מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

השארית ישראל מוילעדניק

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
יודע ספר
הודעות: 14
הצטרף: ד' יוני 30, 2010 2:35 pm

השארית ישראל מוילעדניק

הודעהעל ידי יודע ספר » ב' ינואר 03, 2011 1:56 pm

ביום כ"א טבת מלאו 161 שנה לפטירתו. בשער ספרו צוין: אחד המיוחד שבתלמידי אדומו"ר הגדול והקדוש רשכבה"ג ר' מרדכי מטשארנאביל.
במותו כבחייו, מפורסם ע"ש מופתיו. נתגלה ע"י הצ"צ מלויבאוויטש.
נתקרב לטשרנוביל ע"י לכוביץ שהיה שם בתחילה.
הרבה מחסידי חב"ד דבקו בו ואף היו לחסידיו המובהקים.
היה מיזוג של חב"ד וטשרנוביל גם יחד, אך בעיקר טשרנוביל.
ספרו שארית ישראל (נכתב ע"י תלמידיו, בהם ר' סנדר פרומקין נכד ר"א מסטרושילא העבודת הלוי מתלמידי בעל התניא)
לא כשאר ספרי החסידות על הפרשה, אלא יותר מתמקד בנושאים ובדרכי עבודת השם כשעיקר הנקודה על
ההתקשרות לצדיקים.
לא השאיר אחריו זש"ק, אך מקום קבורתו בוילדניק שבאוקראינה נפקד בכל עת.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15748
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: השארית ישראל מוילעדניק

הודעהעל ידי איש_ספר » ב' ינואר 03, 2011 1:59 pm

יודע ספר כתב:.
ספרו שארית ישראל (נכתב ע"י תלמידיו, בהם ר' סנדר פרומקין נכד ר"א מסטרושילא העבודת הלוי מתלמידי בעל התניא)
קראו לו סנדר?, הוא כתב הוא רק היה המו"ל? בכל מקרה, הוא אינו ראוי להזכר במחיצת הרה"צ הנ"ל

רבטוב
הודעות: 470
הצטרף: ה' נובמבר 18, 2010 11:46 pm

Re: השארית ישראל מוילעדניק

הודעהעל ידי רבטוב » ב' ינואר 03, 2011 5:21 pm

איש_ספר כתב:
יודע ספר כתב:.
ספרו שארית ישראל (נכתב ע"י תלמידיו, בהם ר' סנדר פרומקין נכד ר"א מסטרושילא העבודת הלוי מתלמידי בעל התניא)
קראו לו סנדר?, הוא כתב הוא רק היה המו"ל? בכל מקרה, הוא אינו ראוי להזכר במחיצת הרה"צ הנ"ל

המש... פראמקין לא כתב את הספר רק סידרו .ועשה בו כמו בשלו . והספר צריך בדיקה מפני כמה דברים תמוהים בו . פראמקין
התעסק אז עם ספרים והדפיס סיפורי מעשיות וכדומה . יש גם ממנו כמה מסכתות מש''ס עם ביאור משלו .. ואח''כ יצא לתרבות רעה ל''ע .

אתנחתא
הודעות: 339
הצטרף: ד' יוני 09, 2010 11:48 pm

Re: השארית ישראל מוילעדניק

הודעהעל ידי אתנחתא » ב' ינואר 03, 2011 7:11 pm

ר' סנדר פרומקין היה חתנו של הרה"ק משטרשלה בעל עבודת הלוי ועוד ספרים קדושים. אח"כ עלה לארץ ישראל בנו היה היה עורך החבצלת ונכדו נהיה שופט ידוע.

הכותב של תורת השארית ישראל היה בנו מיכאל לוי ששינה את שמו לראדיקינסאן, על תעלוליו ואישיותו הנבזית נכתב רבות. הנ"ל הוציא לאור כמה ספרי בשדה הסיפורת החסידית, כגון שבחי הרב, על בעל התניא וסבו השטרשלר, תולדות עמודי חב"ד ועוד ספרי סיפורת.

החסידי חב"ד שהצטרפו אליו היו חסידי שטרשלה שאחרי פטירת בן השטרשלה נהפכו לחסידי ווילדניק וכנראה גם החתן ר' סנדר פרומקין וכך הגיע הבן להיות המדפיס ומו"ל של הספר.

תולדותיו נכתבו ביד אומן בידי הרבי י. מונדשיין שנדפסו במהדורה היפה הרה"ג ר' גדלי' אוברלנדר ממונסי

איזה דברים בעייתיים יש בספר שאפשר ליחסם להכותב?

רבטוב
הודעות: 470
הצטרף: ה' נובמבר 18, 2010 11:46 pm

Re: השארית ישראל מוילעדניק

הודעהעל ידי רבטוב » ב' ינואר 03, 2011 7:31 pm

בנידון מה שכתב על לשון הקודש ....שמעתי מהאדמו''ר איש ח''י ורב פעלים מרחמסטריווקא-ארה''ב שליט''א

מעייני החכמה
הודעות: 17
הצטרף: ב' ינואר 03, 2011 1:58 pm

Re: השארית ישראל מוילעדניק

הודעהעל ידי מעייני החכמה » ב' ינואר 03, 2011 9:35 pm

-
נערך לאחרונה על ידי מעייני החכמה ב ד' יולי 08, 2015 12:20 am, נערך 3 פעמים בסך הכל.

אמרתי אחכמה
הודעות: 1880
הצטרף: א' נובמבר 21, 2010 6:05 pm

Re: השארית ישראל מוילעדניק

הודעהעל ידי אמרתי אחכמה » ב' ינואר 03, 2011 10:13 pm

מעייני החכמה כתב:כאן בארה"ב יש את הגאון ר' חיים אוברלנדר ואחיו הרה"ח ר' גדלי' שליט"א שלהם בימ"ד ומכון אור ישראל ע"ש הרה"ק מוילדניק זצ"ל ומפורסמים ביותר על שם הקובץ המפורסם אור ישראל מבית מדרשם שבמונסי.

אביהם הרה"ח ר' מיכל אבערלאנדער הי"ו - ראש הקהל פאפא,
היה לו מופתים וישועות גדולות בציון של הרה"ק מווילעדניק, לפני כמה שנים,
לכן הוא עושה כל כך למען ווילעדניק.

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: השארית ישראל מוילעדניק

הודעהעל ידי ברוך ברגר » ב' ינואר 12, 2015 2:15 pm

הקפצה
לרגל היארצייט
מתוך דברי תורתו על שובבי"ם
אמרו ז"ל עבירות שבין אדם לחבירו אין יוכ"פ מכפר עד שישוב וירצה את חבירו, היינו מי שפגם בלה"ר שכמעט אין לו תשובה, ולכן אין יוכ"פ מכפר, וכן על עוון פגם הברית אמרו ג"כ רז"ל שאין לו תשובה, (כדאיתא בזוה"ק דלית לי' תיובתא כי אם בחילא דתיובא סגי), שברית הלשון וברית המעור מכוונים זה כנגד זה, ואין יוכ"פ מכפר. והנה עכשיו בימי שובבי"ם ת"ת שהוא גמר של יוכ"פ שפגם ברית הלשון וברית המעור, שבאין זה מזה שאין יוכ"פ מכפר, עכשיו בימי שובבי"ם ת"ת יש תיקון עצום לפגם ברית הלשון וברית המעור, שזה בזה תלויים. וזהו שובו בנים שובבי"ם חוץ מאחר, היינו אפי' שפגמו כ"כ שנתהווה בבחי' אחר שהוא חוץ מהיכלות הקדושה ח"ו, וכמו שאמרו רז"ל לא תשבו על מטה ארמית, כלומר לא תגנו בלא ק"ש, שהישן בלא ק"ש בא לפגם הברית ר"ל לטמא אותו וגורם שיפזרו הניצוצין בין הגוים ע"י פגם הנ"ל כנ"ל, שאין להם תיקון להעלותם בתשובה כי אם בתשובה תדירה בתשובה עילאה בתשובה סגי, וזהו אפי' בחי' אחר וחוץ כנ"ל היינו הנשמה שהוא בקצה השמים שאין להם אף בחי' שם ישראל כלל כי אם ישראל מומר שנקרא בחי' אחר כנ"ל, אעפי"כ בימים האלו גם הם ישובו ויתכללו באחדות ישראל לה' אחד ע"י תיקוני שובבי"ם כנ"ל, ויעשו מאחר אחד.
(שארית ישראל שער השובבי"ם דרוש א')

וראה עוד
הנה כתיב שופך דם האדם באדם דמו ישפך, ואמרו רז"ל שזהו ענין ברית הלשון שהורג שלושה, כמו"כ ברית המעור שעליהם אמרו רז"ל אין לו תשובה ואין יוכ"פ מכפר, אם יכופר העוון הזה עד תמותון, דהיינו שיטעמו טעם מיתה, וזהו דמו ישפך, כי האדם הוא הנפש בחי' תפלה כמ"ש ואשפוך את נפשי, דהיינו שיצעק אל ה' מקירות לבו ובהכנעה וביטול בחי' אין, בחי' חכמה, ונפשי כעפר או ע"י תענית שישב בתענית על חטאיו ופשעיו, שזהו ענין מיעוט חלבו ודמו בחי' טעם מיתה, ואז אי"ן לו תשובה, שיאיר עליו בחי' אי"ן, למעני למעני אעשה אורו של משיח וישוב וירחמהו, וזהו עד אם שאו ערים מאין יושב שהוא יחשוב בעצמו איך שהוא מעולם התוהו, עי"ז יאיר בו אורו של משיח להכניסו לתיקון.
(שארית ישראל לשובבי"ם דרוש שביעי)

והנה עוד
בענין הבעל תשובה צריך להיות בכיה מסטרא דא וחדווה מסטרא דא, ולהבין איך יכול להיות חדווה אחרי ששם אל לבו איך שמכף רגל ועד ראש אין בו מתום מלוכלך בצואת עונותיו, ונעשה מרכבה לס"א, ובפרט מעוונות החמורים, כאשר ידע איניש בנפשו, הלא איך יערב לו לשמוח, ולשמחה מה זו עושה, רק שמ"מ לא טוב היות האדם בעצבות ומרירות לבו, רק שצריך להיות בשמחה גם כן, וכאשר מצינו בענין הקרבנות שכוהנים אוכלים ובעלים מתכפרים, אחרי התוודותו חטאיו על הקורבן במרירות ועצבא דרוחא ולב נשבר, ואח"כ כשמעלה הכהן הלב ודם, וכהן איש החסד ממשיך שמחה ממקור החסדים עד שנמשך גם על החוטא עוז וחדווה, ובזה נתבטלו הדינים, כן הוא עכשיו אחרי שובו מדרכיו הרעים בחרטה ולב נשבר ומרירות עצומה, זאת תהיה נחמתו בכפלים אשר בוודאי לא ידח ממנו נדח, ובוודאי הוא רב לסלוח ובוודאי יבוא הדבר לידי תיקון, ובפרט ע"י התקשרותו אל הצדיקים, וצדיק באמונתו יחיה ממש, ע"י שהצדיק מעורר רחמים רבים וכתיב מחיה מתים ברחמים רבים וד"ל.
(שארית ישראל שער השובבים דרוש שלישי)


הרחמן הוא יזכנו לשוב בתשובה שלימה אס"ו.


חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 437 אורחים