סלונים [גר בדירת שלושה חדרים בבניין פשוט ובו גידל 16 ילדיו].
באיאן
סטריקוב,
לובלין,
רחמסטריווקא ארה''ב
ויזניץ מונסי
סקולען
קרלין סטולין
מכנובקא בעלז,
פשווערסק

ועוד רבים אשר בהחלט רכבם ביתם וכסאם ובגדיהם פשוטים וצנועים ולא מנקרי עיניים כלל.


אכן, האדמורי"ם הנ"ל (עכ"פ רובם) חיים כפי הסטנדרט שבו חיים 90% ממנהיגי הציבור הליטאי.אך רוב האדמורי"ם חיים בסטנדרט גבוה פי כמה.
וגם, אף אחד מהאדמורי"ם אינו חי כמו הגראי"ל.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:17 pm
על ידי זקן ששכח
מחולת המחנים כתב:אריין כאפן לפני סגירת האשכול, פתח לנו שער בעת נעילת שער.

לרשימה המכובדת שהביא הרב מקאליסק ניתן להוסיף גם את האדמו"ר מסלאנים שליט"א המתגורר בבני ברק, שחף מכל הנהגות של גינונים ומתנהג בפשטות מופלגת, הוא וכל צאצאיו לבושים לגמרי כמו החסידים האחרים, בלי שום פריט מזהה, וכל ימיו נוהג בפשיטות.

יתכן שהנהגה זו באה בשל התפיסה וההסתכלות הייחודית של חסידות סלאנים על האדמו"ר, לשיטתם האדמו"ר אינו מוכרח להיות קדוש מרחם ואיש מורם מעם, אלא הוא זה שמנהיג את החבורה, (ראש הקאמפאניע), עבודת ה' צריכה שתיעשה בחבורה והוא שהושתה עליו ההנהגה, וכפי מה שאמר ראש השושלתא בעל יסוד עבודה לרבי אייזל חריף מסלאנים שהוא בסה"כ תרומה ומעשר שהופרשו על ידי הציבור, ואין בו בעצם תכונות מיוחדות.

דוגמא יפה.
ומדוע? הציבור דן ודש בעיקר ב'מפורסמים' המופיעים מעל גבי העיתונות והנייעס ובפיות היחצנים למיניהם. ואכן רובם של המפורסמים, חלק מהפרסום הוא ה'ארום און ארום' [לאו דווקא במשמעות שנוקט בה ר' מיילעך בידרמן בשיחותיו]. אבל רבים ושלמים הם החיים את חייהם על קידוש השם ללא פזילה לעבר נתח נכבד בעולם הזה, ועליהם אין דיבור! כי מאן יימר שהם אדמורים? הרי בעיתון לא היה כתוב...

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:19 pm
על ידי זקן ששכח
ח''ל קאליסק כתב:
מחולת המחנים כתב:אריין כאפן לפני סגירת האשכול, פתח לנו שער בעת נעילת שער.

לרשימה המכובדת שהביא הרב מקאליסק ניתן להוסיף גם את האדמו"ר מסלאנים שליט"א המתגורר בבני ברק, שחף מכל הנהגות של גינונים ומתנהג בפשטות מופלגת, הוא וכל צאצאיו לבושים לגמרי כמו החסידים האחרים, בלי שום פריט מזהה, וכל ימיו נוהג בפשיטות.

יתכן שהנהגה זו באה בשל התפיסה וההסתכלות הייחודית של חסידות סלאנים על האדמו"ר, לשיטתם האדמו"ר אינו מוכרח להיות קדוש מרחם ואיש מורם מעם, אלא הוא זה שמנהיג את החבורה, (ראש הקאמפאניע), עבודת ה' צריכה שתיעשה בחבורה והוא שהושתה עליו ההנהגה, וכפי מה שאמר ראש השושלתא בעל יסוד עבודה לרבי אייזל חריף מסלאנים שהוא בסה"כ תרומה ומעשר שהופרשו על ידי הציבור, ואין בו בעצם תכונות מיוחדות.

זה היה מנהגם של אדמור''י סלונים מאז למעט הברכ''א שבסוף ימיו הלך עם בקיטשע פרחוני צבעוני לא זכור או ידוע ממרן הבית אברהם והדברי שמואל ואדמו''ר הצעיר שהלכו עם מלבוש רבני כלשהוא.

כמדומני לא דייקת. האם אין תמונה של מרן מברנוביץ' ['בית אברהם'] עם ווייסע זאקן ו'זילבערנער שטעקן'?
ואם זו היתה הנהגת הברכ"א, הרי גם זו הנהגה. לא?! ומאי שנא סוף ימיו?

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:19 pm
על ידי שלמה גוטליב
משוש דורים כתב:
טעות בידך, ואולי דמגוגיה.
נכחתי לפני זמן בחתונה של בת ראש ישיבה מכובד (הגר"ב סאלאוייציק), בירושלים באולמי תמיר העגול (למי שמכיר).
וברצוני לשאול האם תתכן מציאות כזאת בחתונת כל אדמו"ר זוטר ככל שיהיה, אשר חתונותיהם המפוארות מתפרסמות ע"ג עמודים שלמים בשבועונים שונים ומשונים.
וגם אם מקרה זה חריג, הרי שכל החתונות של שאר ראשי הישיבות מן השורה, הם בסטנדרט פשוט ביותר, (וולף, פרידמן, וגשל, וכדו') לא שמעתי על אחד מהם שעשה בכתר הרימון, וכ"ש באווניו.
רוב ראשי הישיבות אינם נופשים בשווייץ (יש חריגים, ברובם בעלי ממון משל עצמם), או באוסטריה, למשך כמה שבועות. ורובם אין להם רכב וכ"ש נהג.
ודאי שרמת החיים שלהם הדירות בהם הם מתגוררים, היא פשוטה פי כמה וכמה משל האדמורי"ם, וכפי הנראה לעין מסתבר שהנהגת המנהיגים מחלחלת גם לצאן מרעיתם, הן אצל הליטאים והן אצל החסידים.

ההבדל בינינו לכאורה הוא הבדל אחד.
אני מסתופף בצל אדמורי"ם וראוה כיצד הם חיים בפשטות ובצנעה, רואה כיצד הם מוסרים את כל שיש להם בכדי לפתוח עוד כולל ועוד ישיבה, הם מרביצים תורה ומוסר ומרבים קדושה, הם לוקחים אחריות על אלמנות ויתומים, על חסידים שחולים ל"ע הם שופכים הון עתק לטיפולים וכיוצ"ב, הם יושבים יומם ולילה ושומעים צרותיהם של ישראל, מתפללים על כל אחד בכל ליבם וכו' וכו'.
הדבר האחרון , אבל האחרון שמעניין אותם זה באיזה רכב הם יושבים, אין להם זמן לזוטות הללו.

בנוגע לחתונות הגדולות, הן אמת שבקרב חסידים הפליגו במעלת שמחה אצל הצדיקולכן משתדלים לשכור אולם שיכול להכיל את כל החסידים ברווח, בדרך כלל זה נעשה באוהל.
השמחה בשמחת הצדיק הינה חלק בסיסי בעבודת השם אצל חסידים ואין כאן המקום להתווכח על זה.

ובנוגע לעמודי התמונו - הנה היה בידי את העלון מהשבוע האחרון,, וכיום ברוך השם לא חסר המזג אצל ראשי הישיבות... ועכמ"ל...
ולסיכום ידידי היקר. אל תהיה פתי. לא כל מה שדברו אצליכם בשולחן האוכל בישיבה על החסידים חייב להיות נכון...
ולפעמים ההפך הוא הנכון...


ולפרנקל - תאומים, אם הית בסלון האדמורי"ם מה לך להביא ראיה מהתמונות?
ועל כל פנים זה שהסלון שלהם מהודר זה לא נקרא רהבתנות. כמה כבר יכול לעלות סלון?
תכנס נא אל הבית פנימה, תביט נא כמ דמעות הם שופכים על צרות ישראל, תראה כמה עזרה וחסד נשפך ממענם, תראה כמה צדקה הם עושים בגופם ובממונם ואחר כך תדבר...

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:25 pm
על ידי נתן
מכיון שהאשכול עדיין לא ננעל רציתי להגיב לכמה ענינים.
א היו כאן כמה תגובות שהאריכו לבאר את הנושא בטוב טעם ודעת ובראש וראשון נהנתי מדבריו של עתניאל בן קנז אולם עדיין הניחו לי מקום להתגדר. שמעתי פעם מהאדמו"ר מתולדות יהודה סטוצי'ן הרה"צ ר' מרדכי זילבר שליט"א (שכידוע מאריך להעליג בכל מקום שיכול על תופעת האדמורי"ם האלו כמו שדיברו באשכול זה ואצלו הוא ממש בגדר ליצנותא דע"ז) ואמר שכשאדם נתמנה מן השמים להיות מנהיג ברבים נותנים לו נסיון גדול בענין הכבוד וא"א לאדם הפשוט להבינו, ובכן יש כאן מענין אל תדין את חבירך עד שתגיע למקומו.
ב. מה שאמרו כאן בענין אדמורי בית רוזין, כידוע שכהיום הזה אינו נכון ורובם (לא כולם) אינם נוהגים בגינוני מלכות מופרזת, וענין זה שייך יותר להאדמורי"ם מסוג אונגרין וגליצי' ושמעתי פעם בשם א' האדמורי"ם שהגיע הזמן לצאנז ורוזין לעשות שלום ביניהם מכיון שנתהפכו היוצרות ואדמורי צאנז נוהגים כמלכים ואדמורי רוזין הם דלים ואביונים ודפח"ח.
ג. בענין הויכוח על מקובלי הספרדים לא הבנתיהו לגמרי אבל יש צדיקים מופלגים מאדמורי משפחת אבוחצירה שמתנהגים כראוי ונכון וכמו שצוינו למעלה וברצוני להוסיף האחים הקדושים למשפחת 'בוסו' שהם יראים ושלמים ומתנהגים בענוה צניעות ופשטות, וא"א לעשות כלל מזה.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:27 pm
על ידי שבילי דנהרדעא

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:33 pm
על ידי תבא
שבילי דנהרדעא כתב:לדוגמא http://www.jdn.co.il/gallery/757237

פשוט וברור לכל מבין שהצרמוניה הנ"ל אינה אופיינית ואינה מייצגת כלל.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:40 pm
על ידי עיניו כיונים
שיר ורננים כתב:
פרנקל תאומים כתב:התוספת המגוחכת-מדומיינת של "כבוד קדושת"

הרב פ"ת יקירי. שמעתי מאבי שליט"א שהינו ת"ח וידען מופלג, שהכינוי "כבוד קדושת" אינו מופיע במקורותינו אלא לא פחות וא יותר מקורו ב"נצרות" כתואר נלווה לקרדינלים ובישופים.

לא חשבתי כלל להתערב באשכול מטופש זה, אבל יש דברים מקפיצים... ובכן, אצל הגאונים ראשי ישיבות בבל (וממשיכיהם רבותינו הראשונים שבארצות המזרח) אחד התוארים הרגילים הוא "כבוד גדולת קדושת".

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:45 pm
על ידי מה שנכון נכון
עיניו כיונים כתב:אצל הגאונים ראשי ישיבות בבל (וממשיכיהם רבותינו הראשונים שבארצות המזרח) אחד התוארים הרגילים הוא "כבוד גדולת קדושת".

יעוין למשל בפתיחת אגרת תימן.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:48 pm
על ידי שבילי דנהרדעא
איש_ספר כתב:...ואחרי ששוטה אחר ניסה להסיט את האש לכיון המקובלים הספרדים "הידועים ברהבתנותם", שכנראה משם הגיע השיטה...

!

לפני שאתה שיורד לרמה כל כך נמוכה, ואתה משתלח באופן בוטה על כל מי שלא חושב כמוך, ואתה טוען שהמקובלים הספרדים חיים בפשטות ונשותיהם שוטפים רצפות, הייתי ממליץ שתראה לדוגמה תמונות אלו
http://www.jdn.co.il/%d7%a7%d7%94%d7%99 ... %aa/671147

http://www.jdn.co.il/%d7%a7%d7%94%d7%99 ... %aa/305450

http://www.jdn.co.il/%d7%a7%d7%94%d7%99 ... %aa/412357

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ה' דצמבר 15, 2016 11:59 pm
על ידי י. אברהם
מאשכול ישן:
כוונת יצירת מקום זה ידועה: עזר לחכמים, אשר איש את רעהו יעזורו, ולהיות מקום של מרגוע ומנוחה, לפוש ולהתבשם בדברי תורה וחכמה, ושיחת חולין של ת"ח.

Re: לדרכי ההנהגה של מקצת צדיקים שליט"א

פורסם: ו' דצמבר 16, 2016 12:39 am
על ידי נוה הלבנון
בבוקרו של יום נקלע לידי עלון המיועד לצעירי הצאן בחסידות נכבדה.
באחד המדורים שם הובאו ממעשה הצדיקים שבנו של... היה ממש משתובב בילדותו ובשעת הבר מצווה תפרו לו מעיל עם כל הכוונות וברגע שלבשו הרי שמיד נהפך לבבו עד שגדל להיות מגדולי הדור, ומיד אח"כ בעוד אחד מגדולי החסידות שבנו היה ממש ילד ככל הילדים ובשעת עשיית/הנחת התפילין מיד החל רוח אחרת לפעם בו וכו' וכו'
ותמהתי לעצמי וכי מעוניינים בחסידות נכבדה זו להרוס חינוך ילדיהם, והרי אני לא קיבלתי חליפה עם יחודים ולא תפילין עם קדושה מעלמא דקשוט, וא"כ מי יבוא אלי בדין ודברים על שלא הגעתי לגדלות (ומן ההכרח לציין שכעין זה הוא גם בסיפורים המתארים כשרונות מיוחדים אצל גדו"י. ועדיין רחוק זה מזה במאוד).
ואח"כ נתתי אל ליבי שאכן לדעתם מדרגתם של הצדיקים ובניהם הם כלל לא מדרגות שאיש רגיל ופשוט אמור ויכול להשיג, אנשים אלו הם כגזע אחר רם ונישא, ופשיטא ופשיטא שאף אחד לא מנסה לחנך ילד לעמוד במקומו של האדמו"ר זי"ע ושליט"א.

ולענין דכאן, אכן כלפי איש אשר כמונו שייך לתמוה מה לו ולכסאו של אחשוורוש, לבגדי בלשאצר ולכלי הזהב של אספסינוס, וכדברי פי חכם אשר על הספר, אבל איש שהוא במקום אחר ודאי שראוי לט"ו משרתים הזקנים ממנו בכמה פעמים ח"י שנים לעמוד עם מטריותיהם לסוכך עליו מפני החמה והצינה וכדרך הצומח והדומם לעמוד ולשרת מי שהוא בדרגת אדם.

ואם כי גוזמה גדולה יש כאן, נקודת האמת ודאי כאן.