עמוד 1 מתוך 1

שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 9:31 am
על ידי איש_ספר
לא מצאתי לע"ע כותרת הולמת. וגם דברי מבוא אין לי כח לכתוב בשעה זו.
אפשר להסתפק בכך, שמי שהיצר על כך שמדורי מכתבי הקוראים בעיתונות החרדית, רובם ככולם עוסקים, במציאת פתרון לצפצוף באוזן או מענה לציפורן חודרנית, כדאי שיידע שהאלטרנטיבה גרועה יותר.

יוצאי ירך.jpg
יוצאי ירך.jpg (75.55 KiB) נצפה 15218 פעמים

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 11:31 am
על ידי עובדיה חן
גם אני התפלאתי על הבקשה המוזרה,זה כמו לחפש את סולם יעקב, או מגדל בבל.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 12:02 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
אני צאצא של התוספות ישנים על נדרים (כ"י) זיע"א ועכי"א. זה גם טוב?

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 12:17 pm
על ידי קראקובער
קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 12:20 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
מכבר טענתי שאין כל ייחוס בייחוס לרש"י. אין אשכנזי שאינו מצאצאיו (וגם מצאצאי הסנדלר שהתגורר בדירה ממולו).

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 12:26 pm
על ידי מנין
קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.

לא "קשה", אלא בלתי אפשרי. מספר הסבים באותו דור של כל יהודי החי היום, גדול ממספר היהודים שחיו אז.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 12:46 pm
על ידי ברוז
עובדיה חן כתב:,זה כמו לחפש את סולם יעקב.

האתר נמצא בישוב בית אל שבבנימין.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 1:43 pm
על ידי אדם קדמאה
איש_ספר כתב:לא מצאתי לע"ע כותרת הולמת. וגם דברי מבוא אין לי כח לכתוב בשעה זו.
אפשר להסתפק בכך, שמי שהיצר על כך שמדורי מכתבי הקוראים בעיתונות החרדית, רובם ככולם עוסקים, במציאת פתרון לצפצוף באוזן או מענה לציפורן חודרנית, כדאי שיידע שהאלטרנטיבה גרועה יותר.

יוצאי ירך.jpg


אתה טוען שהאלטרנטיבה גרועה משום שהציבור אידיוט או משום שעורכי העיתון אידיוטים?
לשון אחרת, האם פתיחת מדור המכתבים למערכת מן הציפורן ולמעלה, לא תתאפשר ע"י שגם אנשים שפויים ישלחו נושאים ראויים, ועורכי העיתון יסננו ויערכו כפי שמצופה מהם?
אגב, המכתבים למערכת ב'משפחה' וכדו' נראים עניניים ומועילים, אא"כ הכוונה במונח 'עיתונות חרדית' לאפוקי משפחה ודומיו.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 3:04 pm
על ידי סגי נהור
מנין כתב:
קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.

לא "קשה", אלא בלתי אפשרי. מספר הסבים באותו דור של כל יהודי החי היום, גדול ממספר היהודים שחיו אז.

לא מדויק. ראשית, מדובר רק בהסתברות ולא בוודאות מוחלטת. הרי כדי לפתור את הבעיה המספרית אפשר להיות צאצא 10 פעמים של הסנדלר מול ביתו של רש"י ולא להיות צאצא של רש"י.
שנית, גם ההסתברות אינה מוכרחת, שהרי יתכן שיש מבעלי התוספות שלא נותרו מהם כלל צאצאים, וכן יתכן שהצאצאים חיו בנפרד (וכגון שעלו לעכו...) ולא נתערבבו בשאר היהודים האשכנזים.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 3:23 pm
על ידי מענה איש
בעיתונות החרדית צריך לשנות את שם המדור במקום "מכתבים למערכת" צ"ל "מכתבים מהמערכת"

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 3:25 pm
על ידי אוצר החכמה
לכל חברי המערכות בעיתונים החרדיים יש צפורן חודרנית?

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 4:15 pm
על ידי קלונימוס הזקן
סגי נהור כתב:
מנין כתב:
קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.

לא "קשה", אלא בלתי אפשרי. מספר הסבים באותו דור של כל יהודי החי היום, גדול ממספר היהודים שחיו אז.

לא מדויק. ראשית, מדובר רק בהסתברות ולא בוודאות מוחלטת. הרי כדי לפתור את הבעיה המספרית אפשר להיות צאצא 10 פעמים של הסנדלר מול ביתו של רש"י ולא להיות צאצא של רש"י.


את הבעיה המספרית חייב גם הרב מנין לפתור, אלא אם יניח שכל יהודי היום חייב להיות גם צאצא של אינם-יהודים בני אותו דור.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 5:00 pm
על ידי סוקולקה
אפרקסתא דעניא כתב:מכבר טענתי שאין כל ייחוס בייחוס לרש"י. אין אשכנזי שאינו מצאצאיו (וגם מצאצאי הסנדלר שהתגורר בדירה ממולו).

אפשר גם לציין שלאורך כל ימי הביניים, כשיהודי צרפת סבלו מרדיפות, פוגרומים וגירושים, הרבה בחרו לברוח דרומה מממלכת צרפת לפרובאנס לסבואה ומשם דרומה לאיטליה ולספרד. כך יוצא שגם כן מבחינה סטטיסטית רוב יהודי ספרד צאצאים לבעלי התוספות...

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 5:05 pm
על ידי קראקובער
קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.


מסתבר שהרבה גוים בצרפת וגרמניה הם גם כן מיוחסים אם ניקח בחשבון ההתנצרות וההתבוללות במאה ה19.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 5:13 pm
על ידי מחולת המחנים
בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים, ידוע על משפחת רוטנברג המתייחסת למהר"ם מרוטנבורג, היעב"ץ מציין בימיו שנמצאים בין הספרדים משפחות המתייחסות לרמב"ן (רבי יעקב ששפורטש) והריב"ש, משפחות בנבנשתי והורוויץ מתייחסות לבעל המאור והרא"ה.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 6:34 pm
על ידי מנין
קלונימוס הזקן כתב:
את הבעיה המספרית חייב גם הרב מנין לפתור, אלא אם יניח שכל יהודי היום חייב להיות גם צאצא של אינם-יהודים בני אותו דור.

כל אחד יכול להיות סבא שלי מכמה כיוונים.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 6:38 pm
על ידי ידידיה
אוצר החכמה כתב:לכל חברי המערכות בעיתונים החרדיים יש צפורן חודרנית?

לא.
אך המטפל בציפורך חודרנית שילם לכל מערכות העיתונים.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 03, 2017 6:39 pm
על ידי אוצר החכמה
מנין כתב:
קלונימוס הזקן כתב:
את הבעיה המספרית חייב גם הרב מנין לפתור, אלא אם יניח שכל יהודי היום חייב להיות גם צאצא של אינם-יהודים בני אותו דור.

כל אחד יכול להיות סבא שלי מכמה כיוונים.


ראו כאן בנושא זה
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=22865#p227622

Re: שוק על ירך

פורסם: ה' אוקטובר 05, 2017 10:01 pm
על ידי ישראל אליהו
מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים, ידוע על משפחת רוטנברג המתייחסת למהר"ם מרוטנבורג, היעב"ץ מציין בימיו שנמצאים בין הספרדים משפחות המתייחסות לרמב"ן (רבי יעקב ששפורטש) והריב"ש, משפחות בנבנשתי והורוויץ מתייחסות לבעל המאור והרא"ה.

לא מזמן יצא ספר על הריב"ש ממישהו שמשפחתו בר ששת, וטוען שהוא צאצא של הריב"ש.

Re: שוק על ירך

פורסם: א' אוקטובר 15, 2017 11:55 am
על ידי איטשע טבריאנער
מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים, ידוע על משפחת רוטנברג המתייחסת למהר"ם מרוטנבורג, היעב"ץ מציין בימיו שנמצאים בין הספרדים משפחות המתייחסות לרמב"ן (רבי יעקב ששפורטש) והריב"ש, משפחות בנבנשתי והורוויץ מתייחסות לבעל המאור והרא"ה.

גם בימינו חיה בירושלים משפחת ששפורטש.

Re: שוק על ירך

פורסם: א' אוקטובר 15, 2017 12:11 pm
על ידי ברמן
איטשע טבריאנער כתב:
מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים, ידוע על משפחת רוטנברג המתייחסת למהר"ם מרוטנבורג, היעב"ץ מציין בימיו שנמצאים בין הספרדים משפחות המתייחסות לרמב"ן (רבי יעקב ששפורטש) והריב"ש, משפחות בנבנשתי והורוויץ מתייחסות לבעל המאור והרא"ה.

גם בימינו חיה בירושלים משפחת ששפורטש.


נכדו ר' יצחק ששפורטש מנתיבות ותפרח, הוציא ספר לתולדות רבי יעקב ששפורטש.

Re: שוק על ירך

פורסם: ב' אוקטובר 16, 2017 2:50 am
על ידי פרנצויז
מי ששמו בר ששת, רבים הסיכויים (סיכויים שוים) שהוא מצאצאי אחיו של הריב"ש, (בהנחה שזה שם משפחה ולא שמו הפרטי של אבי הריב"ש).
וכן מי ששמו ששפורטאס, יכול להיות נכד של בן דוד של רבי יעקב ששפורטאס, [ויתכן שהבן דוד ההוא היה מצאצאי אחיו של הרמב"ן].
וכן מי ששמו רוטנברג, הורוויץ, בן עטר וכו'.

Re: שוק על ירך

פורסם: ב' אוקטובר 16, 2017 3:22 am
על ידי מחולת המחנים
פרנצויז כתב:וכן מי ששמו ששפורטאס, יכול להיות נכד של בן דוד של רבי יעקב ששפורטאס, [ויתכן שהבן דוד ההוא היה מצאצאי אחיו של הרמב"ן].

רבי יעקב עמדין במטפחת ספרים פ"ט, ודו"ק היטב בסוף דבריו.

מטפחת.JPG
מטפחת.JPG (51.13 KiB) נצפה 14276 פעמים


ר"י ששפורטש כותב על עצמו בכו"כ מקומות שהוא דור י"א להרמב"ן.

Re: שוק על ירך

פורסם: ב' אוקטובר 16, 2017 3:29 am
על ידי פרנצויז
מחולת המחנים כתב:
פרנצויז כתב:וכן מי ששמו ששפורטאס, יכול להיות נכד של בן דוד של רבי יעקב ששפורטאס, [ויתכן שהבן דוד ההוא היה מצאצאי אחיו של הרמב"ן].

רבי יעקב עמדין במטפחת ספרים פ"ט, ודו"ק היטב בסוף דבריו.

ר"י ששפורטש כותב על עצמו בכו"כ מקומות שהוא דור י"א להרמב"ן.

היחוס של ר"י ששפורטש עצמו הוא ברור.
אך אין ראיה שכל מי ששמו ששפורטש בדורנו הוא מצאצאי ר"י ששפורטש.

Re: שוק על ירך

פורסם: ב' אוקטובר 16, 2017 12:05 pm
על ידי סלקא דעתך
נדב שנרב דמוגרפיה גנאולוגיה וגנטיקה בהלכה.pdf
נדב שנרב
(761.47 KiB) הורד 621 פעמים

Re: שוק על ירך

פורסם: ב' אוקטובר 16, 2017 1:48 pm
על ידי בערל
אפרקסתא דעניא כתב:מכבר טענתי שאין כל ייחוס בייחוס לרש"י. אין אשכנזי שאינו מצאצאיו (וגם מצאצאי הסנדלר שהתגורר בדירה ממולו).


אין גם יהודי שאינו מצאצאי אברהם יצחק ויעקב,
למה זה מוריד מהייחוס?

Re: שוק על ירך

פורסם: ב' אוקטובר 16, 2017 2:07 pm
על ידי כח עליון
מוריד מהייחוס המשפחתי
אברהם יצחק ויעקב זה 'יחוס' 'לאומי' (כשם שרחל ולאה נספרות כאמהות)

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 8:59 am
על ידי צורב מתחיל
בערל כתב:
אפרקסתא דעניא כתב:מכבר טענתי שאין כל ייחוס בייחוס לרש"י. אין אשכנזי שאינו מצאצאיו (וגם מצאצאי הסנדלר שהתגורר בדירה ממולו).


אין גם יהודי שאינו מצאצאי אברהם יצחק ויעקב,
למה זה מוריד מהייחוס?

אין לי שום מושג בתחום, אבל בהיותי בחור צעיר שמעתי מחבר שסביו עוסק בזה שבא אליו (-לסבא) מישהו שמצא הוכחה ברורה שהם מצאצאי רש"י, ואמר לו שהדבר ברור שכמעט כל א' הוא מצאצאי רש"י, וכל הייחוס בזה הוא רק למי שיודע איך הוא צאצא של רש"י.
אם זה כך (ושוב, אין לי מושג בזה), אז אין שום מעלה במי שמבחינה סטיסטית הוא צאצא של רש"י, וההגדרה הטובה לזה הוא מה שכמו"כ הוא צאצא של סנדלר בן דורו של רש"י.

כח עליון כתב:מוריד מהייחוס המשפחתי
אברהם יצחק ויעקב זה 'יחוס' 'לאומי' (כשם שרחל ולאה נספרות כאמהות)

האם בכתבי הייחוס צריך להוסיף "מגילת חסרונות הייחוס" על כל הסבים שהיו סנדלרים רח"ל.

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' אוקטובר 17, 2017 12:50 pm
על ידי בערל
דברים המתוקים של רבינו יונה בריש ספרו שערי העבודה:
הפתח הראשון הוא שידע האיש העובד ערך עצמו, ויכיר מעלתו ומעלת אבותיו, וגדולתם וחשיבותם וחיבתם אצל הבורא ית'. וישתדל ויתחזק תמיד להעמיד עצמו במעלה ההיא, ולהתנהג בה תמיד, ... ויעשה אשר לא יבושו אבותיו מדרכיו וממעשיו כפי כוחו והשגת ידו. ויצא לו מזה כי כאשר יתאווה תאוה ויעלה בלבבו גאוה לעשות דבר שאינו הגון, יבוש מעצמו ויבוש מאבותיו, וישיב לנפשו ויאמר, אדם גדול וחשוב כמוני היום שיש בי כמה מעלות טובות רמות ונישאות, ושאני בן גדולים בן מלכי קדם, איך אעשה הרעה הגדולה הזאת וחטאתי לא-לוהים ולאבותי כל הימים. ואם חלילה וחס לא יכיר מעלתו ומעלת אבותיו, נקל יהיה בעיניו ללכת בדרכיו הפריצים, להגלות נגלות כאחד הנבלים למלאות תאוותו ... ויבין וישכיל וידע כי יוכל להשיג מעלתם וחשיבותם וחיבתם [של אבותיו], כאשר יעבוד כמותם כל ימי חייו ועיתותיו ושעותיו ורגעיו כפי כוחו והשגתו ... כי הא-ל ית' אינו מבקש מבני האדם כי אם לפי כוחם."

Re: שוק על ירך

פורסם: ד' אוקטובר 18, 2017 1:02 am
על ידי כח עליון
צורב מתחיל כתב:
כח עליון כתב:מוריד מהייחוס המשפחתי
אברהם יצחק ויעקב זה 'יחוס' 'לאומי' (כשם שרחל ולאה נספרות כאמהות)

האם בכתבי הייחוס צריך להוסיף "מגילת חסרונות הייחוס" על כל הסבים שהיו סנדלרים רח"ל.


מה הקשר???
פירשתי את טענתו של אפרקס וכו' בענין הייחוס לרש"י שאינו נחשב כבר, לפי שכל ישראל בודאי בקשרי משפחה איתו, וע"ז אמר 'מוריד מהיחוס' כלומר מחשיבותו
ועל שאלתך מאברהם וכו', עניתי שהיחוס אינו משפחתי אלא לאומי

Re: שוק על ירך

פורסם: ד' אוקטובר 18, 2017 1:08 am
על ידי צורב מתחיל
כח עליון כתב:
צורב מתחיל כתב:
כח עליון כתב:מוריד מהייחוס המשפחתי
אברהם יצחק ויעקב זה 'יחוס' 'לאומי' (כשם שרחל ולאה נספרות כאמהות)

האם בכתבי הייחוס צריך להוסיף "מגילת חסרונות הייחוס" על כל הסבים שהיו סנדלרים רח"ל.


מה הקשר???
פירשתי את טענתו של אפרקס וכו' בענין הייחוס לרש"י שאינו נחשב כבר, לפי שכל ישראל בודאי בקשרי משפחה איתו, וע"ז אמר 'מוריד מהיחוס' כלומר מחשיבותו
ועל שאלתך מאברהם וכו', עניתי שהיחוס אינו משפחתי אלא לאומי

אמנם השאלה מאברהם וכו' אינה ממני, אבל אכן טעיתי בכוונתך.

Re: שוק על ירך

פורסם: א' נובמבר 17, 2019 4:00 am
על ידי הוגה
פרנצויז כתב:
מחולת המחנים כתב:
פרנצויז כתב:וכן מי ששמו ששפורטאס, יכול להיות נכד של בן דוד של רבי יעקב ששפורטאס, [ויתכן שהבן דוד ההוא היה מצאצאי אחיו של הרמב"ן].

רבי יעקב עמדין במטפחת ספרים פ"ט, ודו"ק היטב בסוף דבריו.

ר"י ששפורטש כותב על עצמו בכו"כ מקומות שהוא דור י"א להרמב"ן.

היחוס של ר"י ששפורטש עצמו הוא ברור.
אך אין ראיה שכל מי ששמו ששפורטש בדורנו הוא מצאצאי ר"י ששפורטש.

בכת"י מוסקבה גינצבורג 8/167 "כתבה על מוצא משפחתו של רבי בנימין אשפינוזא", ויחוסו לרמב"ן ור"י ששפורטש (ר"ב אשפינוזא היה מרבני תוניס - ליוורנו נפ' תקל"ו, מח"ס יפה נוף ליוורנו תקל"ג וספר בית העזר פירוש על ראב"ע ושא"ס, עי' סיני כט עמ' ערא-שיז)

בכה"י: מאת "בנימין אספינוזה" ‬
‫ מצטט "אגרת אחת ששלח מהר"ר יעקב ששפורטש זלה"ה למהר"ר מאיר אב"ד דק"ק אלטונא יע"א ... ובסוף האגרת כתב ... על יחוסו לרמב"ן ... ולפי זה מרת שרה אשת אליהו קושטא מסקיטא ... בת יעקב ששפורטש הנ"ל זקנתי היא י"ב להרמב"ן". ‬

http://aleph.nli.org.il:80/F/?func=dire ... ase=NNLMSS

Re: שוק על ירך

פורסם: א' נובמבר 17, 2019 6:48 am
על ידי זאב ערבות
קראקובער כתב:קשה להאמין שיש יהודי אחד ממוצא אשכנזי שאינו נכד של בעלי התוספת.

ראו כאן viewtopic.php?f=7&t=45793&p=584822#p584822

Re: שוק על ירך

פורסם: א' דצמבר 08, 2019 7:14 pm
על ידי לב האבן
נזכרתי באשכול זה בקראי בשב"ק בספר החדש על הגר"ח שהיישוב היהודי בחאסלאוויטש נתייסד ע"י תלמידי ר"ת... עי"ש.

Re: שוק על ירך

פורסם: ב' יולי 04, 2022 11:18 pm
על ידי מחולת המחנים
ישנה כהיום משפחת אבודרהם, שמקורה בעיר טריפולי בלוב, אשר מתייחסת אחר רבינו דוד אבודרהם.

ראה כאן, הקשר הרב דורי
https://www.ravdori.co.il/stories/%D7%9 ... %90%D7%9C/

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' יולי 05, 2022 1:53 am
על ידי עץ הזית
מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים
כמדומני שהקרבן נתנאל הוא מצאצאי המהר"ם מרוטנבורג והמהר"י וייל, ייתכן שהייחוס למהר"י וייל הוא בן אחר בן.
ראיתי באיזה ספר ייחוס מפורט של משפחה מסויימת לר' יהודה החסיד בן אחר בן דרך המהרש"א, מעניין שכולם שם מכונים "הלוי" עד בנו של ריה"ח שמשם ומעלה כבר לא כתוב עליהם "הלוי" (איני יודע אם ידוע אם ריה"ח היה לוי או לא, את"ל שלא - אז צ"ל שייחוס המהרש"א אליו אינו בן אחר בן ושהייחוס בספר שראיתי הוא המצאה. אם הוא כן לוי אז זה יכול להיות נכון ויכול להיות המצאה...)

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' יולי 05, 2022 6:32 pm
על ידי גיורא בשמי שמיא
דומני שדבר מפורסם הוא שמשפחת הלויים הורוביץ מוצאם מבעל המאור (ולמעלה בקודש עד קורח בן יצהר).

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' יולי 05, 2022 10:21 pm
על ידי בברכה המשולשת
עץ הזית כתב:
מחולת המחנים כתב:בהקשר לזה, האם ידוע היום על צאצאים ישירים (ובא"ב) לבעלי התוספות וכן לשאר הראשונים
כמדומני שהקרבן נתנאל הוא מצאצאי המהר"ם מרוטנבורג והמהר"י וייל, ייתכן שהייחוס למהר"י וייל הוא בן אחר בן.
ראיתי באיזה ספר ייחוס מפורט של משפחה מסויימת לר' יהודה החסיד בן אחר בן דרך המהרש"א, מעניין שכולם שם מכונים "הלוי" עד בנו של ריה"ח שמשם ומעלה כבר לא כתוב עליהם "הלוי" (איני יודע אם ידוע אם ריה"ח היה לוי או לא, את"ל שלא - אז צ"ל שייחוס המהרש"א אליו אינו בן אחר בן ושהייחוס בספר שראיתי הוא המצאה. אם הוא כן לוי אז זה יכול להיות נכון ויכול להיות המצאה...)


ריה"ח לא היה לוי

Re: שוק על ירך

פורסם: ג' יולי 05, 2022 11:19 pm
על ידי אלכסנדרוס
בברכה המשולשת כתב:ריה"ח לא היה לוי


viewtopic.php?t=17037

Re: שוק על ירך

פורסם: ד' יולי 06, 2022 5:08 pm
על ידי משה פרץ
מחולת המחנים כתב:ישנה כהיום משפחת אבודרהם, שמקורה בעיר טריפולי בלוב, אשר מתייחסת אחר רבינו דוד אבודרהם.

ראה כאן, הקשר הרב דורי
https://www.ravdori.co.il/stories/%D7%9 ... %90%D7%9C/

גם ראיתי שכתבו כן על משפחת החכמים אבודרהם מטיטואן, ראו בקובץ מן הגנזים (חט"ו עמ' צא).