עמוד 1 מתוך 2

סאווראן

פורסם: א' יוני 23, 2013 1:41 pm
על ידי דובנא
ב"ה

בערב ש"ק פר' בלק נפטר האדמו"ר מסאווראן ר' ישכר דוב הגר זצ"ל בהר נוף.

אביו:
האדמו"ר ר' יהודה זינדל הגר מסאווראן זצ"ל.

חותנו:
הגאון ר' אברהם יהודה לייב קליין זצ"ל, מפארי ירושלים.

אחיו:
האדמו"ר מסאווראן ר' יצחק מאיר הגר שליט"א.
הג"ר יחיאל מיכל הגר.
האדמו"ר מזבלטוב ר' בן ציון הגר זצ"ל.
הג"ר אברהם יהושע העשיל הגר.

אחיותיו/גיסיו:
אשת האדמו"ר מלעלוב ר' אברהם שלמה בידרמן זצ"ל.
אשת הג"ר משה יוסף מילצקי.
אשת הג"ר שמואל אלעזר הלפרין.
אשת הג"ר נתן וולף.

בניו:
הג"ר מנחם הגר - מראשי ישיבת "דרכי תורה".
הג"ר יצחק מאיר הגר - דיין בבית דין "רבני הקריות" באשדוד.
הג"ר זאב וואלף הגר - ראש כולל "צדקת ישראל" בירושלים.
הג"ר פינחס דוד הגר - ראש כולל "סאווראן".

חתניו:
הג"ר נחום אליהו ברנשטיין - מראשי ישיבת "גאון יעקב".
הג"ר ברוך קליינמן - רב שכונת "חפציבה" בבית שמש, ומו"צ בבי"ד של הגר"ש וואזנר.
הג"ר נתן אריה הלר - ראש כולל "באבוב" ירשלים.
הג"ר משה צבי לעווי - מו"צ בבית שמש.
הג"ר שמעון ראם.
הג"ר משה שמואל שוורץ - רב ביהמ"ד המרכזי ב"גבעת שאול" בירושלים.
הג"ר דוד מרקשטיין - מו"צ דחסידי "סלונים" בירושלים.

Re: סאווראן

פורסם: א' יוני 23, 2013 3:41 pm
על ידי ארזי ביתר
דובנא כתב:הג"ר דוד מרקשטיין - מו"צ דחסידי "סלונים" בירושלים.

מו"צ דחסידי סלונים???????

Re: סאווראן

פורסם: ב' יוני 24, 2013 4:51 pm
על ידי שמח
מעניין יחוסו למעלה בקודש עד רבי משה צבי מסאווראן
האם יש פירוט?

Re: סאווראן

פורסם: ב' יוני 24, 2013 5:59 pm
על ידי חיס
שמח כתב:מעניין יחוסו למעלה בקודש עד רבי משה צבי מסאווראן
האם יש פירוט?

ראה כאן

Re: סאווראן

פורסם: ב' יוני 24, 2013 8:53 pm
על ידי שמח
לשמחתי אני חסום לויקיפדיה. אם שם כתוב כל סדר השושלת אולי תעשה מצוה ותעתיק את זה כאן.
ייש"כ למפרע

Re: סאווראן

פורסם: ב' יוני 24, 2013 8:58 pm
על ידי חיס
שמח כתב:לשמחתי אני חסום לויקיפדיה. אם שם כתוב כל סדר השושלת אולי תעשה מצוה ותעתיק את זה כאן.
ייש"כ למפרע

חסידות סאווראן
חסידות סאווראן (סאוורן, סוורן) היא חסידות אוקראינית. מייסד החסידות היה רבי משה צבי מסאווראן. במקביל, אחיו רבי אריה לייב מבנדרי גם הקים חצר ושושלת חסידית.
תוכן עניינים [הסתרה]
1 תולדות החסידות
1.1 רבי משה צבי מסאווראן
1.2 המשך השושלת
1.2.1 שושלת סטנביץ
2 שושלת בנדרי
3 החסידות לאחר השואה
4 לקריאה נוספת
תולדות החסידות[עריכה]

רבי משה צבי מסאווראן[עריכה]
רבי משה צבי גוטרמן נולד בשנת תקל"ה (1775) לרבי שמעון שלמה (? – כ"א באייר תק"נ או תקפ"ב) המגיד מסאווראן שהיה מיוחס לרבי שמשון ורטהיימר אב"ד וינה ומתלמידיו של המגיד ממזריטש. רבי משה צבי היה תלמידם של רבי ברוך ממז'יבוז', רבי לוי יצחק מברדיצ'ב ושל הסבא משפולי. כמו כן נסע לרב מאפטא. היה חתנו של רבי דוד מסטפין. היה נחשב לזקן האדמו"רים לאחר פטירת הרב מאפטא וחסידיו נמנו באלפים. עמד בראשות כולל ווהלין שבטבריה. מפורסם גם בשל התנגדותו החריפה לחסידות ברסלב. כיהן כרב בברדיצ'ב ממנה עבר לסוורן שבפודוליה. בסוף ימיו עבר לטיטשלניק. נפטר בכ"ה בטבת תקצ"ח.
דברי תורתו הודפסו בספר "ליקוטי שושנים" על ידי תלמידו רבי עזריאל דב אב"ד קראסן. חתנו היה רבי ישראל (חותנם של רבי משולם זושא מזינקוב, רבי יוסף אלתר מקוסוב ורבי יהודה אריה מבאהפלי צאצא של רבי מנחם נחום מצ'רנוביל).
המשך השושלת[עריכה]
בנו היה רבי שמעון שלמה גוטרמן מסאווראן. היה חתנו של רבי אברהם מסקווירא נכד רבי צבי בן הבעל שם טוב. כיהן בטיטשלניק. נפטר בח' בתמוז תר"ח בליבוצק.
בני רבי שמעון שלמה היו:
רבי משה מטיטשלניק חתן רבי יוחנן מרחמסטריווקא. נפטר בכ"א בחשוון. חתניו היו רבי מנחם נחום מטאלנא טולטשין ואחיינו רבי שמעון שלמה מאליק.
רבי דוד מסאווראן. היה חתנו של רבי מנחם נחום מלויעב ובזיווג שני חתן קרובו רבי שמעון שלמה מבנדרי. נפטר בז' בחשוון תרע"ג והיה האדמו"ר האחרון בסאווראן. ילדיו היו רבי שלמה שנפטר בחייו, רבי משה מקייב (חתן רבי מרדכי דב מהורניסטייפול), חתנו רבי חיים דב מווסלוי וחתנו רבי משה מאודסה בן רבי מרדכי מרחמסטריווקא.
רבי ברוך. חתנו בזיווג ראשון של רבי דוד מזבלטוב.
חתניו היו רבי מרדכי מאליק, רבי מרדכי מטאלנא, רבי דוד מסקווירא, הרב יוסף זילברפרב מרובנה והרב דב מסמילא.
בנו של רבי משה מטיטשלניק היה רבי שמעון שלמה חתן דודו רבי מרדכי מאליק ובזיווג שני חתן האדמו"ר מקוידנוב. נפטר בי"א בסיוון תר"פ.
את מקומו מילאו בניו רבי מרדכי (חתן רבי נחמיה מקוידנוב-ברנוביץ') ורבי ברוך. בנו השלישי רבי ישראל עבר לברשד. רבי מרדכי עבר לאחר מכן לריבניץ. המלחמת העולם השנייה עבר לקזחסטן והתיישב באלמה-אטה שם נפטר בו' בסיוון תש"ו. רבי ברוך נשאר בטיטשלניק שם פעל רבות לצורכי היהודים ולצרכים רוחניים. נפטר בכ"ט בכסלו תשי"א.
שושלת סטנביץ[עריכה]
בנו של רבי ברוך בן רבי שמעון שלמה היה רבי משה צבי הגר אב"ד סטנביץ. גדל אצל סבו מזבלטוב. היה חתנו של רבי יוסף מטיברוב, בן רבי ישראל מליטשניץ (נכד רבי ליבר הגדול מברדיצ'ב ורבי יוסף מיאמפולה). היה חסידו של רבי מנחם מנדל הגר, הצמח צדיק מויזנ'יץ. על פי הוראת רבו כיהן באדמו"רות. נפטר בכ"ט בטבת תרנ"ו.
את מקומו מילא בנו רבי יצחק מאיר. נפטר בכ"ז בניסן תרפ"ו. חתנו היה רבי העניך מסאסוב. בן נוסף לרבי משה צבי היה רבי יעקב מפשקאן-יאסי.
שושלת בנדרי[עריכה]

בנו השני של רבי שמעון שלמה המגיד מסאווראן היה רבי אריה לייב מבנדרי. היה חתנו של רבי אברהם מקוריסטשוב (חתן המאור עיניים) ובזיווג שני חתן רבי יהודה מאיר משפיטובקה. היה תלמידו של רבי ברוך ממז'יבוז' וכן קיבל מגיסו רבי שלום שכנא מפראהביטש. היה מראשוני מפיצי החסידות בבסרביה. נפטר בג' בתמוז תרי"ד.
אחריו כיהן בנו רבי שמעון שלמה מבנדרי, חתן רבי חיים משה בן רבי דוד מסטפין. נפטר בכ' באדר ב' תרכ"ד.
אחריו כיהן בנו רבי יצחק מבנדרי חתן רבי יוסף מראדוויל. נפטר בג' בסיוון (או ו') תרע"א.
אחריו כיהן בנו רבי שמעון שלמה מבנדרי חתן רבי חיים מברזנה. נחשב לרבם של חסידי בסרביה. ביקר בארץ ישראל. נפטר בי"ח בשבט תרפ"ה.
אחריו כיהן בנו רבי אריה לייב חתן קרוב משפחתו רבי משה מקייב. נולד בג' בתשרי תרמ"ו. נהרג בכ' בתמוז תר"פ על ידי קוזאקי סימון פטליורה בבורחו מקייב לבנדרי.
כמו כיהן כיהן בנו רבי יוסף, חתן רבי אליעזר מאוסטילה. נולד בב' בכסלו תרמ"ב. כיהן ברבנות באוסטילה, אוסטרהא, הורבישוב ובנדר. בשנת תש"ו עלה לישראל. מחתניו היה הרב שמעון אפרתי.
החסידות לאחר השואה[עריכה]

נצר לשושלת, רבי יהודה זונדל הגר (בנו של רבי יצחק מאיר מסטנוביץ) עלה בבחרותו לארץ ישראל וסירב לחזור לאירופה למלא את מקום אביו. היה חתנו של הרב שמואל אהרן ובר. היה תלמידו של רבי יהודה לייב הלוי אשלג. נפטר בט"ז בסיוון תשנ"ג. בין חתניו היו הרב שמואל אלעזר היילפרין, הרב משה יוסף מילצקי דיין בבית הדין הרבני בירושלים ורבי אברהם שלמה בידרמן מלעלוב.
כיום מכהנים בני רבי יהודה זונדל:
רבי יצחק מאיר (כ' בכסלו תרצ"א), חתנו של הרב משה אדלר רב שיכון הרבנים ומשמש כאדמו"ר מסאווראן. חתנו הוא רבי דוד שלמה קליין האדמו"ר מאונגוואר-ישראל. בנו הרב יוסף ירוחם מכהן כראש כולל סאווראן.
רבי ישכר דב הגר (ד' בניסן תרצ"ט - י"ג בתמוז תשע"ג) חתן הרב אברהם לייב קליין. שימש כאב"ד בית הדין הרבני בירושלים. לאחר פרישתו מהדיינות פתח בית מדרש בהר נוף כיהן בו כאדמו"ר. בנו הרב מנחם, מכהן כדיין בבית הדין הרבני ובבית הדין "דרכי הוראה".
הרב בן ציון (כ"ג בשבט תש"א-כ' בתשרי תשע"א) כיהן לתקופה כאדמו"ר מזבלטוב בירושלים. בנו רבי משה לייב ממלא את מקומו בבית שמש. בן נוסף הרב יצחק מאיר מו"צ בבית שמש.

Re: סאווראן

פורסם: ב' יוני 24, 2013 9:16 pm
על ידי שמח
אם הבנתי נכון אז הסיכום כך:
רבי ישכר דוב הגר אדמו"ר מסאווראן שנפטר כעת.
בן רבי יהודה זונדל הגר
בן רבי יצחק מאיר הגר מסטנביץ
בן רבי משה צבי הגר אב"ד סטנביץ
בן רבי ברוך
בן רבי שמעון שלמה
בן רבי משה צבי מסאווראן
ואגב, מה שלא קלטתי מדוע ומתי השתנה שם המשפחה מגוטרמן להגר?

Re: סאווראן

פורסם: ב' יוני 24, 2013 9:21 pm
על ידי הסרפד
שמח כתב:ואגב, מה שלא קלטתי מדוע ומתי השתנה שם המשפחה מגוטרמן להגר?

אצל בני ר' ברוך: ר' ברוך היה חתן הרה"צ ר' דוד (האגער) מזאבליטוב. כשנתגרש, נשארו הבנים אצל אמם, והיו נקראים על שם משפחתה.

Re: סאווראן

פורסם: ב' יוני 24, 2013 9:27 pm
על ידי הסרפד
פירוט היחס נכון, עכ"פ לפי דעת המשפחה (עי' למשל בספריו של הרב ר' יוסף פישל הגר, בן אחיו של המנוח זצ"ל).
אמנם יש סבורים שר' ברוך לא היה בנו של ר' שמעון שלמה אלא של בן אחר (שאין שמו ידוע) של הרה"ק מסאווראן שנפטר בחיי אביו.

Re: סאווראן

פורסם: ב' יוני 24, 2013 11:32 pm
על ידי דובנא
הסרפד כתב:פירוט היחס נכון, עכ"פ לפי דעת המשפחה (עי' למשל בספריו של הרב ר' יוסף פישל הגר, בן אחיו של המנוח זצ"ל).
אמנם יש סבורים שר' ברוך לא היה בנו של ר' שמעון שלמה אלא של בן אחר (שאין שמו ידוע) של הרה"ק מסאווראן שנפטר בחיי אביו.


מי שסובר כך, משמיט להם את היחוס הכי מפואר שיש להם, משום שר' שמעון שלמה היה חתנו של ר' אברהם מסקווירא בנו של רבי אהרן מטיטוב בנו של רבי צבי הירש בנו של מורינו הבעש"ט זצוק"ל.

Re: סאווראן

פורסם: ג' יוני 25, 2013 1:27 am
על ידי גוראריה
הסרפד כתב:
שמח כתב:ואגב, מה שלא קלטתי מדוע ומתי השתנה שם המשפחה מגוטרמן להגר?

אצל בני ר' ברוך: ר' ברוך היה חתן הרה"צ ר' דוד (האגער) מזאבליטוב. כשנתגרש, נשארו הבנים אצל אמם, והיו נקראים על שם משפחתה.

ואגב: השם המקורי גיטרמן ולא גוטרמן

Re: סאווראן

פורסם: ג' יוני 25, 2013 11:13 am
על ידי ארזי ביתר
דובנא כתב:הג"ר נחום אליהו ברנשטיין - מראשי ישיבת "גאון יעקב".


בנו של המשגיח הנודע, הרב חיים מרדכי ברנשטיין, משגיחה המיתולוגי של ישיבת נועם התורה, ומשפיע בחצר הקודש באבוב (48st).

Re: סאווראן

פורסם: ג' יוני 25, 2013 2:57 pm
על ידי המשתמש ה-500
דובנא כתב:
הסרפד כתב:פירוט היחס נכון, עכ"פ לפי דעת המשפחה (עי' למשל בספריו של הרב ר' יוסף פישל הגר, בן אחיו של המנוח זצ"ל).
אמנם יש סבורים שר' ברוך לא היה בנו של ר' שמעון שלמה אלא של בן אחר (שאין שמו ידוע) של הרה"ק מסאווראן שנפטר בחיי אביו.


מי שסובר כך, משמיט להם את היחוס הכי מפואר שיש להם, משום שר' שמעון שלמה היה חתנו של ר' אברהם מסקווירא בנו של רבי אהרן מטיטוב בנו של רבי צבי הירש בנו של מורינו הבעש"ט זצוק"ל.


דין ודברים חריפים בענין זה בהיכל הבעש"ט. ראה מכתבים למערכת, גליון י' ו-י"ב.

Re: סאווראן

פורסם: ג' יוני 25, 2013 7:15 pm
על ידי יגאל10
האם ידוע למישהו פירוט יחוסה של משפ' גורארי' החב"דית לרה"ק מסאווארן הנ"ל?
או בסגנון אחר: הידוע על חתן או נכד בשם 'ברוידא' לרמ"צ מסאווארן?

Re: סאווראן

פורסם: ג' יוני 25, 2013 10:32 pm
על ידי הסרפד
המשתמש ה-500 כתב:
דובנא כתב:
הסרפד כתב:פירוט היחס נכון, עכ"פ לפי דעת המשפחה (עי' למשל בספריו של הרב ר' יוסף פישל הגר, בן אחיו של המנוח זצ"ל).
אמנם יש סבורים שר' ברוך לא היה בנו של ר' שמעון שלמה אלא של בן אחר (שאין שמו ידוע) של הרה"ק מסאווראן שנפטר בחיי אביו.


מי שסובר כך, משמיט להם את היחוס הכי מפואר שיש להם, משום שר' שמעון שלמה היה חתנו של ר' אברהם מסקווירא בנו של רבי אהרן מטיטוב בנו של רבי צבי הירש בנו של מורינו הבעש"ט זצוק"ל.


דין ודברים חריפים בענין זה בהיכל הבעש"ט. ראה מכתבים למערכת, גליון י' ו-י"ב.

ההשערה שציטטתי הופיעה ג"כ בקובץ הנ"ל, גליון ד' במכתבים למערכת. לא ידעתי שכבר השיבו על דבריו.

Re: סאווראן

פורסם: ג' יוני 25, 2013 11:38 pm
על ידי המשתמש ה-500
הסרפד כתב:ההשערה שציטטתי הופיעה ג"כ בקובץ הנ"ל, גליון ד' במכתבים למערכת. לא ידעתי שכבר השיבו על דבריו.


לא מצאתי בגליון ד'. האם אפשר לציין עמוד מדוייק בקובץ?

Re: סאווראן

פורסם: ג' יוני 25, 2013 11:54 pm
על ידי הסרפד
המשתמש ה-500 כתב:
הסרפד כתב:ההשערה שציטטתי הופיעה ג"כ בקובץ הנ"ל, גליון ד' במכתבים למערכת. לא ידעתי שכבר השיבו על דבריו.


לא מצאתי בגליון ד'. האם אפשר לציין עמוד מדוייק בקובץ?

איננו תח"י כעת. לפי זכרוני הוא נמצא, כאמור, במכתבים למערכת שבסוף הקובץ, כמענה למאמר על שושלת סאווראן שהופיע בגל' ב' או ג'.
(מסתבר שיהי' תח"י בעוד יום או יומיים. אם עדיין לא מצאתם, אבדוק שוב.)

ולגבי עצם דברי הכותב שם, כמדומני שאין שם ראיה מספקת נכד מסורת צאצאי סאווראן שהם צאצאי ר' שמעון שלמה. רק זה הוכיח, בטו"ט, שר' שמעון שלמה לא היה בנו יחידו של הרה"ק מסאווראן כמו שסבורים משפ' הגר, אלא שהיה לו עוד בן שנפטר על פניו. ועוד מתעקש לדייק ממה שנקרא ר' ברוך מסאווראן, בספרים הקרובים לדורו, בשם 'נכד הרה"ק מסאווראן", ולא 'בן הרה"ק מסאווראן', שהיה בנו של הבן שנפטר צעיר. אבל, כאמור, נגד מסורת (חזקה, כנראה) אין זה מספיק.

Re: סאווראן

פורסם: ד' יוני 26, 2013 12:31 pm
על ידי משה בן עמרם
שמח כתב:לשמחתי אני חסום לויקיפדיה. אם שם כתוב כל סדר השושלת אולי תעשה מצוה ותעתיק את זה כאן.
ייש"כ למפרע

נראה לי שזה מצוה הבאה בעבירה

Re: סאווראן

פורסם: ה' יוני 27, 2013 9:03 am
על ידי שמח
קלטתי את הרמז... חזק ואמץ!

Re: סאווראן

פורסם: ו' יוני 28, 2013 6:12 am
על ידי הסרפד
המשתמש ה-500 כתב:
הסרפד כתב:ההשערה שציטטתי הופיעה ג"כ בקובץ הנ"ל, גליון ד' במכתבים למערכת. לא ידעתי שכבר השיבו על דבריו.


לא מצאתי בגליון ד'. האם אפשר לציין עמוד מדוייק בקובץ?

בדקתי ואכן טעיתי והנכון כדבריך - התכוונתי למכתב למערכת שבגליון י'.

Re: סאווראן

פורסם: ו' יוני 28, 2013 8:12 am
על ידי שמח
הסרפד כתב:ר' שמעון שלמה לא היה בנו יחידו של הרה"ק מסאווראן כמו שסבורים משפ' הגר, אלא שהיה לו עוד בן שנפטר על פניו. ועוד מתעקש לדייק ממה שנקרא ר' ברוך מסאווראן, בספרים הקרובים לדורו, בשם 'נכד הרה"ק מסאווראן", ולא 'בן הרה"ק מסאווראן', שהיה בנו של הבן שנפטר צעיר. אבל, כאמור, נגד מסורת (חזקה, כנראה) אין זה מספיק.

אין לי האפשרות לראות את המאמרים בנושא, אולם מצאתי התייחסות לכך בספר "שיח שרפי קודש" (ברסלב) חלק ה' אות קל"ג: "בְּעֵת הַמַּחֲלֹקֶת הַגְּדוֹלָה הָיָה רַבִּי שְׁלֹמֹה, בְּנוֹ הֶחָבִיב שֶׁל הָרַב מִסַּאוְורַאן זַ"ל, מֵגֵן וּמֵלִיץ טוֹב עַל אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ, וְהָיָה אוֹמֵר וּמִתְוַכֵּחַ עִם אָבִיו בְּטָעֳנוֹ לְפָנָיו "מַה הִנְּךָ רוֹצֶה מֵהֶם, הֲרֵי אֲנָשִׁים כְּשֵׁרִים הֵם". הוּא נִפְטַר צָעִיר בְּחַיֵּי אָבִיו. הִסְתַּלְּקוּתוֹ פָּגְעָה רַבּוֹת בְּאָבִיו הָרַב, וּמִנִּי אָז נִפְסְקָה הַהִתְנַגְּדוּת הַרְבֵּה".
אין ספק שנפלה טעות לפחות בשם "שלמה", שכן רבי שמעון שלמה נפטר בח' תמוז תר"ח, ככל הנראה אכן מדובר על בן אחר שהיה חביב לאביו, מעניין האם כותבי המאמרים הנ"ל ידעו על השיחה הברסלבאית הזו.

Re: סאווראן

פורסם: ב' יולי 01, 2013 1:42 pm
על ידי מתפעל
אז מי מהבנים הוכתר כממשיך?

Re: סאווראן

פורסם: ד' יולי 03, 2013 9:18 am
על ידי פניני
שמח כתב:
הסרפד כתב:ר' שמעון שלמה לא היה בנו יחידו של הרה"ק מסאווראן כמו שסבורים משפ' הגר, אלא שהיה לו עוד בן שנפטר על פניו. ועוד מתעקש לדייק ממה שנקרא ר' ברוך מסאווראן, בספרים הקרובים לדורו, בשם 'נכד הרה"ק מסאווראן", ולא 'בן הרה"ק מסאווראן', שהיה בנו של הבן שנפטר צעיר. אבל, כאמור, נגד מסורת (חזקה, כנראה) אין זה מספיק.

אין לי האפשרות לראות את המאמרים בנושא, אולם מצאתי התייחסות לכך בספר "שיח שרפי קודש" (ברסלב) חלק ה' אות קל"ג: "בְּעֵת הַמַּחֲלֹקֶת הַגְּדוֹלָה הָיָה רַבִּי שְׁלֹמֹה, בְּנוֹ הֶחָבִיב שֶׁל הָרַב מִסַּאוְורַאן זַ"ל, מֵגֵן וּמֵלִיץ טוֹב עַל אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ, וְהָיָה אוֹמֵר וּמִתְוַכֵּחַ עִם אָבִיו בְּטָעֳנוֹ לְפָנָיו "מַה הִנְּךָ רוֹצֶה מֵהֶם, הֲרֵי אֲנָשִׁים כְּשֵׁרִים הֵם". הוּא נִפְטַר צָעִיר בְּחַיֵּי אָבִיו. הִסְתַּלְּקוּתוֹ פָּגְעָה רַבּוֹת בְּאָבִיו הָרַב, וּמִנִּי אָז נִפְסְקָה הַהִתְנַגְּדוּת הַרְבֵּה".
אין ספק שנפלה טעות לפחות בשם "שלמה", שכן רבי שמעון שלמה נפטר בח' תמוז תר"ח, ככל הנראה אכן מדובר על בן אחר שהיה חביב לאביו, מעניין האם כותבי המאמרים הנ"ל ידעו על השיחה הברסלבאית הזו.

בטח ידעו על זה ראה מה שכתב על זה בקובץ היכל הבעש"ט קובץ י עמוד קעז ועל מה שעשו בבארות מים מהדורת שפתי צדיקים
ובמת אין להם שום מסורה וכל שכן שאינה חזקה משום שגדלו אצל אמם, ומה שמביא בקובץ יב עמוד קסה כתב יוחסין זה ג כן מאחרי מנתגדל בבית הגר. ואין די בזה לסכור פי מבקשי אמת ודו"ק
מאידך הכותב בקובץ י הוא ממשפחת הרב מבענדער אחיו של הרב מסאווראן שיש לו מסורה חזקה וכתב שהדברים ברורים וידועים בקרב יודעי קורות הימים נאמת. ודי בזה
ואגב מה שכתבו בקובץ ט עמ' קכו הערה 29
גדה"נ= גדולי הנחל
שש"ק = שיח שרפי קודש
באוב"מ= באש ובמים
אמ"א = אמונת אומן
מה שכתב בכתבי המשכלים כמובן כונתו לנאחז בסבך עמ' 264
ועוד יש להאריך אבל אין כאן מקומו

Re: סאווראן

פורסם: ד' יולי 03, 2013 9:51 pm
על ידי שמח
אבקש מחילה ממע"כ, אולם עבורי כתבת מגילת סתרים עם כוונות עמוקות שלא הצלחתי לפענחה...
אולם איתי תתלה משוגתי שלא הצלחתי להשיג את היכל הבעש"ט ודבריך כנראה מוסבים והולכים על מה שנטען שם זה כנגד זה.
וכל זה נפלאת ממני.

Re: סאווראן

פורסם: ו' יולי 12, 2013 9:55 am
על ידי שמח
בעלון "נחלי נצח" ברסלב השבוע פר' דברים התפרסם מאמר על הקשר המיוחד בין האדמו"ר מסאווראן לחסידות ברסלב.
חושבני שיש טעם מיוחד להעתיקו כאן לאור הדברים דלעיל אודות נושא זה:

Re: סאווראן

פורסם: ב' יולי 15, 2013 9:33 am
על ידי מתפעל
נפלא ביותר לראות נכד של סאוורן, שראש השושלת היה המתנגד הכי גדול של דרך רבי נחמן, והוא עצמו לומד ומתעמק בתורת רבי נחמן.
ימות המשיח.

Re: סאווראן

פורסם: ב' אוגוסט 12, 2013 8:06 pm
על ידי וואס וועט זיין?
ווער איז געווארען די ממלא מקום פון דער סאווראן'ער רבי ר' ישכר דוב הגר?

ס'איז אויס גערעכנט דא פריער פיר זוהן.
בניו:
הג"ר מנחם הגר - מראשי ישיבת "דרכי תורה".
הג"ר יצחק מאיר הגר - דיין בבית דין "רבני הקריות" באשדוד.
הג"ר זאב וואלף הגר - ראש כולל "צדקת ישראל" בירושלים.
הג"ר פינחס דוד הגר - ראש כולל "סאווראן".

Re: סאווראן

פורסם: א' ספטמבר 08, 2013 6:34 pm
על ידי רימנובער אייניקעל
הסרפד כתב:
שמח כתב:ואגב, מה שלא קלטתי מדוע ומתי השתנה שם המשפחה מגוטרמן להגר?

אצל בני ר' ברוך: ר' ברוך היה חתן הרה"צ ר' דוד (האגער) מזאבליטוב. כשנתגרש, נשארו הבנים אצל אמם, והיו נקראים על שם משפחתה.

היא התחתנה בזיווג שני עם הגאון בעל המנחת חינוך זצ"ל.ואני מכיר משפחה , שהם צאצאי המנחת חינוך מזיווג זה ,

Re: סאווראן

פורסם: א' ספטמבר 08, 2013 6:58 pm
על ידי רימנובער אייניקעל
שמח כתב:אם הבנתי נכון אז הסיכום כך:
רבי ישכר דוב הגר אדמו"ר מסאווראן שנפטר כעת.
בן רבי יהודה זונדל הגר
בן רבי יצחק מאיר הגר מסטנביץ
בן רבי משה צבי הגר אב"ד סטנביץ
בן רבי ברוך
בן רבי שמעון שלמה
בן רבי משה צבי מסאווראן
ואגב, מה שלא קלטתי מדוע ומתי השתנה שם המשפחה מגוטרמן להגר?

במחילת מעלת כבודו,שרבי ברוך היה בן הרה"ק רבי משה צבי מסאווראן ולא בנו של רבי שלמה הנ"ל.ועיין בספר שם ושארית מרבי לוי גרוסמן בדף ד בהשמטות בערך ויזניץ, ממכתב הרב מנחם הגר הרב מ'סוסנוביץ שמצטט יחוסו בן אחר בן להרה"ק מסאווראן , שכותב שסבו רבי ברוך מסאווראן היה בן הרה"ק רבי משה צבי מסאווראן. ושוחחתי באריכות אם ידידי, בקיא גדול בצאצאי הבעש"ט,ובעזהי"ת מתכונן להוציא ספר הצאצאים מהבעש"ט.ואמר לי בפירוש שרבי ברוך היה בן רבי משה צבי הנ"ל,והוסיף שדיבר אם רבי יוסל וואסנער ז"ל,מצאצאי רבי ברוך מסאווראן ,ואמר לו שהוא התגדל אצל סבו,אבי אמו הרה"ח רבי יהודה לייבוש שטערנהעלל אבד"ק באיאן, ופירט לו יחוסו ,ואף פעם לא אמר לו שהוא נכד הבעש"ט, שהרי רבי שלמל"ה הנ"ל היה נשוי לנכדת הבעש"ט. מהיכן המקור שרבי שלמה מסאווראן היה קרוי שמעון שלמה? אבי הרה"ק רבי משה צבי היה קרוי רבי שמעון שלמה.

Re: סאווראן

פורסם: א' ספטמבר 08, 2013 7:10 pm
על ידי רימנובער אייניקעל
מתפעל כתב:נפלא ביותר לראות נכד של סאוורן, שראש השושלת היה המתנגד הכי גדול של דרך רבי נחמן, והוא עצמו לומד ומתעמק בתורת רבי נחמן.
ימות המשיח.

הוא לא התנגד בכלל על הרה"ק רבי נחמן מברסלב אדרבה ואדרבה הם החזיקו עצמם אחד מהשני ,רק התנגד נמרצות על רבי נתן מברסלב .ומקובל מחשובי חסידי ברסלב , שרבי שלמה מסאווראן היה בידידות רבה אם חסידי ברסלב והוא בכלל לא התנגד להם. והוא פליאה עצומה.מפני שאביו הרה"ק מסאווראן זי"ע,

התנגד להם נמרצות ,ורדף אותם בכל כוחו במסירת נפש ממש ,וכתב מכתב להדפם לרדפם להומם עד חורמה. ועוד לשונות חריפים.

Re: סאווראן

פורסם: ה' פברואר 20, 2014 6:48 pm
על ידי אלטנוישול
מישהו יודע אם משפחה זו נכדי הרבי ר' זושא?
אם כן, איך?

Re: סאווראן

פורסם: ו' פברואר 21, 2014 6:09 am
על ידי פניני
כנראה שלא
שאם היה כן כבר היה ר' פישל הגר מוציא איזה ספר מר' זושא

Re: סאווראן

פורסם: א' מרץ 02, 2014 11:18 pm
על ידי רימנובער אייניקעל
דובנא כתב:
הסרפד כתב:פירוט היחס נכון, עכ"פ לפי דעת המשפחה (עי' למשל בספריו של הרב ר' יוסף פישל הגר, בן אחיו של המנוח זצ"ל).
אמנם יש סבורים שר' ברוך לא היה בנו של ר' שמעון שלמה אלא של בן אחר (שאין שמו ידוע) של הרה"ק מסאווראן שנפטר בחיי אביו.


מי שסובר כך, משמיט להם את היחוס הכי מפואר שיש להם, משום שר' שמעון שלמה היה חתנו של ר' אברהם מסקווירא בנו של רבי אהרן מטיטוב בנו של רבי צבי הירש בנו של מורינו הבעש"ט זצוק"ל.[/color][/b]

ליתר דיוק יש שטוענים שרבי ברוך היה בן רבי משה צבי מ'סאווראן .אבל זה לא נכון כלל.ובעז"ה אביא הוכחות גמורות שרבי ברוך היה בפירוש בן הרה"צ רבי שלמה מ'סאווראן זצ"ל שהיה בנו של הרה"ק רבי משה צבי מ'סאווראן. בפורום על החסידים בשושלת סאווראן ,קיבלתי הערה מאחד מחברי הפורום בשם הרב הצדיק,וזה לשונו,דבר זה שר' ברוך היה נכדו של רמ"צ מסאווראן אין לו שחר, אלא היה בנו, העניין רק לקנות לעצמם ייחס הבעשטה"ק, (אפשר להתקשר להמומחים בעניני נכדי הבעש"ט ליותר בירור). עד כאן לשונו אות באות. ועניתי לו שאשתדל לענות על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ולהוכיח שאין כל יסוד והוכחה בהטענה הנ"ל. כפי מסת כוחי שחנני הבורא יתברך שמו. ראשית כל ,הרי בספר עשר עטרות מהרב בערגער זצ"ל אבד"ק בוקארעסט במערכת ר' דוד זאבליטוב כתוב כך, וזה לשונו.
בתו הרבנית מרת פאליא נ"ע אשת ר' ברוך זצ"ל נכד הרה"ק ר' משה צבי זצ"ל מסאווראן עכ"ל . .

ובספר עשר הנ"ל במערכת רבי משה צבי מ'סאווראן מביא בזה"ל, אשר נכדו ר'ברוך הי' חתן זקיני ר' דוד מזאבליטוב זצ"ל
.וזה מאוד מוסמך,בגלל שהמחבר ספר הנ"ל הרב בערגער היה חתן רבי מנחם מנדל בן רבי יעקב בן רבי דוד' מ'זאבליטוב זצ"ל,זאת אומרת שרבי ברוך מ'סאווראן היה דודו זקינו של מחבר ספר הנ"ל. ולכאורה ידע היטיב שדו"ז רבי ברוך הנ"ל היה נכד רבי משה'לה מ'סאווראן זיע"א. ב).ומה שכתב מע"כ וזה לשונך, אפשר להתקשר להמומחים בעניני נכדי הבעש"ט ליותר בירור.הריני להודיע למע"כ,אשר דברתי עם ידיד נפשי בקיא וממוחה בצאצאי הבעש"ט ובאמצע עריכת ספר הצאצאים מהבעש"ט זיע"א,ואמר לי בשם רבי יוסל וואסנר נכד רבי ברוך מ'סאווראן, שסבו הרב שטערנהעל לא סיפר לו על יחוסו להבעש"ט, ולמעשה יש מכתב שחור על גבי לבן מהרב שטערנהעל סבו של רבי יוסל הנ"ל, היפך מסברתו.והיא לך מכתבו אות באות, בקובץ היכל הבעש"ט גליון י"ב עמ' קס"ה נעתק מכת"י הגאון החסיד ר' יהודה לייביש שטערנהעל אב"ד באיאן [חתן הרה"ק ר' משה צבי מסטאנוויץ בן הרה"ק ר' ברוך מסאווראן] מה שכתב לבתו את מגילת היוחסין שלו:
דיין מאמע ע"ה פעסי לאה איז גיווען א טוכטער בת הרב הצ' וכו' ר' משה האגער ז"ל רב פין סטיניוויץ בבקיונא. זיין פאטער האט גיהעסין הרב הצ' ר' ברוך מסיווראן ז"ל. ער איז גיווען א זין פין הרב הצ' הק' ר' שלאמצי מיסווראן ז"ל. ווידער איז ער גיעווען א זין פין הרב הגאון הק' ר' משה מסיווראן ז"ל".עד כאן לשון הרב שטערנהעל אות באות (בתרגום חופשי מ'אידיש , אמך פעסי לאה ע"ה היתה בת רבי משה האגער רב בסטינוויץ לאביו קראו רבי ברוך מ'סאווראן הוא היה בנו של רבי שלאמצי מסאווראן בנו של הרה"ק רבי משה מ'סאווראן..[b]הרי לך עדותו בכתב מהרב שטערנהעל שאשתו הרבנית פעסיל לאה בת רבי משה צבי בן רבי ברוך מ'סאוראן שהיתה ממש נכדת רבי ברוך מ'סאווראן, מעיד שסבה רבי ברוך הנ"ל היה בפירוש בן רבי שלמה זצ"ל. [/b],וממילא לגבי טענת נכדו רבי יוסל וואסנער ,יש כלל לא שמענו אינו ראיה. גם ידידי הנ"ל הבקיא בצאצאי הבעש"ט , לא הוכיח לי בראיות ברורות שרבי ברוך היה בן הרה"ק רבי משהל'ה מ'סאווראן זי"ע. וגם הבאתי עדות הרה"צ רבי חיים יצחק ויינגארטען אב"ד לידעזש בלאנדאן הבירה יצ"ו. [בן ברכה איידיל בת הרה"ק רבי דוד מ'סאווראן בן הרה"ק רבי שלמה מ'סאווראן זצוק"ל].ששמע מזקנו רבי דוד זצ"ל מ'סאווראן שאביו רבי שלמה היה בן יחיד לאביו הרה"ק רבי משה צבי מ'סאווראן זצ"ל. והיוצא מדברינו הנ"ל ,שרבי ברוך מ'סאווראן היה בוודאי בן רבי שלמה מ'סאווראן זצ"ל.וממילא רבי ברוך ויוצאי חלציו הם נכדי הבעש"ט זיע"א.

Re: סאווראן

פורסם: ב' מרץ 03, 2014 10:21 am
על ידי פולישער
וואס וועט זיין? כתב:ווער איז געווארען די ממלא מקום פון דער סאווראן'ער רבי ר' ישכר דוב הגר?

ס'איז אויס גערעכנט דא פריער פיר זוהן.
בניו:
הג"ר מנחם הגר - מראשי ישיבת "דרכי תורה".
הג"ר יצחק מאיר הגר - דיין בבית דין "רבני הקריות" באשדוד.
הג"ר זאב וואלף הגר - ראש כולל "צדקת ישראל" בירושלים.
הג"ר פינחס דוד הגר - ראש כולל "סאווראן".


כמו בכל מקום מתוקן. יש יותר ממשיך אחד. הבן הבור מנהל בימ"ד בירושלים. השני, באשדוד. האחרים עוד מחפשים ואל דאגה, גם ימצאו.

Re: סאווראן

פורסם: ד' מרץ 05, 2014 4:25 am
על ידי שמח
פולישער כתב:הבן הבור מנהל בימ"ד בירושלים. השני, באשדוד. האחרים עוד מחפשים ואל דאגה, גם ימצאו.

כלומר, הבן הבכור...
ט.ל.ח.

Re: סאווראן

פורסם: ד' אפריל 08, 2015 2:45 am
על ידי נטיעות
מיהו האדמו"ר רבי מנחם הגר מסאווראן נשיא אוצר הפוסקים ?

Re: סאווראן

פורסם: ה' אפריל 09, 2015 4:59 pm
על ידי לחיים
הוא זה הבכור.
נעים הליכות ורב פעלים.

Re: סאווראן

פורסם: ב' ינואר 23, 2017 11:04 am
על ידי אלטנוישול
נטיעות כתב:מיהו האדמו"ר רבי מנחם הגר מסאווראן נשיא אוצר הפוסקים ?

מה לו ול"אוצר הפוסקים"? חשבתי שדודו האדמו"ר ר' יצחק מאיר קשור ל"אוצר הפוסקים".

Re: סאווראן

פורסם: ב' ינואר 23, 2017 11:36 am
על ידי דרדקי
הכרתי את דמותו של האדמו''ר כבחור צעיר. נעימות הליכותיו ומאור פניו היה נפלא מאוד ומרומם.
התורות שלו היו מובנות ונוגעות גם בליבו והבנתו של בחור ליטאי בן 18.
עוד התפללתי בביתו כשייסדו את המנין בדרך לייסד את החסידות.
היה ת''ח גדול ודיין.

רק פעם אחת היה לי קשה לקבל משהו. היה זה בעת קידוש לבנה המתינו שיזוזו העננים. באיזה שלב ראו בקושי את הלבנה, והאדמו''ר אמר שמקובל הוא מאבותיו שזה כמו 'כלה בהינומא', וכך ראוי לקדש את הלבנה, ומיד החל בקידוש לבנה.

Re: סאווראן

פורסם: ב' ינואר 23, 2017 6:08 pm
על ידי 250
החיד"א ז"ל בספר עבודת הקודש- (מורה באצבע סימן ו אות קפב): לא יברך ברכת הלבנה עד שיעברו ז' ימים שלמים מעת המולד, יאזור חיל לברך ברכת הלבנה בכונה, שהוא מקבל פני שכינה, וגילו ברעדה, יזהר שתהא מאירה יפה, ואם יש אפילו ענן דק עליה לא יברך.