עמוד 1 מתוך 2

ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 8:45 pm
על ידי שמשון
הרבה ווארטים נפלאים מתגלגלים בבתי מדרשא, מפיו של ר' חיים בן מרן הגרי"ז זיע"א.
חשבתי שיש מן הראוי לקבצם לפונדק אחד.

קצת מן העולה בזכרוני.
א. בילדותו רדף אחר אחיו מרן הגרמ"ד שליט"א ופטיש בידו. לקח ממנו הגרמ"ד את הפטיש, צעק עליו ר' חיים: גזלן, יש לך דין של גזלן, ודין של פסול לעדות, ודין של... אמר לו הגרמ"ד: אבל אתה יש לך דין של "רודף". אמר לו ר' חיים, דין רודף הוא על חלק הברזל שבפטיש, אולם על חלק העץ שבו אתה גזלן וכו'.

ב. מעשה והגיע בפורים לבית הרה"צ רבי עמרם בלוי זצ"ל והגיש לו בננה ושני פלחי תפוז כמשלוח מנות. עשה את ר' עמרם שליח לבשלם כדי שיהיה לזה דין תבשילין. שאלו, מפני תלו את המן על עץ גבוה חמישים אמה, הלא למעלה מעשרים אמה כבר לא שלטה עינא? ותירץ שמבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק, ובבני ברק עשרים אמה נהפכים לחמישים.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 8:51 pm
על ידי נוטר הכרמים
כמות לא מבוטלת של וורטים תורניים מתוקים מלוקטים בהספדו המרתק של הגרמ"מ הלוי שולזינגר זצ"ל על ר' חיים שהתקיים בזכרון משה בנוכחות יבלחט"א הגרמ"ד שליט"א והגר"מ זצ"ל. זה נדפס באחד הספרים. בספר החדש של מלר תורת בריסק בראשית - שמות העתיקם והוסיף עוד כמה.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 8:54 pm
על ידי שמשון
עוד ווארט המתגלגל בעולם הישיבות.
בתקופת לימודו בסלבודקה, היה המשגיח רבי משה טוקצינסקי מעוררו לתפילה.
פעם מר לו בשנינות: אומרים בכל יום יהי רצון שתצילני היום ובכל יום וכו' מפגע רע וכו', למה צריך לומר היום ובכל יום, הלא כל יום מתפללים את התפילה הזאת. אלא הכוונה לפגע המגיע לפני התפילה

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 9:40 pm
על ידי הרואה
שמעתי בשמו,
על הפסוק 'את הלכת אליו היום לא חדש ולא שבת'
שלכאורה תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם, והיה צריך לומר לא שבת לפני לא חדש.
ותירץ, ש'לא חודש' תדיר יותר מ'לא שבת'.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 9:55 pm
על ידי סעדיה
הרואה כתב:שמעתי בשמו,
על הפסוק 'את הלכת אליו היום לא חדש ולא שבת'
שלכאורה תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם, והיה צריך לומר לא שבת לפני לא חדש.
ותירץ, ש'לא חודש' תדיר יותר מ'לא שבת'.

קדמו ר' אברהם.
#.PDF
לא חודש ולא שבת
(278.91 KiB) הורד 644 פעמים

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 10:12 pm
על ידי בן ירושלים
באחד מכרכי ישורון פורסם מאמר תורני ממנו.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 10:19 pm
על ידי יבנה
בן ירושלים כתב:באחד מכרכי ישורון פורסם מאמר תורני ממנו.

http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.as ... &pgnum=419

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 10:28 pm
על ידי בקרו טלה
בן ירושלים כתב:באחד מכרכי ישורון פורסם מאמר תורני ממנו.

[כפי שצוין בישורון הנ"ל (יז) שקישר הרב יבנה, יש המשך בכרך שלאחריו]
http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... &pgnum=605

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 11:25 pm
על ידי ברוז
סעדיה כתב:
הרואה כתב:שמעתי בשמו,
על הפסוק 'את הלכת אליו היום לא חדש ולא שבת'
שלכאורה תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם, והיה צריך לומר לא שבת לפני לא חדש.
ותירץ, ש'לא חודש' תדיר יותר מ'לא שבת'.

קדמו ר' אברהם.
#.PDF

במאור ושמש מביאו בשם רבי ישעיה פיק.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' נובמבר 15, 2018 11:43 pm
על ידי עקביה
ברוז כתב:
סעדיה כתב:
הרואה כתב:שמעתי בשמו,
על הפסוק 'את הלכת אליו היום לא חדש ולא שבת'
שלכאורה תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם, והיה צריך לומר לא שבת לפני לא חדש.
ותירץ, ש'לא חודש' תדיר יותר מ'לא שבת'.

קדמו ר' אברהם.
#.PDF

במאור ושמש מביאו בשם רבי ישעיה פיק.

זו הברקה יפה, אבל אינה אמת.
הצירוף חודש ושבת כאשר חודש קודם לשבת מופיע בתנ"ך פעמים נוספות.
ישעיהו פרק א
חֹדֶשׁ וְשַׁבָּת קְרֹא מִקְרָא
ישעיהו פרק סו
וְהָיָה מִדֵּי חֹדֶשׁ בְּחָדְשׁוֹ וּמִדֵּי שַׁבָּת בְּשַׁבַּתּוֹ
ועוד.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ו' נובמבר 16, 2018 12:01 am
על ידי שמואל_הקטן
עוד מפורסם בשמו על אותו פסוק שכששאל אותה: מדוע את הלכת אליו, "ותאמר שלום", ולא ענתה על השאלה כי אם היתה אומרת לו שהילד מת לא היה מניחה ללכת משום שעל מת מצינו "דין קבורה" ו"דין תחייה" לא שמענו.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ו' נובמבר 16, 2018 12:34 am
על ידי שייף נפיק
יש גם את הוורט שלו למה הנביא אמר לאשה השונמית, 'שאי בנך' הלא כבר היה גדול ויכל ללכת לבד, אלא, שהתחיית המתים עשתה אותו חי, אבל לא עשתה אותו בריא, והרי הוא היה חולה..
שמעתי מהגרי"ז (בהגרש"מ) דיסקין שהוורט הזה נאמר על ישיבת קמניץ לפני שנים שעשו חיזוק והביאו הרבה בחורים חדשים, ועל זה נאמר הוורט... שעשו תחיית המתים אבל עדיין זה חולה..

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ו' נובמבר 16, 2018 1:14 am
על ידי ביקורת תהיה
מעשה ומאן דהו העיר חמתו עד להשחית. השיב לו רבי חיים מנה אחת אפים והטיח כלפיו כינויי גנאי. אך לא נתקררה דעתו עד שנזף בו: עַמָּרֶץ!
אכן החרפה הכי גדולה בעולם...

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ו' נובמבר 16, 2018 1:53 am
על ידי שלמה בן חיים
שמואל_הקטן כתב:עוד מפורסם בשמו על אותו פסוק שכששאל אותה: מדוע את הלכת אליו, "ותאמר שלום", ולא ענתה על השאלה כי אם היתה אומרת לו שהילד מת לא היה מניחה ללכת משום שעל מת מצינו "דין קבורה" ו"דין תחייה" לא שמענו.

הוורט יותר בריסקאי:
הוא אמר שכיון שיורש חייב בקבורת המוריש, אם כן אילו היה האב יודע שבנו מת כיון שהוא יורשו, הרי חל עליו חיוב קבורה, והיה קוברו מיד, והיא רצתה שיחיוהו ואחר קבורה כבר לא יכלו להחיותו, ולכך היא לא אמרה לו כדי שלא יקבור אותו.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ו' נובמבר 16, 2018 2:50 am
על ידי קרית מלך
נשאל פעם בבית המדרש סאטמאר בירושלים בחורף סוער במיוחד מה דעתו על מזג האויר השיב מיד: אין לך מה לעשות עם הזמן? דרכם של בני אדם שזמנם בידם לפטפט אודות מזג האויר [באידיש נשמע טוב יותר].

אירע שדודי שאל את ר' חיים בשבת מה השעה הוא קפץ כנשוך נחש וכי הנך חושד בי כמחלל שבת שמטלטל שעון בשבת?!

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ו' נובמבר 16, 2018 2:55 am
על ידי שמואל_הקטן
שלמה בן חיים כתב:
שמואל_הקטן כתב:עוד מפורסם בשמו על אותו פסוק שכששאל אותה: מדוע את הלכת אליו, "ותאמר שלום", ולא ענתה על השאלה כי אם היתה אומרת לו שהילד מת לא היה מניחה ללכת משום שעל מת מצינו "דין קבורה" ו"דין תחייה" לא שמענו.

הוורט יותר בריסקאי:
הוא אמר שכיון שיורש חייב בקבורת המוריש, אם כן אילו היה האב יודע שבנו מת כיון שהוא יורשו, הרי חל עליו חיוב קבורה, והיה קוברו מיד, והיא רצתה שיחיוהו ואחר קבורה כבר לא יכלו להחיותו, ולכך היא לא אמרה לו כדי שלא יקבור אותו.

לא הבנתי מה נוסף בנוסח שלך, אא"כ בא ליישב איך היא התעלמה מחיוב הקבורה, וא"כ לא הבנתי מה התי', והרי חיוב קבורה הוא על כל אחד מישראל ומת מצווה הכל קרוביו, אלא שעל ז' קרובים, אף שאינם יורשים, יש מצווה מיוחדת מ"לה יטמא" (רש"י ב"מ יח. ד"ה ולא, מתו"כ), ובבעל לבד תקנו חכמים ירושת נדונייתה תחת קבורתה (כתובות מז: וברד"ה תחת כתובתה ונג. וברד"ה אין לה).
וראה עוד יבמות פט: תוד"ה כיון ונזיר מג: תוד"ה והאי.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ו' נובמבר 16, 2018 3:15 am
על ידי מיללער
בזכרוני שהיה אשכול עליו ואל אמרותיו, אולי בצירוף עם ר' יענקל'ה ראדישקובער

וישמעו הרושמים ויבואו ויתנו לנו קישורים

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ו' נובמבר 16, 2018 5:18 am
על ידי בקרו טלה
הוזכר לעיל
נספח לספר פניני רבינו הגרי"ז
יקרא דחיים.pdf
(3.19 MiB) הורד 773 פעמים

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ש' נובמבר 17, 2018 9:05 pm
על ידי פלוריש
מעניין ששלושה מהווארטים הם באותה הפטרה, וירא

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ש' נובמבר 17, 2018 9:11 pm
על ידי דודי צח
פלוריש כתב:מעניין ששלושה מהווארטים הם באותה הפטרה, וירא


אומרים שהסיבה היא מפני שזו היתה 'ההפטרה שלו' כשהגיע לבר-מצוה.

גם האמירה שלו על מזג האוויר, שזה דיבור למשועממים שאין להם מה לדבר - כבר מוזכר הוא בפלא יועץ ערך דיבור.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ש' נובמבר 17, 2018 9:45 pm
על ידי חיים סגל
שייף נפיק כתב:יש גם את הוורט שלו למה הנביא אמר לאשה השונמית, 'שאי בנך' הלא כבר היה גדול ויכל ללכת לבד, אלא, שהתחיית המתים עשתה אותו חי, אבל לא עשתה אותו בריא, והרי הוא היה חולה..
שמעתי מהגרי"ז (בהגרש"מ) דיסקין שהוורט הזה נאמר על ישיבת קמניץ לפני שנים שעשו חיזוק והביאו הרבה בחורים חדשים, ועל זה נאמר הוורט... שעשו תחיית המתים אבל עדיין זה חולה..

יש להסמיך לכך גמרא מפורשת בפסחים לגבי תחיית המתים שלעתיד לבא - שיקומו כולם עם מומיהם ורק אח"כ יתרפאו.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ש' נובמבר 17, 2018 9:55 pm
על ידי לייטנר

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: א' נובמבר 18, 2018 12:32 am
על ידי ביקורת תהיה
קרית מלך כתב:אירע שדודי שאל את ר' חיים בשבת מה השעה הוא קפץ כנשוך נחש וכי הנך חושד בי כמחלל שבת שמטלטל (שעון) בשבת?!

ובלשונו: וואס בין איך - א גוי?!

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: א' נובמבר 18, 2018 8:14 am
על ידי גביר
שמואל_הקטן כתב:
שלמה בן חיים כתב:
שמואל_הקטן כתב:עוד מפורסם בשמו על אותו פסוק שכששאל אותה: מדוע את הלכת אליו, "ותאמר שלום", ולא ענתה על השאלה כי אם היתה אומרת לו שהילד מת לא היה מניחה ללכת משום שעל מת מצינו "דין קבורה" ו"דין תחייה" לא שמענו.

הוורט יותר בריסקאי:
הוא אמר שכיון שיורש חייב בקבורת המוריש, אם כן אילו היה האב יודע שבנו מת כיון שהוא יורשו, הרי חל עליו חיוב קבורה, והיה קוברו מיד, והיא רצתה שיחיוהו ואחר קבורה כבר לא יכלו להחיותו, ולכך היא לא אמרה לו כדי שלא יקבור אותו.

לא הבנתי מה נוסף בנוסח שלך, אא"כ בא ליישב איך היא התעלמה מחיוב הקבורה, וא"כ לא הבנתי מה התי', והרי חיוב קבורה הוא על כל אחד מישראל ומת מצווה הכל קרוביו, אלא שעל ז' קרובים, אף שאינם יורשים, יש מצווה מיוחדת מ"לה יטמא" (רש"י ב"מ יח. ד"ה ולא, מתו"כ), ובבעל לבד תקנו חכמים ירושת נדונייתה תחת קבורתה (כתובות מז: וברד"ה תחת כתובתה ונג. וברד"ה אין לה).
וראה עוד יבמות פט: תוד"ה כיון ונזיר מג: תוד"ה והאי.

דומני שחשיבותה של אמירה זו אינה דווקא בנכונותה, אלא בהיותה ביטוי מובהק, על גבול הפרודיה, להלך החשיבה הבריסקאי.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: א' נובמבר 18, 2018 8:52 am
על ידי שמואל_הקטן
לא נראה לי שמישהו חושב שזה נכון, אבל לא הבנתי גם מה יותר "בריסקאי" בנוסח שלו.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: א' נובמבר 18, 2018 2:46 pm
על ידי זנב לאריות
ביקורת תהיה כתב:מעשה ומאן דהו העיר חמתו עד להשחית. השיב לו רבי חיים מנה אחת אפים והטיח כלפיו כינויי גנאי. אך לא נתקררה דעתו עד שנזף בו: עַמָּרֶץ!
אכן החרפה הכי גדולה בעולם...

ואני שמעתי בנוס"א "בעלב'ת"...

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: א' נובמבר 18, 2018 2:52 pm
על ידי שייף נפיק
ידוע שהיה מגלח ונשאל הרי האבא? ואמר, בזה נוהג כהאמא..
ושמעתי שהיה כותב את חידושיו (על ניירות של חבילות סיגריות) ואחר כך היה מוחק, מכיון שפעם הציע לפני האבא חידושים ואמר לו שימחוק. ל"ע.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: א' נובמבר 18, 2018 8:14 pm
על ידי עתניאל בן קנז
זה עתה שמעתי מחסיד ותיק.
שידוע לו שהביאו את ר' חיים לבעלזא למהר"א זצ"ל, (לפני המלחמה)
שיפעל ישועה ויעלה מזור למכאוביו.
והדבר הועיל לו.
אולם בעקבות שנות המלחמה, חזר ותקף עליו חליו.

ואמר לי שהדברים ידועים בבית בריסק.

מכיון שלא שמעתי על כך מעולם, אודה למידע נוסף, האם יש מישהו ששמע, או יודע לו מידע על כך?

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: א' נובמבר 18, 2018 10:19 pm
על ידי ביקורת תהיה
זנב לאריות כתב:ואני שמעתי בנוס"א "בעלב'ת"...

'אֲפִילּוּ שִׂיחַת חֻלִּין שֶׁל תַּלְמִידֵי חֲכָמִים צְרִיכָה תַּלְמוּד'.
אף כאן צריך תלמוד: האומנם בטרמינולוגיה של בריסק הכינוי 'בַּלֶבָּס' מבטא בוז נוקב ויורד עד תהום?

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: א' נובמבר 18, 2018 11:00 pm
על ידי עמקן
עתניאל בן קנז כתב:זה עתה שמעתי מחסיד ותיק.
שידוע לו שהביאו את ר' חיים לבעלזא למהר"א זצ"ל, (לפני המלחמה)
שיפעל ישועה ויעלה מזור למכאוביו.
והדבר הועיל לו.
אולם בעקבות שנות המלחמה, חזר ותקף עליו חליו.

ואמר לי שהדברים ידועים בבית בריסק.

מכיון שלא שמעתי על כך מעולם, אודה למידע נוסף, האם יש מישהו ששמע, או יודע לו מידע על כך?

עצם העובדה איני יכול לאשר או להכחיש, אם כי זה לא מסתבר כלל, הן מצד הלוך הרוח בבריסק, הן מצד המצאיות שלא נראה שזה היה שייך, והן מצד שלפי הידוע הוא לא היה חולה לפני המלחמה.
אבל דבר אחד אני יכול להכחיש בודאות. זה לא ידוע בבריסק כלל.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ב' נובמבר 19, 2018 8:27 am
על ידי גביר
עמקן כתב:
עתניאל בן קנז כתב:זה עתה שמעתי מחסיד ותיק.
שידוע לו שהביאו את ר' חיים לבעלזא למהר"א זצ"ל, (לפני המלחמה)
שיפעל ישועה ויעלה מזור למכאוביו.
והדבר הועיל לו.
אולם בעקבות שנות המלחמה, חזר ותקף עליו חליו.

ואמר לי שהדברים ידועים בבית בריסק.

מכיון שלא שמעתי על כך מעולם, אודה למידע נוסף, האם יש מישהו ששמע, או יודע לו מידע על כך?

עצם העובדה איני יכול לאשר או להכחיש, אם כי זה לא מסתבר כלל, הן מצד הלוך הרוח בבריסק, הן מצד המצאיות שלא נראה שזה היה שייך, והן מצד שלפי הידוע הוא לא היה חולה לפני המלחמה.
אבל דבר אחד אני יכול להכחיש בודאות. זה לא ידוע בבריסק כלל.

אחד מאנשי ישיבת בריסק [דומני שהיום משגיח בחברון דווקא] סיפר לי שר' חיים לקה כיוון שראה את אמו נהרגת [או שלוקחים אות לההרג] ר"ל בידי הרשעים בימי המלחמה [ומהאי טעמא לא גידל זקנו כי 'לאמא לא היה זקן'] לתקפ"ץ, אמנם יתכן שהיה חולה גם קודם לכן והמלחמה הגבירה או חדשה את מחלתו.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ב' נובמבר 19, 2018 9:47 am
על ידי מקדש מלך
עמקן כתב:
עתניאל בן קנז כתב:זה עתה שמעתי מחסיד ותיק.
שידוע לו שהביאו את ר' חיים לבעלזא למהר"א זצ"ל, (לפני המלחמה)
שיפעל ישועה ויעלה מזור למכאוביו.
והדבר הועיל לו.
אולם בעקבות שנות המלחמה, חזר ותקף עליו חליו.

ואמר לי שהדברים ידועים בבית בריסק.

מכיון שלא שמעתי על כך מעולם, אודה למידע נוסף, האם יש מישהו ששמע, או יודע לו מידע על כך?

עצם העובדה איני יכול לאשר או להכחיש, אם כי זה לא מסתבר כלל, הן מצד הלוך הרוח בבריסק, הן מצד המצאיות שלא נראה שזה היה שייך, והן מצד שלפי הידוע הוא לא היה חולה לפני המלחמה.
אבל דבר אחד אני יכול להכחיש בודאות. זה לא ידוע בבריסק כלל.


ישנו סיפור שהגרי"ז התלונן בפני ה'אמרי אמת' מגור בזמן המלחמה על התקף אסטמה חמור שפקד אותה ואמר ש'עת צרה היא ליעקב', והאמרי אמת הגיב מיניה וביה 'וממנה יוושע', ומיד רווח לבריסקער רב. ואמר על כך שאין זה מופת כפי החסידים סבורים אלא פשוט מאמר חז"ל 'צדיק גוזר והקב"ה מקיים'. האם גם סיפור זה מסופר אינו ידוע בבריסק, או נוגד את כל הלך הרוח בבריסק?

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ב' נובמבר 19, 2018 11:54 am
על ידי זנב לאריות
ביקורת תהיה כתב:
זנב לאריות כתב:ואני שמעתי בנוס"א "בעלב'ת"...

'אֲפִילּוּ שִׂיחַת חֻלִּין שֶׁל תַּלְמִידֵי חֲכָמִים צְרִיכָה תַּלְמוּד'.
אף כאן צריך תלמוד: האומנם בטרמינולוגיה של בריסק הכינוי 'בַּלֶבָּס' מבטא בוז נוקב ויורד עד תהום?

נא לא להתייחס לבדיחות וסיפורים לא מוסמכים על אדם חכם מאוד אבל ל"ע לא היה בריא לגמרי ברצינות כ"כ מופלגת, שלא תבוא להתיר עגונות עפי"ז....

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ב' נובמבר 19, 2018 1:03 pm
על ידי ביקורת תהיה
שׁוּתָא דִינוּקָא בְּשׁוּקָא, אוֹ דַּאֲבוּהַּ אוֹ דְּאִמֵּהּ (סוף מסכת סוכה).

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ג' ינואר 07, 2020 12:12 am
על ידי עושה חדשות
ברוז כתב:
סעדיה כתב:
הרואה כתב:שמעתי בשמו,
על הפסוק 'את הלכת אליו היום לא חדש ולא שבת'
שלכאורה תדיר ושאינו תדיר, תדיר קודם, והיה צריך לומר לא שבת לפני לא חדש.
ותירץ, ש'לא חודש' תדיר יותר מ'לא שבת'.

קדמו ר' אברהם.
#.PDF

במאור ושמש מביאו בשם רבי ישעיה פיק.

עי' במפרשים על המשנה באבות פ"ה, דלא נמצא פסול בעומר ובלחה"פ, ענין דומה קצת.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ג' ינואר 07, 2020 12:25 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
אגב, אני פעם שוחחתי עם הרב תנחום כהן שליט"א (הספרן הידוע של ישיבת אור שמח) שהיה כעין משב"ק של ר' חיים בן הגרי"ז הלוי וחבר חדר שלו בסוף ימיו והוא אמר לי שהגר"ח לא היה "משוגע ממש" רק תמהוני ומשונה.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' ינואר 16, 2020 10:26 am
על ידי אִיךְ-מֶיְין
מסופר שבבואו לשבת מישיבת סלבודקה שאלו אביו: נו מה אומרים בסלבודקה על עשיו?
וענה: בסלבודקה אומרים שעשיו לא היה אדם פשוט כלל כמו שחושבים, ויתכן שבימינו היה נראה כראש ישיבה...
ענה לו אביו מיניה וביה: אם כך אמור להם, שזכותו תעמוד להם...

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' ינואר 16, 2020 10:28 am
על ידי חלמישצור
אִיךְ-מֶיְין כתב:מסופר שבבואו לשבת מישיבת סלבודקה שאלו אביו: נו מה אומרים בסלבודקה על עשיו? וענה: בסלבודקה אומרים שעשיו לא היה אדם פשוט כלל כמו שחושבים, ויתכן שבימינו היה נראה כראש ישיבה... ענה לו אביו מיניה וביה: אם כך אמור להם, שזכותו תעמוד להם...

כאן.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ה' ינואר 16, 2020 8:11 pm
על ידי חשבה לטובה
ראיתי בכתבי הגר''ד הכהן קוק שליט''א שסיפר שרבי חיים התאכסן תקופה אורכה בבית זקינו רבי רפאל אב''ד טבריה, והגרי''ז בירכו על כך שיזכה לצילותא דשמעתתא.

Re: ר' חיים בן מרן הגרי"ז

פורסם: ב' מאי 25, 2020 3:00 pm
על ידי ארזי ביתר
שייף נפיק כתב:יש גם את הוורט שלו למה הנביא אמר לאשה השונמית, 'שאי בנך' הלא כבר היה גדול ויכל ללכת לבד, אלא, שהתחיית המתים עשתה אותו חי, אבל לא עשתה אותו בריא, והרי הוא היה חולה..
שמעתי מהגרי"ז (בהגרש"מ) דיסקין שהוורט הזה נאמר על ישיבת קמניץ לפני שנים שעשו חיזוק והביאו הרבה בחורים חדשים, ועל זה נאמר הוורט... שעשו תחיית המתים אבל עדיין זה חולה..

https://tablet.otzar.org/book/book.php? ... agenum=100