עמוד 1 מתוך 1

בד"ה הגה"ח רבי יוסף צבי ציינווירט זלה"ה

פורסם: ש' אוקטובר 20, 2012 7:16 pm
על ידי לא ידען
הלוויתו בשעה 8 מביתו רח' שערי פינה פינת מאה שערים. עובד ד' גדול שהעמיד תלמידים רבים, מזן הולך ונכחד של עובדי ד' בצידי דרכים.

Re: בד"ה הגה"ח רבי יוסף צבי ציינווירט זלה"ה

פורסם: ש' אוקטובר 20, 2012 8:22 pm
על ידי שומר
מי הוא

Re: בד"ה הגה"ח רבי יוסף צבי ציינווירט זלה"ה

פורסם: ש' אוקטובר 20, 2012 8:40 pm
על ידי יאיר
המשפיע הירושלמי • הגה"צ רבי יוסף צינוירט זצ"ל
היה מראשי 'קהל חסידי ירושלים' והעמיד תלמידים בישיבת 'איתרי' • לשיעוריו היו נוהרים אדמו"רים, שראו בו רב.

המנוח זצ"ל, מזקני קרתא דירושלים, העמיד תלמידים רבים בישיבת 'איתרי', ולמרות זאת, נחשב לאיש צנוע שהלך בצידי הדרכים.

לשיעוריו ולשיחותיו היו מגיעים המונים, ובהם אדמו"רים שהחזיקו עצמם לתלמידיו. "הוא היה יהודי קדוש וטהור", מספרים תלמידיו.

Re: בד"ה הגה"ח רבי יוסף צבי ציינווירט זלה"ה

פורסם: א' אוקטובר 21, 2012 2:32 am
על ידי ישבב הסופר
ת"ח גדול ואיש חסיד משכמו ומעלה ועובד ה' מורם מעם. מיקירי ירושלים. בן הגה"ח רבי יצחק יהושע צינווירט זצ"ל. וחתן הרה"ח רבי שלמה זלמן ברמ"ז שלזינגר ז"ל.

Re: בד"ה הגה"ח רבי יוסף צבי ציינווירט זלה"ה

פורסם: א' אוקטובר 26, 2014 8:11 am
על ידי גביר
לקראת היא"צ של מו"ר זצ"ל מועלים כאן קצת דברים ששמעתי ממנו:
פעם אחת ניגשתי אליו ובידי ספר "תנא דבי אליהו", בכוונתי היה לשאול על האמור שם שמשה אמר ללוויים להרוג את עובדי העגל למרות שלא נצטווה על כך. דברים אלה תמוהים, שכן הדבר כרוך, לכאורה, בלאו של "המתנבא מה שלא צווה". מיד כשהבחין שבידי "תנא דבי אליהו", עוד קודם שהצגתי את השאלה, אמר לי - "בוודאי כוונתך לשאול על האמור שם בנוגע לאמירתו של משה רבנו ללויים לאחר חטא העגל, הדברים אכן צריכים עיון". בשעתו התעורר ויכוח בין הבחורים, חלקם קבעו שלימוד הש"ס וההלכה הוא העיקר ולו יש להקדיש את מרב הזמן. אחרים, לעומתם, טענו שיש להציב במרכז את העיסוק בספרי חסידות וקבלה. כשהצגתי בפניו את הדברים אמר לי שאכן בעבר היו שסברו שיש לעסוק בעיקר בענייני אמונה ומידות וכדוגמא ציין את רבנו בחיי אבן פקודה בחובות הלבבות שלו, אולם כיום ברור אליבא דכו"ע שהדרך היא לעשות את לימוד הגפ"ת וההלכה עיקר. פעם דברתי עמו אודות הפרעות כפייתיות בקיום מצוות (COD). לדעתו, הקושי בפתרון בעיות אלו נעוץ בכך שהוא בבחינת "שבור את החבית ושמור את יינה" שכן הרצון לצאת ידי חובה בשלמות הוא חיובי ורצוי כשלעצמו. אצל בחורים, כך אמר, הבעיה קשה פחות, שכן בכוח התורה שהם לומדים לאזן אותם ולנתבם לכיוון הרצוי, ואילו אצל נשים, שאינן עוסקות בתורה בדרך שבה עוסקים בה הגברים, הבעיה עלולה להיות קשה בהרבה. סבר שעיסוק מרובה בענייני שמירת הברית נזקו מרובה מתועלתו, והמליץ [דומני שבייחוד לבחורים] שלא לקרוא בספרים העוסקים בכך.פעם שאלתי אותו מפני מה היו שהתנגדו לסיפורי מופתים שהרי גם במקרא מצינו לא מעט מופתים שחוללו הנביאים. בתשובתו ציין שיש להבדיל בין זמן הנביאים לבין זמננו [ההבדל הוא כנראה בכך שזמן הנביאים היה במהותו זמן של גילוי בעוד הדורות שלאחר מכן הם זמנים של הסתר]. הוא הוסיף ואמר שההתנגדות למופתים באה מתוך החשש שהרב יהפוך ממורה ומדריך למעין "'קוסם" המספק פתרונות פלא. אחרים לעומתם סברו שדווקא בדורות אלה יש לעסוק בסיפורי מופתים, המדגישים את הממד הרוחני של המציאות, כתגובה לאווירת החומרנות המתגברת. עם זאת הדגיש שיש להיזהר מהאלהה [זכורני שהשתמש במילה זו] של הצדיק.
באחת משיחותי עמו שאלתי אותו האם יש עניין להביט במקום המקדש. כתשובה, הראה לי את הכתוב ב"כלי יקר" לרבי אפרים מלונטשיץ בפרשת "לך לך", אודות מעלת ההבטה שם. דומה, אם כן, כי לא בכדי הייתה פגישתי האחרונה עמו, כאלו במקרה, על גג ישיבת "אש התורה" לשם עלה באחד מימי חול המועד כדי להתפלל נוכח הר בית ה'.