עמוד 3 מתוך 4

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 12:47 am
על ידי בסדר
מעניין שהאדמו"ר זצ"ל עצמו סיפר שבימי בחרותו למד בישיבה בסאטמאר, והרה"ק מסאטמאר התפלל בשעה מאוחרת מאד, והוא ג"כ התפלל במנין האדמו"ר כמה פעמים! אבל הוסיף שאכן רק "כמה פעמים" ולא יותר, כיון שהתפללו בשעה מאוחרת.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 2:52 am
על ידי אמרתי אחכמה
בסדר כתב:מעניין שהאדמו"ר זצ"ל עצמו סיפר שבימי בחרותו למד בישיבה בסאטמאר, והרה"ק מסאטמאר התפלל בשעה מאוחרת מאד, והוא ג"כ התפלל במנין האדמו"ר כמה פעמים! אבל הוסיף שאכן רק "כמה פעמים" ולא יותר, כיון שהתפללו בשעה מאוחרת.


מענין לענין באותו ענין.

שמעתי מפה קדשו של האדמו"ר מויזניץ מונסי זצ"ל (כשנכנסתי פעם עם קוויטל),
וזהו תוכן הדברים:
למורי ורבי הרב מפאפא (ויחי יוסף) זצ"ל התחשק פעם להסתופף בצלו של מורי זקני ה'אהבת ישראל' זצ"ל על שב"ק,
והרב מפאפא שימש אז כדיין ומו"ץ בעיר סאטמאר, ולנסוע מסאטמאר לגרויסווארדיין באותם הימים "וואלט מען איהם פארשטיינערט",
על כן התחכם הרב מפאפא, והודיע שבדעתו לנסוע לעיר פאפא למורו אביו ה'ויגד יעקב', ובדרך לפאפא עבר את העיר גרויסווארדיין, ונתקע שם על שב"ק (כאילו שלא בכוונה),
והגיע לביהמ"ד מאוחר מאוד, ועמד להתפלל מנחה,
והחסידים כשראו זאת רצו אל רבם ה'אהבת ישראל' והתלוננו על שהגיע איזה דומ"ץ ומתפלל מנחה בלילה,
ואמר להם ה'אהבת ישראל': ודאי לילה איז דאך נישט, איך האב ליב צו דאווענען ווען ס'איז נאך טאג, לאזט איהם דאווענען.
אחר השבת כשנפרד הרב מפאפא מה'אהבת ישראל', אמר לו האהבת ישראל: ויהיה ה' את יוסף ויהי איש מצליח.

עד כאן שמעתי מפ"ק זצ"ל.

זכותו יגן עלינו

Re: נשבה ארון הקודש - כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצוקללה"ה ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 2:58 am
על ידי איש גלילי
בסדר כתב:בשר בהמה מעולם לא אכל, כפי שנפלט פעם מפיו "מעולם לא טעמתי טעם בשר בהמה".

כן הוא מנהג אדמו"רי ויז'ניץ ע"פ הכתוב בשלחן של ארבע.

Re: נשבה ארון הקודש - כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצוקללה"ה ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 5:58 am
על ידי בסדר
איש גלילי כתב:
בסדר כתב:בשר בהמה מעולם לא אכל, כפי שנפלט פעם מפיו "מעולם לא טעמתי טעם בשר בהמה".

כן הוא מנהג אדמו"רי ויז'ניץ ע"פ הכתוב בשלחן של ארבע.

יש הסבר למה?

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 8:00 am
על ידי קושטא
אמרתי אחכמה כתב:
מענין לענין באותו ענין.

שמעתי מפה קדשו של האדמו"ר מויזניץ מונסי זצ"ל (כשנכנסתי פעם עם קוויטל),
וזהו תוכן הדברים:
למורי ורבי הרב מפאפא (ויחי יוסף) זצ"ל התחשק פעם להסתופף בצלו של מורי זקני ה'אהבת ישראל' זצ"ל על שב"ק,
והרב מפאפא שימש אז כדיין ומו"ץ בעיר סאטמאר, ולנסוע מסאטמאר לגרויסווארדיין באותם הימים "וואלט מען איהם פארשטיינערט",
על כן התחכם הרב מפאפא, והודיע שבדעתו לנסוע לעיר פאפא למורו אביו ה'ויגד יעקב', ובדרך לפאפא עבר את העיר גרויסווארדיין, ונתקע שם על שב"ק (כאילו שלא בכוונה).

עד כאן שמעתי מפ"ק זצ"ל.

זכותו יגן עלינו

ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,
1. ע''פ מה שמונח בזכרוני הרב מפאפא לא הי' דיין בסאטמאר( אבאר אי''ה דבר זה)
2. אף אם הי' דיין בוודאי לא נמנה בין חסידיו שנסיעתו לחצר אחרת תחשב לפגיעה.
3. בסאטמאר מעולם לא הקפידו שהולכים לרבי אחר, צא ולמד שהרבה מסאטמאר נוסעים ונסעו לרבי שני ואינו סותר לסאטמאר כי ענין הקפידות אין בסאטמאר.
4. הרה''ק מסאטמאר ז''ל בעצמו נסע פעם או יותר אליו
5. בעת שהרה''ק מסאטמאר הי' רב בסאטמאר הי' האהבת ישראל זקן בן 75 והי' מהרבנים הניכרים שם במדינה ונסיעה אליו לא תחשב לדבר משונה אף לאינו חסיד קבוע.
6. האהבת ישראל הי' גדול מהרה''ק מסאטמאר ב כ''ז שנה שנסיעתו מחסיד סאטמאר ומכל חסיד אחרת לא תחשב לפגיעה ברבו.
7. בימים ההם סאטמאר וויזניץ היו בידידות גדולה והחסידים הלכו לכאן ולכאן.
8. בימים ההם לא זרקו אבנים בשום קהילה חוץ מב....
9. מעולם לא אמרו בסאטמאר לדיין כדת מה לעשות.
10. ........ ....... ...........

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 8:09 am
על ידי גימפעל
קושטא כתב:ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,
1. ע''פ מה שמונח בזכרוני הרב מפאפא לא הי' דיין בסאטמאר( אבאר אי''ה דבר זה)

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7 ... 7%9C%D7%93

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 2:59 pm
על ידי חזון-איש'ניק
עניין השעות צעטיל היה מהיסודות אצלו, כל בחור היה עליו ליכנס לרבי בכל חודש עם דף מפורט כמה שעות למד בכל יום, הרבי היה מעיין היטב, היה מעיר כשצריך, והחמיא כשצריך, אגב, גם בחורים אשר אינם מהחסידות היו יכולים ליכנס, אבל לצערי החמצתי.

מעשה בבחור שלדאבון לב אבד את החשק ללמוד ולא למד בכלל, אבל הפצירו אצלו שיכנס להרבי עם השעות צעטיל, הלה התבייש, הרי לומד לכל היותר שתי דקות בשבוע... אבל כדי לרצות את אביו עשה כן, ובפחד נכנס להרבי עם השעות צעטיל, ולמרבה ההפתעה הרבי החמיא לו, הלה יצא כ"כ מרוצה מזה, עד שבחודש הבא הוסיף שעות ללימודו, עד שחזר למוטב.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 3:48 pm
על ידי אמרתי אחכמה
קושטא כתב:ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,

אני לא טועה, לא בתוכן הדברים, ולא בשמות אנשים.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 4:55 pm
על ידי בסדר
אמרתי אחכמה כתב:
קושטא כתב:ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,

אני לא טועה, לא בתוכן הדברים, ולא בשמות אנשים.

קשה להפריך מה שלדבריך שמעת בעצמך מהאדמו"ר זצ"ל, אבל זה נראית סותר לגמרי במה שסיפר האדמו"ר זצ"ל בכמה הזדמניות, שהיה ידידות גדול בין הרה"ק בעל אהבת ישראל זצ"ל והרה"ק מסאטמאר זצ"ל, ובכל פעם בואו לעיר גרויסווארדיין בא לבקר את האהבת ישראל, והאהבת ישראל ביקר אצלו ביקור גומלין, ודיברו ביניהם באהבה למשך זמן ארוך. האדמו"ר סיפר שהיה נכח כמה פעמים בעת הביקורים, ובעל אהבת ישראל סיפר לו אח"כ מה שדיברו ביניהם, אודות האימרא מהרה"ק בעל קדושת לוי זצ"ל על נוסח "כי זוכר כל הנשכחות אתה הוא מעולם" כו'.
סיפר שזוכר אף ביקור האחרון של הרבי מסאטמאר אצל האהבת ישראל, שהיה ממש בתקופה האחרונה לימי חייו, ואז לא רצה האדמו"ר מסאטמאר לטרוח את האהבת ישראל לבוא אליו לביקור גומלין עקב מצב הבריאות, לכן בדרך להרכבת בדרכו הביתה נכנס לביקור בביתו. זה היו קורין בוויזניץ "ביקור לשמה" אמר הרבי זצ"ל. בביקור זה הושיבו בטעות את האדמו"ר מסאטמאר לימין האהבת ישראל עוד טרם שהאהבת ישראל נכנס להחדר, וכשנכנס להחדר רצה האדמו"ר מסאטמאר לילך לכסא השמאלית, אבל האהבת ישראל ביקש אותו שישאר שם. נענה האדמו"ר מסאטמאר בדרך צחות: "הרי כתיב ההולך לימין רבו הרי זה בור, אבל זה דוקא 'ההולך' אבל לא 'היושב'..." נענה האהבת ישראל: "נו, זה נכון אם זה [בהראותו על עצמו] הוא הרבי, אבל אולי הוא הרבי [בהראותו על האדמו"ר מסאטמאר]...
האדמו"ר זצ"ל אמר שאף שבדורות הקודמין היו מחלוקת בין חצרות סיגוט וויזניץ, בכל זה היו ביניהם ידידות גדול במשך כל השנים.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 5:17 pm
על ידי עתניאל בן קנז
קושטא כתב:ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,
1. ע''פ מה שמונח בזכרוני הרב מפאפא לא הי' דיין בסאטמאר( אבאר אי''ה דבר זה)
2. אף אם הי' דיין בוודאי לא נמנה בין חסידיו שנסיעתו לחצר אחרת תחשב לפגיעה.
3. בסאטמאר מעולם לא הקפידו שהולכים לרבי אחר, צא ולמד שהרבה מסאטמאר נוסעים ונסעו לרבי שני ואינו סותר לסאטמאר כי ענין הקפידות אין בסאטמאר.
4. הרה''ק מסאטמאר ז''ל בעצמו נסע פעם או יותר אליו
5. בעת שהרה''ק מסאטמאר הי' רב בסאטמאר הי' האהבת ישראל זקן בן 75 והי' מהרבנים הניכרים שם במדינה ונסיעה אליו לא תחשב לדבר משונה אף לאינו חסיד קבוע.
6. האהבת ישראל הי' גדול מהרה''ק מסאטמאר ב כ''ז שנה שנסיעתו מחסיד סאטמאר ומכל חסיד אחרת לא תחשב לפגיעה ברבו.
7. בימים ההם סאטמאר וויזניץ היו בידידות גדולה והחסידים הלכו לכאן ולכאן.
8. בימים ההם לא זרקו אבנים בשום קהילה חוץ מב....
9. מעולם לא אמרו בסאטמאר לדיין כדת מה לעשות.
10. ........ ....... ...........


מה לעשות שכנראה היסטוריה לא הצד החזק שלך...

1. היה גם היה.
2. בתקופה לא נמנה בין 'חסידיו' כלל. בהיות בסטאמר הוא נחשב כחסיד בעלזא. ורק בארה"ב ובמיוחד לאחר פטירת מהר"א מבעלזא, אזי התחיל להחשיב עצמו כ'חסיד' של האדמו"ר מסאטמר.
3. לא מדובר על 'אדמו"ר אחר', אלא המתח שהיה בין בית סיגט לבית ויז'ניץ היה אדיר. וכל מי שמכיר במעט את ההסטוריה יודע במה מדובר.
4. ייתכן. (אבל כדאי שתברר שוב), אבל עדיין זה לא סותר למתח הרב שהיה בין החצרות.
5-6. אינו שייך לענין
7. שקר וכזב!!!
8. מענין כיצד התנהל המחלוקת בקראלי, האם בליטופים????
9. מעולם אל תגיד 'מעולם'...

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 5:30 pm
על ידי בן חפר
שיחות ועובדות מכ״ק רבותינו לבית בעלזא שנשמעו מפי כ״ק מרן אדמו״ר מוויזניץ מונסי זצוק״ל

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 7:20 pm
על ידי אראל
בסדר כתב:
אמרתי אחכמה כתב:
קושטא כתב:ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,

אני לא טועה, לא בתוכן הדברים, ולא בשמות אנשים.

קשה להפריך מה שלדבריך שמעת בעצמך מהאדמו"ר זצ"ל, אבל זה נראית סותר לגמרי במה שסיפר האדמו"ר זצ"ל בכמה הזדמניות, שהיה ידידות גדול בין הרה"ק בעל אהבת ישראל זצ"ל והרה"ק מסאטמאר זצ"ל, ובכל פעם בואו לעיר גרויסווארדיין בא לבקר את האהבת ישראל, והאהבת ישראל ביקר אצלו ביקור גומלין, ודיברו ביניהם באהבה למשך זמן ארוך. האדמו"ר סיפר שהיה נכח כמה פעמים בעת הביקורים, ובעל אהבת ישראל סיפר לו אח"כ מה שדיברו ביניהם, אודות האימרא מהרה"ק בעל קדושת לוי זצ"ל על נוסח "כי זוכר כל הנשכחות אתה הוא מעולם" כו'.
סיפר שזוכר אף ביקור האחרון של הרבי מסאטמאר אצל האהבת ישראל, שהיה ממש בתקופה האחרונה לימי חייו, ואז לא רצה האדמו"ר מסאטמאר לטרוח את האהבת ישראל לבוא אליו לביקור גומלין עקב מצב הבריאות, לכן בדרך להרכבת בדרכו הביתה נכנס לביקור בביתו. זה היו קורין בוויזניץ "ביקור לשמה" אמר הרבי זצ"ל. בביקור זה הושיבו בטעות את האדמו"ר מסאטמאר לימין האהבת ישראל עוד טרם שהאהבת ישראל נכנס להחדר, וכשנכנס להחדר רצה האדמו"ר מסאטמאר לילך לכסא השמאלית, אבל האהבת ישראל ביקש אותו שישאר שם. נענה האדמו"ר מסאטמאר בדרך צחות: "הרי כתיב ההולך לימין רבו הרי זה בור, אבל זה דוקא 'ההולך' אבל לא 'היושב'..." נענה האהבת ישראל: "נו, זה נכון אם זה [בהראותו על עצמו] הוא הרבי, אבל אולי הוא הרבי [בהראותו על האדמו"ר מסאטמאר]...
האדמו"ר זצ"ל אמר שאף שבדורות הקודמין היו מחלוקת בין חצרות סיגוט וויזניץ, בכל זה היו ביניהם ידידות גדול במשך כל השנים.

מעולם היו אלו החצרות קאסוב-סיגוט, וויזניץ- סאטמאר כמו שאומרים זיך ליב געהאט צוריק ציוועגס....
זה התנהל ככה עד שבא היטלר והוליך את חסידי שני החצרות ביחד על הקרונות להמשרפות,
ואחר המלחמה כשכבר נשתדכו ביניהם, לא היה האדמו"ר מסאטמאר כ"כ שבע רצון מן השידוך.... [אני יודע פרטים מכלי ראשון, אבל למען כבודם של החיים אתנו אסתגר בזה]

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 7:22 pm
על ידי אראל
קושטא כתב:,
1. ע''פ מה שמונח בזכרוני הרב מפאפא לא הי' דיין בסאטמאר( אבאר אי''ה דבר זה)

הוא היה דיין בסאטמאר, וקראו לו ר' יאסל דיין, עד פטירת אביו הויגד יעקב בשנת תש"א

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 8:47 pm
על ידי חזון-איש'ניק
עתניאל בן קנז כתב:
קושטא כתב:ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,
1. ע''פ מה שמונח בזכרוני הרב מפאפא לא הי' דיין בסאטמאר( אבאר אי''ה דבר זה)
2. אף אם הי' דיין בוודאי לא נמנה בין חסידיו שנסיעתו לחצר אחרת תחשב לפגיעה.
3. בסאטמאר מעולם לא הקפידו שהולכים לרבי אחר, צא ולמד שהרבה מסאטמאר נוסעים ונסעו לרבי שני ואינו סותר לסאטמאר כי ענין הקפידות אין בסאטמאר.
4. הרה''ק מסאטמאר ז''ל בעצמו נסע פעם או יותר אליו
5. בעת שהרה''ק מסאטמאר הי' רב בסאטמאר הי' האהבת ישראל זקן בן 75 והי' מהרבנים הניכרים שם במדינה ונסיעה אליו לא תחשב לדבר משונה אף לאינו חסיד קבוע.
6. האהבת ישראל הי' גדול מהרה''ק מסאטמאר ב כ''ז שנה שנסיעתו מחסיד סאטמאר ומכל חסיד אחרת לא תחשב לפגיעה ברבו.
7. בימים ההם סאטמאר וויזניץ היו בידידות גדולה והחסידים הלכו לכאן ולכאן.
8. בימים ההם לא זרקו אבנים בשום קהילה חוץ מב....
9. מעולם לא אמרו בסאטמאר לדיין כדת מה לעשות.
10. ........ ....... ...........


מה לעשות שכנראה היסטוריה לא הצד החזק שלך...

1. היה גם היה.
2. בתקופה לא נמנה בין 'חסידיו' כלל. בהיות בסטאמר הוא נחשב כחסיד בעלזא. ורק בארה"ב ובמיוחד לאחר פטירת מהר"א מבעלזא, אזי התחיל להחשיב עצמו כ'חסיד' של האדמו"ר מסאטמר.
3. לא מדובר על 'אדמו"ר אחר', אלא המתח שהיה בין בית סיגט לבית ויז'ניץ היה אדיר. וכל מי שמכיר במעט את ההסטוריה יודע במה מדובר.
4. ייתכן. (אבל כדאי שתברר שוב), אבל עדיין זה לא סותר למתח הרב שהיה בין החצרות.
5-6. אינו שייך לענין
7. שקר וכזב!!!
8. מענין כיצד התנהל המחלוקת בקראלי, האם בליטופים????
9. מעולם אל תגיד 'מעולם'...

אני לא מתערב במחלוקותכם, אבל הרבי מסאטמר הגיע בכל שנה לשבות בגרוו"ד אצל חסידיו, והי' לו שם הרבה חסידים, ולא ידוע על איזה מתח ששרר שם, כימים מקדם, גם בשואה הגיע הרה"ק מסאטמר לגרוו"ד בחג הסוכות, והי' לב' הרביים אתרוג אחד במשותף (האתרוג הי' שייך לויזניץ)

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 8:54 pm
על ידי אשר ברא
שמעתי מכלי שני (אברר מכלי ראשון אם אצטרך) שסיפר לו האדמו"ר מויזניץ ממנוסי זצ"ל בעצמו שלתקופה מסוימת הפסיק לבא לבעל דברי יואל זצ"ל מפני שנמסרו לו שהדב"י דיבר סרה על זקנו האהבת ישראל זצ"ל.

ולתקופת הימים שלח הדב"י לשאול אחריו, וכששמע מה שהיטיב חרה לו - ציווה להשיב לו: שלא מקבל אחריות על מה שאומר בביתו פנימי! (כלומר שפליטת פיו הוא).

Re: נשבה ארון הקודש - כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצוקללה"ה ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 9:11 pm
על ידי איש גלילי
בסדר כתב:
איש גלילי כתב:
בסדר כתב:בשר בהמה מעולם לא אכל, כפי שנפלט פעם מפיו "מעולם לא טעמתי טעם בשר בהמה".

כן הוא מנהג אדמו"רי ויז'ניץ ע"פ הכתוב בשלחן של ארבע.

יש הסבר למה?

עד כמה שאני זוכר, בשלחן של ארבע איתא שיאכל מאכלים יותר עדינים, כגון עופות דקים. לכן לא היו אוכלים בשר בהמה וגם לא בשר אינדיק שהוא עוף גס יותר.

Re: נשבה ארון הקודש - כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצוקללה"ה ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 9:34 pm
על ידי בקרו טלה
איש גלילי כתב:עד כמה שאני זוכר, בשלחן של ארבע איתא שיאכל מאכלים יותר עדינים, כגון עופות דקים. לכן לא היו אוכלים בשר בהמה וגם לא בשר אינדיק שהוא עוף גס יותר.

שולחן של ארבע - השער השני
ועוד מכלל מה שיצטרך האדם להתכוין באכילתו והיא תועלת גדולה לתכלית כוונתו שיחזור אחר המאכלים הדקים שהרי לפי דקותם יזדכך השכל ויתפקח הלב, כמ"ש חז"ל (יומא עו) חמרא וריחני פקחין, וצריך שלא יתכוין בהם אלא לפקוח עיני שכלו כמו שהזכרתי למעלה, ויזהר מהמאכלים הגסים כפי כחו שהשכל יתעבה בהם וישחת מצלילותו וזכותו, וכבר היה בקדמונינו כפי מה ששמענו מי שלא היה אוכל בשר בהמה לגסותה והיה רוב אכילתו בשר עופות קטנים דקים היו מגדלים אותם בבית ונותנים להם מזונות ידועים היו מוכנים להם כדי לזכך בהם את המוח ולהישיר האיברים שהם כלי הנפש כדי שתתעלה הנפש ותמצא תכונה לקבל התורה ולהתבונן בדברי הש"י, לפי שהשכל מתחדד ומזדכך כפי דקות המאכל וזכותו, ודבר זה בחון ומנוסה מאנשי הערים האוכלים למעדנים והמשקים שלהם דקים וזכים הלא הם המשכילים בכל חכמה ומביני מדע על נקלה ומעט טורח, יותר מבני הכפר האוכלים השעורים והבצל ושאר המאכלים. עדוני המאכלים לא נבראו אלא בשביל התורה.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 9:36 pm
על ידי ונתנו ידידים
אולי אפשר ליישב הסתירה שהי' איזה תקופה קצרה שלא הסתדרו יפה ואז קרה הסיפור הזה

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 10:50 pm
על ידי גימפעל
אראל כתב:ואחר המלחמה כשכבר נשתדכו ביניהם, לא היה האדמו"ר מסאטמאר כ"כ שבע רצון מן השידוך.... [אני יודע פרטים מכלי ראשון, אבל למען כבודם של החיים אתנו אסתגר בזה]

בהתחלה הסכים עם השידוך, כך שלא היה קשור למחלוקת שירשו מאירופה, אלא אח"כ לא היה דעתו ניחא לגמרי משום תמיכת המחותן באגו"י.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 11:00 pm
על ידי אראל
גימפעל כתב:
אראל כתב:ואחר המלחמה כשכבר נשתדכו ביניהם, לא היה האדמו"ר מסאטמאר כ"כ שבע רצון מן השידוך.... [אני יודע פרטים מכלי ראשון, אבל למען כבודם של החיים אתנו אסתגר בזה]

בהתחלה הסכים עם השידוך, כך שלא היה קשור למחלוקת שירשו מאירופה, אלא אח"כ לא היה דעתו ניחא לגמרי משום תמיכת המחותן באגו"י.

לאו דוקא, [אתה יודע מה שאמר להרב מסיגוט אז?...]

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 11:05 pm
על ידי בקרו טלה
-

Re: נשבה ארון הקודש - כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצוקללה"ה ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 11:11 pm
על ידי הולך בטל
מודה ומהלל כתב:הזמנת כ"ק האדמו"ר רבי יעקב יוסף מסקווירא זצ"ל לחתונת בתו עם כ"ק רבינו זצ"ל.

זה להחתונה השניה של הרבי, שהרי זוגתו הראשונה, בתו הבכירה של האדמו''ר מסקווירא, נפטרה זמן קצר לאחר הנישואין בלא זש''ק רח''ל

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ג' מרץ 20, 2018 11:53 pm
על ידי בסדר
אראל כתב:מעולם היו אלו החצרות קאסוב-סיגוט, וויזניץ- סאטמאר כמו שאומרים זיך ליב געהאט צוריק ציוועגס....
זה התנהל ככה עד שבא היטלר והוליך את חסידי שני החצרות ביחד על הקרונות להמשרפות,
ואחר המלחמה כשכבר נשתדכו ביניהם, לא היה האדמו"ר מסאטמאר כ"כ שבע רצון מן השידוך.... [אני יודע פרטים מכלי ראשון, אבל למען כבודם של החיים אתנו אסתגר בזה]

כנראה שאתה חולק על האדמו"ר מוויזניץ זצ"ל שאמר שאף שבדורות הקודמים היה ביניהם פירוד לבבות, לא היה כן בין האהבת ישראל והאדמו"ר מסאטמאר זצ"ל. - ענין השידוך הרי ידוע שהיה בענין האגודה ולא היה שום שייכות עם המחלוקת של 50 שנים קודם לזה.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 1:10 am
על ידי איש גלילי
בסדר כתב:
אראל כתב:מעולם היו אלו החצרות קאסוב-סיגוט, וויזניץ- סאטמאר כמו שאומרים זיך ליב געהאט צוריק ציוועגס....
זה התנהל ככה עד שבא היטלר והוליך את חסידי שני החצרות ביחד על הקרונות להמשרפות,
ואחר המלחמה כשכבר נשתדכו ביניהם, לא היה האדמו"ר מסאטמאר כ"כ שבע רצון מן השידוך.... [אני יודע פרטים מכלי ראשון, אבל למען כבודם של החיים אתנו אסתגר בזה]

כנראה שאתה חולק על האדמו"ר מוויזניץ זצ"ל שאמר שאף שבדורות הקודמים היה ביניהם פירוד לבבות, לא היה כן בין האהבת ישראל והאדמו"ר מסאטמאר זצ"ל. - ענין השידוך הרי ידוע שהיה בענין האגודה ולא היה שום שייכות עם המחלוקת של 50 שנים קודם לזה.

כמו שכבר כתב הרב בקרו טלה זה ענין מיותר לעסוק בו. ובכל זאת הערה קטנה, ככל הידוע לי - אמנם עם הרה"ק מסאקמער לא היתה כ"כ מחלוקת גדולה כמו עם אבותיו (ועאכו"כ שלא כמו עם אחיו), אבל לומר שהיתה ביניהם ידידות זה "קצת" מוגזם, נראה לי מוזר שאדמו"ר מוהר"ם אמר כדבר הזה (בענין השידוך ברור כדבריך, שאין לזה שום קשר למחלוקת עתיקת היומין, אלא לענין ההתנגדות לאגו"י, ולענין הבת עצמה שלמדה בבית יעקב בעברית, ואכמ"ל).

ואגב, לאותו שכתב שלא זרקו אבנים פעם, מוזמן להתחיל לקרא קצת הסטוריא על אודות המחלוקת של ויז'ניץ עם סיגעט, נכונו לו הפתעות רבות...

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 3:02 am
על ידי קושטא
ביררתי הענין,
מעולם לא היתה זוק של פאליטיק בין הרה''ק מסאטמאר לבין האהבת ישראל, מה שהי' הוא עם אחיו העצי חיים מסיגעט (אביו של הברך משה),
כשהי' השידוך של ר' אהרן מקרית יואל עם וויזניץ וכידוע הויואל משה לא שמח מאוד עם השידוך, ובין הדברים אמר הרבי שבינו להאהבת ישראל לא הי' דבר.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 4:47 am
על ידי אראל
קושטא כתב:ביררתי הענין,
מעולם לא היתה זוק של פאליטיק בין הרה''ק מסאטמאר לבין האהבת ישראל, מה שהי' הוא עם אחיו העצי חיים מסיגעט (אביו של הברך משה),
כשהי' השידוך של ר' אהרן מקרית יואל עם וויזניץ וכידוע הויואל משה לא שמח מאוד עם השידוך, ובין הדברים אמר הרבי שבינו להאהבת ישראל לא הי' דבר.

אבל הזכיר לו בעת השידוך, מה שעוללו חסידי וו. לאביו העצי חיים

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 1:36 pm
על ידי הוד_והדר
קושטא כתב:
אמרתי אחכמה כתב:
מענין לענין באותו ענין.

שמעתי מפה קדשו של האדמו"ר מויזניץ מונסי זצ"ל (כשנכנסתי פעם עם קוויטל),
וזהו תוכן הדברים:
למורי ורבי הרב מפאפא (ויחי יוסף) זצ"ל התחשק פעם להסתופף בצלו של מורי זקני ה'אהבת ישראל' זצ"ל על שב"ק,
והרב מפאפא שימש אז כדיין ומו"ץ בעיר סאטמאר, ולנסוע מסאטמאר לגרויסווארדיין באותם הימים "וואלט מען איהם פארשטיינערט",
על כן התחכם הרב מפאפא, והודיע שבדעתו לנסוע לעיר פאפא למורו אביו ה'ויגד יעקב', ובדרך לפאפא עבר את העיר גרויסווארדיין, ונתקע שם על שב"ק (כאילו שלא בכוונה).

עד כאן שמעתי מפ"ק זצ"ל.

זכותו יגן עלינו

ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,
1. ע''פ מה שמונח בזכרוני הרב מפאפא לא הי' דיין בסאטמאר( אבאר אי''ה דבר זה)
2. אף אם הי' דיין בוודאי לא נמנה בין חסידיו שנסיעתו לחצר אחרת תחשב לפגיעה.
3. בסאטמאר מעולם לא הקפידו שהולכים לרבי אחר, צא ולמד שהרבה מסאטמאר נוסעים ונסעו לרבי שני ואינו סותר לסאטמאר כי ענין הקפידות אין בסאטמאר.
4. הרה''ק מסאטמאר ז''ל בעצמו נסע פעם או יותר אליו
5. בעת שהרה''ק מסאטמאר הי' רב בסאטמאר הי' האהבת ישראל זקן בן 75 והי' מהרבנים הניכרים שם במדינה ונסיעה אליו לא תחשב לדבר משונה אף לאינו חסיד קבוע.
6. האהבת ישראל הי' גדול מהרה''ק מסאטמאר ב כ''ז שנה שנסיעתו מחסיד סאטמאר ומכל חסיד אחרת לא תחשב לפגיעה ברבו.
7. בימים ההם סאטמאר וויזניץ היו בידידות גדולה והחסידים הלכו לכאן ולכאן.
8. בימים ההם לא זרקו אבנים בשום קהילה חוץ מב....
9. מעולם לא אמרו בסאטמאר לדיין כדת מה לעשות.
10. ........ ....... ...........


לא למדו אותך מעולם, אם לא יודעים משהו מילא, אבל לא צריכים להודיע לכולם.

היה גם היה דיין בעיר סאטמאר, הרי דודו הקרן לדוד היה רב ואב"ד קודם לכן בעיר סאטמאר.
סיגוט ויזניץ מעולם לא היה אהבה גדולה ביניהם וד"ל
כל השאר סתם שטויות

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 1:39 pm
על ידי הוד_והדר
בסדר כתב:
אראל כתב:מעולם היו אלו החצרות קאסוב-סיגוט, וויזניץ- סאטמאר כמו שאומרים זיך ליב געהאט צוריק ציוועגס....
זה התנהל ככה עד שבא היטלר והוליך את חסידי שני החצרות ביחד על הקרונות להמשרפות,
ואחר המלחמה כשכבר נשתדכו ביניהם, לא היה האדמו"ר מסאטמאר כ"כ שבע רצון מן השידוך.... [אני יודע פרטים מכלי ראשון, אבל למען כבודם של החיים אתנו אסתגר בזה]

כנראה שאתה חולק על האדמו"ר מוויזניץ זצ"ל שאמר שאף שבדורות הקודמים היה ביניהם פירוד לבבות, לא היה כן בין האהבת ישראל והאדמו"ר מסאטמאר זצ"ל. - ענין השידוך הרי ידוע שהיה בענין האגודה ולא היה שום שייכות עם המחלוקת של 50 שנים קודם לזה.



גם זה לאו דוקא

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 6:07 pm
על ידי בסדר
חבל להתווכח בלי להביא הוכחות, אני רק הבאתי את דברי האדמו"ר זצ"ל בשיחה ארוכה של כמה שעות, בו דיבר מימים ההם, וכל פרטים שכתבתי אמר אז, ובעוד כמה הזדמניות, ביניהם בעת ההספד על הרה"ק מסאטמאר זצ"ל במסיבת מלוה דמלכה בבית מדרשו אחר פטירתו.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 6:50 pm
על ידי יראה- שלם
חזון-איש'ניק כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
קושטא כתב:ברור שאתה טועה כאן בתוכן הדברים און שמא בשמות האנשים,
1. ע''פ מה שמונח בזכרוני הרב מפאפא לא הי' דיין בסאטמאר( אבאר אי''ה דבר זה)
2. אף אם הי' דיין בוודאי לא נמנה בין חסידיו שנסיעתו לחצר אחרת תחשב לפגיעה.
3. בסאטמאר מעולם לא הקפידו שהולכים לרבי אחר, צא ולמד שהרבה מסאטמאר נוסעים ונסעו לרבי שני ואינו סותר לסאטמאר כי ענין הקפידות אין בסאטמאר.
4. הרה''ק מסאטמאר ז''ל בעצמו נסע פעם או יותר אליו
5. בעת שהרה''ק מסאטמאר הי' רב בסאטמאר הי' האהבת ישראל זקן בן 75 והי' מהרבנים הניכרים שם במדינה ונסיעה אליו לא תחשב לדבר משונה אף לאינו חסיד קבוע.
6. האהבת ישראל הי' גדול מהרה''ק מסאטמאר ב כ''ז שנה שנסיעתו מחסיד סאטמאר ומכל חסיד אחרת לא תחשב לפגיעה ברבו.
7. בימים ההם סאטמאר וויזניץ היו בידידות גדולה והחסידים הלכו לכאן ולכאן.
8. בימים ההם לא זרקו אבנים בשום קהילה חוץ מב....
9. מעולם לא אמרו בסאטמאר לדיין כדת מה לעשות.
10. ........ ....... ...........


מה לעשות שכנראה היסטוריה לא הצד החזק שלך...

1. היה גם היה.
2. בתקופה לא נמנה בין 'חסידיו' כלל. בהיות בסטאמר הוא נחשב כחסיד בעלזא. ורק בארה"ב ובמיוחד לאחר פטירת מהר"א מבעלזא, אזי התחיל להחשיב עצמו כ'חסיד' של האדמו"ר מסאטמר.
3. לא מדובר על 'אדמו"ר אחר', אלא המתח שהיה בין בית סיגט לבית ויז'ניץ היה אדיר. וכל מי שמכיר במעט את ההסטוריה יודע במה מדובר.
4. ייתכן. (אבל כדאי שתברר שוב), אבל עדיין זה לא סותר למתח הרב שהיה בין החצרות.
5-6. אינו שייך לענין
7. שקר וכזב!!!
8. מענין כיצד התנהל המחלוקת בקראלי, האם בליטופים????
9. מעולם אל תגיד 'מעולם'...

אני לא מתערב במחלוקותכם, אבל הרבי מסאטמר הגיע בכל שנה לשבות בגרוו"ד אצל חסידיו, והי' לו שם הרבה חסידים, ולא ידוע על איזה מתח ששרר שם, כימים מקדם, גם בשואה הגיע הרה"ק מסאטמר לגרוו"ד בחג הסוכות, והי' לב' הרביים אתרוג אחד במשותף (האתרוג הי' שייך לויזניץ)


מן הענין לציין שלפני חג הסוכות תש"ד שלח הרה"ק מסאטמאר שליח להרה"ק האמ"ח לשאאול אותו אם לא יפריע לו אם יחוג את החג בגר"וו, נענה האמ"ח בשנינות: כל פורק עול יכול לבוא ולהשתקע בגר"וו ללא שישאל את פי מקודם, ורק הרב מסאטמאר שואל אותי אם יכול לבוא.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 8:09 pm
על ידי בסדר
ועוד הוספה בענין האתרוג, זה היה לא היה אתרוג משותפת ממש, כי הרה"ק מסאטמאר קנה ג"כ מן החמש אתרוגים שהובא מאיטאליע לאונגארן, אבל שלח אחד מהם לחסידיו בעיר סאטמאר. בערב יו"ט בא האדמו"ר מסאטמאר להאדמו"ר האמרי חיים זצ"ל ושניהם הביטו ביחד על האתרוגים, והאתרוג של הרבי מסאטמאר היה מהודר יותר, לכן ביקש האדמו"ר מסאטמאר את האדמו"ר מוויזניץ שיסכים להחליף האתרוגים, כיון שהאתרוג שלו הוא צריך לשלוח בחזרה לסאטמאר, והוא עצמו הרי ישאר בגרויסווארדיין, ולכן רוצה לברך על אתרוג המהודר יותר. האדמו"ר מוויזניץ הסכים, אבל בתנאי שהוא יברך קודם על האתרוג, וכן היה, ביום א' דסוכות עוד טרם נץ החמה בירך הרה"ק מוויזניץ על האתרוג, ובשעת הנץ בירך הרה"ק מסאטמאר, ואח"כ נתנו לאלפי תושבי ואורחי העיר לברך ע"ז, בלי לנענע עקב חוסר הזמן.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 8:28 pm
על ידי דרומי
הסיפור על כך שבירך לפני הנץ נראה לי לא מדוייק.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 8:56 pm
על ידי בסדר
דרומי כתב:הסיפור על כך שבירך לפני הנץ נראה לי לא מדוייק.

כן סיפר האדמו"ר מוויזניץ מאנסי זצ"ל, והוסיף שבירך לפני הנץ מפני שהיו אלפים שרצו לברך, ובאופן אחרת לא היה לו האפשרות לברך הראשון. - עי' בשו"ע סי' תרנ"ב סעי' א' ובמג"א דאם נטלו מעמוד השחר יצא.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ד' מרץ 21, 2018 9:01 pm
על ידי חזון-איש'ניק
בנוסח אחר שמעתי, ואני יכול לבררו, הצריכו לשלוח אתרוג לסאטמר כיון שלא היה להם אתרוג, וכיון שהאתרוג של ויזניץ היה יותר מהודר שלחו את האתרוג של הסאטמר רב, וביום ראשון בירך הרבי מויזניץ ונענוע כהוגן (ואולי אפילו בהלל) ואח"כ הרבי מסאטמר נענע כדת וכדין (אם האריך כמו שהיה רגיל תמיד אני לא יודע), ורק אח"כ נתנו לכל בני העיר לנענע, והיה שם תור ארוך והמתינו שעות אריכות רק לקיים "מדאגביה נפיק ביה".

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ה' מרץ 22, 2018 10:35 pm
על ידי יראה- שלם
חזון-איש'ניק כתב:בנוסח אחר שמעתי, ואני יכול לבררו, הצריכו לשלוח אתרוג לסאטמר כיון שלא היה להם אתרוג, וכיון שהאתרוג של ויזניץ היה יותר מהודר שלחו את האתרוג של הסאטמר רב, וביום ראשון בירך הרבי מויזניץ ונענוע כהוגן (ואולי אפילו בהלל) ואח"כ הרבי מסאטמר נענע כדת וכדין (אם האריך כמו שהיה רגיל תמיד אני לא יודע), ורק אח"כ נתנו לכל בני העיר לנענע, והיה שם תור ארוך והמתינו שעות אריכות רק לקיים "מדאגביה נפיק ביה".


האדמו"ר מסאטמאר נטל לולב לפני תפלת שחרית, ואח"כ התחילו הציבור לנענע ולצאת ידי חובתם, ולקראת אמירת ההל וההושענות של הרה"ק מסאטמאר הביאו את האתרוג חזרה להאדמו"ר מסאטמאר.
(מובא באריכות במוש"י)

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ה' מרץ 22, 2018 10:56 pm
על ידי איש בער
בענין האתרוג דשנת תש"ד בגרוו"ד וקורותיו היתה אריכות ב'עלי זכרון' 30.

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ה' מרץ 22, 2018 11:22 pm
על ידי בסדר
איש בער כתב:בענין האתרוג דשנת תש"ד בגרוו"ד וקורותיו היתה אריכות ב'עלי זכרון' 30.

תודה! אני מצטט פה בענין וויכוח הנ"ל

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ה' מרץ 22, 2018 11:37 pm
על ידי דרומי
האם מישהו יודע לבאר מה מקור ההקפדה 'לברך ראשון', עד כדי כך שדוחים את ההלכה המפורשת שלכתחילה יש לחכות להנץ ולא להקדים?

ומצינו בקהל חסידים שמאחרים הזמנים, אבל שמקדימים - לא שמענו...

[שוב התבוננתי שמן הסתם החזירו לו את הלולב לעשות נענועים בהלל, ואם כן קיים את המצוה גם לאחר הנץ ודו"ק]

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ו' מרץ 23, 2018 3:00 am
על ידי איש גלילי
הביטוי אלפי אלפים הוא תרגום שגוי של טויזנטערס, טויזנטערס?

Re: כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ זצ"ל ממונסי

פורסם: ש' מרץ 24, 2018 10:28 pm
על ידי חזון-איש'ניק
דרומי כתב:האם מישהו יודע לבאר מה מקור ההקפדה 'לברך ראשון', עד כדי כך שדוחים את ההלכה המפורשת שלכתחילה יש לחכות להנץ ולא להקדים?

ומצינו בקהל חסידים שמאחרים הזמנים, אבל שמקדימים - לא שמענו...

[שוב התבוננתי שמן הסתם החזירו לו את הלולב לעשות נענועים בהלל, ואם כן קיים את המצוה גם לאחר הנץ ודו"ק]

דוקא בעניין נטילת לולב הרבה חסידים מקדימים ליטול מיד בהנץ החמה