עמוד 1 מתוך 1

ר' פתחיה אב"ד וורמייזא - "הסכמה" על ספר אדרת אליהו (לואנץ)

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 12:01 am
על ידי שבע
רבי אליהו לואנץ - אב"ד דק' וורמייזא, חיבר פירוש על ספר הזוהר בשם "אדרת אליהו" (הכולל את פירושו של רבינו הרמ"א על ספר הזוהר)
החלק הראשון (בראשית) יצא לאור בירושלים בשנת תשנ"ח (ע"י מכון "שערי זיו").

בדפים שבתחלת כתה"י מופיעה ההסכמה דלהלן:
מהודענא, כי בבאי הנה, מצאתי יושב בגשנה(?), כתרגומו בית אולפנא, מרנא ורבנא, אלופא וגאונא, מוהר"ר אליה במהר"ר משה בר אורייתא ובר אבהנא, שהיה לפני כאן לר"מ ולאב"ד ממונה, וראיתי בידו סתרי תורה תורת אמת תחת לשונו טמונה, כאשר עינים הרואות בספר זה תחזינה, ועוד בידו הרבה דברים ממארי מדות כהנה וכהנה, בכן דברתי על לבו להדפיסו כדי לזכות כל עדת מי מנה, ולא תמות חכמה עם זה אשר אותה קנה, ותמלא הארץ דעה בכל מקום ובכל פינה, ובכן נזכה לעלות ציונה, קרית דוד חנה, לראות פני השכינה, שלש פעמים בשנה, כעתירת המדבר בכונה נכונה.
הק' פתחיה בן [..] הר"ר יוסף זלה"ה


הועתק במהדורה הנ"ל, במבוא עמ' 12, אך עם שיבושים רבים.

Re: ר' פתחיה אב"ד וורמייזא - "הסכמה" על ספר אדרת אליהו (לואנץ)

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 4:48 pm
על ידי תולדות
כה כתב בנימין ריבלין:

שמו מופיע בהסכמה שבה כתוב "הגאון ר' פתחיה בן החבר ר' יוסף אב"ד דק"ק ורימייזא הסכים בשנת שפ"ו, יחד עם הגאונים רבי שמעון וולף אופנהיים ורבי שמעון מערכי, על ספר מכלול יופי – על מגילת קוהלת על דרך הקבלה – מאת הגאון מו"ה אליהו אשכנזי, במו"ה משה לואנ"ץ ז"ל.

הוא ניסה לקשר בין פתחיה לפתחיה, ולטעון שזהו פתחיה סופר מפראג, אבל לא עלתה בידו.


אגב, הנוסח המופיע במכלול יופי הוא יותר מדוייק גם מהפענוח שלך.
ראה לקראת הסוף: לחזות פני השכינה.

Re: ר' פתחיה אב"ד וורמייזא - "הסכמה" על ספר אדרת אליהו (לואנץ)

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 10:43 pm
על ידי ברוז
פירוש מכלול יופי על קהלת אינו פירוש קבלי.
להלן פירושו המחודש על הפסוק "עשיתי לי שרים ושרות" - ילד הפלא הראשון בהיסטוריה !
כאן http://beta.hebrewbooks.org/reader/read ... hlts=&ocr=
יותר ברור.