רבי מנחם מענדל ראוויצקי בעל "מצמיח ישועות"
פורסם: ה' ינואר 04, 2018 11:58 am
היום י"ז בטבת הוא יום פטירתו.
היה מבית חסידי והיה קשור במיוחד עם המגיד מטריסק, רבי דוד משה מטשורטקוב ורבי אלימלך מגרודזיסק.
בספר מצמיח ישועות יש בעיקר דרשות חסידיות שחלקן על פי מה ששמע מרבותיו וחלקן חידש בעצמו. מעורר מאד לבטחון בהשי"ת.
הוא עצמו היה סוחר ונהפך עליו הגלגל והוא הוציא את הספר עם הסכמות מרבנים ואדמו"רים כדי שיעזרו לו להשתקם.
בסוף הספר הוסיף פרק בלמדנות כדי שיבינו שהוא ת"ח ולא סתם דרשן.
באוצר החכמה יש מהדורה שניה של הספר (משנת תרס"ט, כמדומני) ובשנת תש"ס יצאה מהדורה חדשה לרגל נישואי אחד מצאצאיו. יש לפחות פרק שלם לקראת סוף המהדורה החדשה שאינו מופיע בישנה. המהדירים של החדשה כותבים שהספר נדפס כבר ז"פ (משמע שמהד' תש"ס היא השמינית).
מענין אותי לדעת באיזו מהדורה נוסף הפרק הזה ומתי (המחבר נפטר בתרצ"א ומהד' תרס"ט יצאה בחייו אך תש"ס היתה כבר שנים אחרי פטירתו).
עוד הבדל: במהד' תרס"ט הוא כותב: מנחם מענדל ב"ר בנימין יוסף וכן הוא כותב לאסור להדפיס את הספר בלי רשותו או רשות בנו הרה"ח בנימין יוסף ואילו במהד' תש"ס סדר השמות (הן של אביו והן של בנו) הוא הפוך: יוסף בנימין.
אם יש למישהו עוד פרטים עלי ועל משפחתו וצאצאיו אשמח לדעת.
עריכה: הוא כותב שהטעם שהכניס את הלמדנות לספר אינה כדי להראות שהוא ת"ח כמו שאני כתבתי בטעות לעיל, אלא כדי שאנשים לא יתביישו לעיין בספר של דרשנות הוא הוסיף דברים למדנייים כדי שיוכלו לתלות בהם את העיון בספר
היה מבית חסידי והיה קשור במיוחד עם המגיד מטריסק, רבי דוד משה מטשורטקוב ורבי אלימלך מגרודזיסק.
בספר מצמיח ישועות יש בעיקר דרשות חסידיות שחלקן על פי מה ששמע מרבותיו וחלקן חידש בעצמו. מעורר מאד לבטחון בהשי"ת.
הוא עצמו היה סוחר ונהפך עליו הגלגל והוא הוציא את הספר עם הסכמות מרבנים ואדמו"רים כדי שיעזרו לו להשתקם.
בסוף הספר הוסיף פרק בלמדנות כדי שיבינו שהוא ת"ח ולא סתם דרשן.
באוצר החכמה יש מהדורה שניה של הספר (משנת תרס"ט, כמדומני) ובשנת תש"ס יצאה מהדורה חדשה לרגל נישואי אחד מצאצאיו. יש לפחות פרק שלם לקראת סוף המהדורה החדשה שאינו מופיע בישנה. המהדירים של החדשה כותבים שהספר נדפס כבר ז"פ (משמע שמהד' תש"ס היא השמינית).
מענין אותי לדעת באיזו מהדורה נוסף הפרק הזה ומתי (המחבר נפטר בתרצ"א ומהד' תרס"ט יצאה בחייו אך תש"ס היתה כבר שנים אחרי פטירתו).
עוד הבדל: במהד' תרס"ט הוא כותב: מנחם מענדל ב"ר בנימין יוסף וכן הוא כותב לאסור להדפיס את הספר בלי רשותו או רשות בנו הרה"ח בנימין יוסף ואילו במהד' תש"ס סדר השמות (הן של אביו והן של בנו) הוא הפוך: יוסף בנימין.
אם יש למישהו עוד פרטים עלי ועל משפחתו וצאצאיו אשמח לדעת.
עריכה: הוא כותב שהטעם שהכניס את הלמדנות לספר אינה כדי להראות שהוא ת"ח כמו שאני כתבתי בטעות לעיל, אלא כדי שאנשים לא יתביישו לעיין בספר של דרשנות הוא הוסיף דברים למדנייים כדי שיוכלו לתלות בהם את העיון בספר