עמוד 1 מתוך 1

חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 12:32 am
על ידי רבטוב
למה אם אחד הוגה ולומד תמיד למשל בספרי בעל התולדות יעקב יוסף מפולנאה שאגב ספרו הוא הראשון שנדפס לאחר פטירת הבעש''ט
ונוסע כל שנה להשתטח על קברו בפולנאה לא יקרא חסיד של בעל התולדות .ומי שלומד בספרי הר''ן מברסלב וקורא בספרי המעשיות של
תלמדיו יקרא חסיד ברסלב .מה הנפק''מ . בכלל למשל אם אחד יהגה בספרי בעל התניא בלקוטי תורה למשל או בספרי השפת אמת מגער
ולא יסע לנסיעות לרבי או ל770 לא יקרא חסיד גור או חבדניק . וברסלבר יקרא כל מי שרק מסתכל בספרי ברסלב .

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 1:07 am
על ידי אדג
כי חב"ד התפתחה והשתנתה מאז אדמוה"ז, וכן גור, משא"כ ברסלב.

ל'תולדות' לא היו חסידים כל עיקר,

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 3:07 am
על ידי מותיב ומפרק
אדג כתב:כי חב"ד התפתחה והשתנתה מאז אדמוה"ז, וכן גור, משא"כ ברסלב.

ל'תולדות' לא היו חסידים כל עיקר,

לא קשור בכלל לענין של שינויים בחסידות, הגע בעצמך מי שילמד ספר פרי הארץ בתדירות ויתנהג על פיו האם יקרא חסיד ויטבסק? ודאי שלא
התירוץ פשוט אך כואב, אין שם של חסידות שייך לעסק בתורת אבי החסידות וההליכה בדרכיו, חסידות בימינו הוא ענין מפלגתי גרידא, לכן כל עוד שאין מפלגה, לעולם לא יקרא על שמו. ופשיטא.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 12:58 pm
על ידי אדג
איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.

כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".

רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 1:49 pm
על ידי דראל
אדג כתב:איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.

כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".

רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).


כמובן שהתשובה קשורה לעניין הפרסונלי. אדם שלומד את תורתו של ר' נחמן, מתחבר לר' נחמן. אדם שלומד את השפת אמת, אולי מתחבר לשפת אמת, אך לא לאדמו"ר הנוכחי.
זה גם הפתרון בנוגע ליחסו של הרב זוין למשל, לחסידות חב"ד ולעומד בראשה.




הדברים האחרונים נאמרו בהנחה שכולם יודעים שהרב זוין בצעירותו לא היה חסיד חב"ד לובביץ', ואם הדברים יביאו לידי מריבה כזו או אחרת, חוזרני מהם מכל וכל.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 1:54 pm
על ידי חד וחלק
אדג כתב:רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).

כלומר, אם הוא יגיע היום ל770 זה יעזור לו יותר מללמוד בספרי האדמוהריי"צ... נו נו. תצטרך להסביר לנו איך.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 1:58 pm
על ידי חכם באשי
נראה לי,
שלפני כל דיון בענין 'חסיד מספרים' יש לענות תחילה על השאלה: "מהו חסיד?".
זו שאלה שאני חוכך בה שנים רבות ועדיין לא הגעתי לפתרונה...

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 2:18 pm
על ידי זרח
חכם באשי כתב:נראה לי,
שלפני כל דיון בענין 'חסיד מספרים' יש לענות תחילה על השאלה: "מהו חסיד?".
זו שאלה שאני חוכך בה שנים רבות ועדיין לא הגעתי לפתרונה...

איך לא הגעת לפתרונה? הרי אתה חסיד? לא?

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 2:23 pm
על ידי חכם באשי
הצחקת אותי,
כיצד הינך מגדיר אותי חסיד ואנוכי לא ידעתי מהם הכללים המביאים אותי לידי כך?!

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 5:32 pm
על ידי ר' גרונם יקום פורקן
חכם באשי כתב:הצחקת אותי,
כיצד הינך מגדיר אותי חסיד ואנוכי לא ידעתי מהם הכללים המביאים אותי לידי כך?!


אי משום הא לא איריא, הרי גם ברווז אינו יודע מה הכללים המגדירים ברווז, ואעפ"כ אין ספק שהוא ברווז...

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 5:43 pm
על ידי רבטוב
אדג כתב:איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.

כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".

רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).

ברצוני רק להביא לידיעתך כמדומני שבבית רבי כתוב [אם זכרוני לא כוזב לי כי כבר עשרים שנה לא הסתכלתי בו ] שלהצ''צ הי' מאות אלפים
חסידים . ורובם ככולם היו רחוקים מלימוד החסידות ממ''ש כהיום העיקר שהניחו תפילין כתקנת האדמוה''ז והתפללו בסידורו . אז הטלית עוד לא
הי' סימבאל חבד''י .

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 5:44 pm
על ידי רבטוב
דראל כתב:
אדג כתב:איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.

כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".

רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).


כמובן שהתשובה קשורה לעניין הפרסונלי. אדם שלומד את תורתו של ר' נחמן, מתחבר לר' נחמן. אדם שלומד את השפת אמת, אולי מתחבר לשפת אמת, אך לא לאדמו"ר הנוכחי.
זה גם הפתרון בנוגע ליחסו של הרב זוין למשל, לחסידות חב"ד ולעומד בראשה.האחרונים נאמרו בהנחה שכולם יודעים שהרב זוין בצעירותו לא היה חסיד חב"ד לובביץ', ואם הדברים יביאו לידי מריבה כזו או אחרת, חוזרני מהם מכל וכל.

הרב ש''י זוין הי' שייך לפלג הקופסטי-בברויסק .בהיותו בבברויסק הי' מקורב אצל הרה''ג ר' רפאל שפירא אב''ד העיר .וכן הרב ניסן טעלושקין
הי' מקורב אליו וקיבל הרבה הוראות ושימוש מר' רפאל .כן קבלתי מהרב ר' הילל דעוויד מפלטבוש

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 9:46 pm
על ידי דראל
רבטוב כתב:
דראל כתב:
אדג כתב:איני יודע מהו המצב היום בעולם, אבל אוכל לומר בבירור שבחב"ד, היה מושג שחסיד מסויים הוא חסיד של אדמו"ר הצ"צ אע"פ שמעולם לא הכירו.
הדבר נדיר, והפך להיות אפשרי רק עם התפתחות הדפוס ושמירת המסורות בצורה אמינה, ולכן בלתי אפשרי לומר: אתנהג באורחות בעל פרי הארץ, וכי מה ידוע לנו על הנהגתו בקודש? מעט מזעיר, אפס מינהו ושמץ קצהו נודע והשאר - בגנוזות נשאר, ובטמיון ובתהומות השכחה נשאר.

כאן אולי המקום לצטט את דברי אדמוהריי"צ מליובאוויטש: "השואל במה היא ההתקשרות שלו אלי מאחר שאין אני מכירו פנים . . ההתקשרות האמיתית היא על ידי לימוד התורה, כשהוא לומד המאמרי חסידות שלי, קורא את השיחות ומתחבר עם ידידי אנ"ש ותלמידי התמימים יחיו בלימודם ובהתוועדותם, ומקיים בקשתי באמירת תהלים ובשמירת זמני הלימודים, הנה בזה היא ההתקשרות".

רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).


כמובן שהתשובה קשורה לעניין הפרסונלי. אדם שלומד את תורתו של ר' נחמן, מתחבר לר' נחמן. אדם שלומד את השפת אמת, אולי מתחבר לשפת אמת, אך לא לאדמו"ר הנוכחי.
זה גם הפתרון בנוגע ליחסו של הרב זוין למשל, לחסידות חב"ד ולעומד בראשה.האחרונים נאמרו בהנחה שכולם יודעים שהרב זוין בצעירותו לא היה חסיד חב"ד לובביץ', ואם הדברים יביאו לידי מריבה כזו או אחרת, חוזרני מהם מכל וכל.

הרב ש''י זוין הי' שייך לפלג הקופסטי-בברויסק .


הוא אשר אמרתי. הסיבה שלא פירטתי היתה למניעת "זליגת" נושא האשכול.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 10:40 pm
על ידי גוראריה
יורשה נא לי לחלוק על עצם ההנחה שבבסיס השאלה של רבינו רבטוב.
אני מכיר הרבה יהודים שלומדים ליקוטי מוהר"ן והם בכלל לא ברסלבים.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ג' מאי 24, 2011 11:29 pm
על ידי רבטוב
גוראריה כתב:יורשה נא לי לחלוק על עצם ההנחה שבבסיס השאלה של רבינו רבטוב.
אני מכיר הרבה יהודים שלומדים ליקוטי מוהר"ן והם בכלל לא ברסלבים.

זה בגלל שהם לומדים לכתחילה רק בתור סתם ספר . אך לא להתקשר וללמוד מהספר .
ושאלתי היא אם אחד לומד ומתקשר ורוצה לקבל ולילך בדרך שהדריך מחבר הספר . ואעפ''כ לא נקרא שהוא חסיד הנ''ל .
בכלל אם מסתכלים בהקדמת הספה''ק תניא להרב מליאדי בהקדמה רואים שהדפיס את הספר לאלה ששמעו ממנו המאמרים
וכמדומני שהאדמו''ר בעל ויואל משה מסאטמאר זצ''ל מתייחס לשורות אלו .

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' מאי 25, 2011 12:29 am
על ידי אדג
חד וחלק כתב:
אדג כתב:רשום לפניך, עשה את המבואר והרי אתה מקושר (חסיד) של אדמוהריי"צ מליובאוויטש. גם אם לא תגיע ל770 (וחבל אם לא!).

כלומר, אם הוא יגיע היום ל770 זה יעזור לו יותר מללמוד בספרי האדמוהריי"צ... נו נו. תצטרך להסביר לנו איך.


לא התכוונתי לכך כל עיקר.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' מאי 25, 2011 2:22 pm
על ידי זרח
חכם באשי כתב:הצחקת אותי,
כיצד הינך מגדיר אותי חסיד ואנוכי לא ידעתי מהם הכללים המביאים אותי לידי כך?!

בעיני כל אחד הוא חסיד, עד שהוא יוכיח שהוא לא חסיד, ובמה הוא לא חסיד.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' מאי 25, 2011 2:46 pm
על ידי זרח
אחד הנקודות שכבר צויין פה אחדד את זה יותר.

(אני כותב רק למתקראים עצמם חסידים, לאלו שלא, אבקש נא לא להמשיך ולא להגיב על זה.)
בכל החסידיות בכל הדורות, לא היה מושג להיות חסיד בלי להיות קשורים לרבי.
והלימוד בספרי החסידות היה רק תוספת, אבל לא תחליף. כמובן שהיה החסידים שהיו דבקים בספר חסידות זה או אחר. אבל בשום אופן לא היה תחליף לרבי. וזה אחד מיסודות החסידות.
(כמובן שהיו חסידים שהיו מקושרים לרבם, ולאחר פטירת רבם נשארו קשורים עמו ע''י לימוד ספריו, וכמובן שהיה להם קשה לקבל מרבי אחר שלא היו רגילים)
ואפשר להביא מרוב ספרי החסידות מקורות על זה, שכל אחד צריך שיהיה לו רבי וכו'.
המקום היחיד שבו התקשרו לרבם והסתפקו בזה, זה היה ברסלב.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 10:48 am
על ידי אליעזר בלוי
אם אפשר....
מה המקורות הכתובים לזה

לא כדי להתוכח על עיקר הדברים...

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 12:21 pm
על ידי מנצפך
אליעזר בלוי כתב:אם אפשר....
מה המקורות הכתובים לזה

לא כדי להתוכח על עיקר הדברים...

לְמה??

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 12:35 pm
על ידי כדכד
מה למה
למה מקורות
או למה לא להתווכח

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 2:31 pm
על ידי אליעזר בלוי
מנצפך כתב:
אליעזר בלוי כתב:אם אפשר....
מה המקורות הכתובים לזה

לא כדי להתוכח על עיקר הדברים...

לְמה??

אפשר להביא מרוב ספרי החסידות
לזה כונתי

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 2:43 pm
על ידי פרנקל תאומים
יש להעביר את האשכול לאספקלריא סניף 'מאי חסידות ומאי מתנגדות'.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 2:58 pm
על ידי דרומי
כהערה כללית, העובדה שהבעל שם טוב ורוב תלמידיו לא השאירו ספרים מסודרים (הספרים שיש הם ליקוטים לא רשמיים) מלמדת שלפחות בדורות הראשונים עיקר החסידות היתה הקשר הפנימי בין הרבי לחסידיו ולא לימוד תורה זו או אחרת.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 3:47 pm
על ידי אליעזר בלוי
ויכול להיות שזה ענין טכני של יוקר ההדפסה

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2017 4:04 pm
על ידי דרומי
זה לא ענין טכני, ועיין בהקדמת ספר התניא שהוא 'מתנצל' על זה שהוא מוציא ספר, ודו"ק.

אגב, גם התואר החסידי - "אדוננו מורנו ורבינו" -מלמד שהקשר עם האדמו"ר מבוסס (לכל לראש) על קשר פנימי כמו עבד לאדון, והבן.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 12:16 pm
על ידי כדכד
למה התולדות כן כתב?

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 4:08 pm
על ידי סוקולקה
אין שום הוכחה שהבעש"ט ראה במונח "חסידות" משמעות אחרת מזו של הגמרא רק עם שימוש רחב יותר של תורת הקבלה שהוא הפיץ.
כך שכיום מפני הקושי להיות קרוב לרבי בגלל מספר הגדול של חסידים כשהרבי הוא רק צאצא של צאצא של ולא בהכרח יורשו הרוחני של הבעש"ט ותלמידיו, יוצא שמי שמרגיש קרוב לתורת החסידות רק מהספרים ומתנהג בהתאם יכול להקרא חסיד לא פחות ממי שנוסע לרבי שלו לאכול קיגעל...

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 5:23 pm
על ידי כדכד
מתי הבעש"ט הפיץ את תורת הקבלה?
לגבי המונח חסידות כיום וקישורו לבעש"ט כמדומני יש כבר אשכול

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 9:41 pm
על ידי ניים ושכיב
סוקולקה כתב:אין שום הוכחה שהבעש"ט ראה במונח "חסידות" משמעות אחרת מזו של הגמרא רק עם שימוש רחב יותר של תורת הקבלה שהוא הפיץ.
כך שכיום מפני הקושי להיות קרוב לרבי בגלל מספר הגדול של חסידים כשהרבי הוא רק צאצא של צאצא של ולא בהכרח יורשו הרוחני של הבעש"ט ותלמידיו, יוצא שמי שמרגיש קרוב לתורת החסידות רק מהספרים ומתנהג בהתאם יכול להקרא חסיד לא פחות ממי שנוסע לרבי שלו לאכול קיגעל...

אתה אומר פה דבר מאוד מעניין:
הבעש"ט חידש שני חידושים תחת השם "חסידות" (ומספיק לאמץ אחד מהם כדי להקרא חסיד)-
א. שיטה חדשה בקבלה שמיועדת לשרידים אשר ה' קורא שעוסקים בתורת הנסתר
ב. תנועה עממית עם גישה חדשה לחיים והנהגות מעשיות חדשות

מה השורש המשותף לשני החידושים הללו? ולמה הוא קרוי בשם "חסידות"?

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 10:34 pm
על ידי צביב
לכאורה השיטה בקבלה היא הסבר איך לקיים את הזוהר למעשה
ובזה רואים את החסידות,
( ואומנם יש את דרך היחודים כמ''ש אימתי קאתי מר וכו' וכו' וזה לכאורה רק לחסידים,
אבל אמרו ללכת ביחודים, ביאורו לקדש הכל, וזה ענין החסידות)

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 11:00 pm
על ידי ניים ושכיב
לא הבנתי, אתה יכול בבקשה להסביר יותר?

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 11:06 pm
על ידי צביב
לפי איזו חסידות להסביר?

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 11:19 pm
על ידי ניים ושכיב
כלל חסידי

Re: חסיד מספרים

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 11:37 pm
על ידי צביב
כשבא המגיד ממזריטש לבעש''ט בתחילה שאלו פירוש בזוה''ק,
ולבסוף אמר הבעש''ט פירושך נכון, בלי נשמה,
ובזה יש שרשי לימודים מהבעש''ט, להכניס נשמה בכל הקבלה,
עד שיש מהלך חדש,
וביארו עוד בדורות הבאים, כמו ספרי הקדושת לוי, ואוהב ישראל, זרע קדש, אור המאיר, תפארת שלמה,

ויש דרך היחודים, שכתבו תלמידי הבעש''ט, ויש בזה בספרי הרב מקומרנא זצ''ל
וגם בזה האריך הבעש''ט
עיים בעש''ט עה''ת פר' בראשית אות קי, קיא, קיב, קיג, קיד, קטו,

Re: חסיד מספרים

פורסם: ה' ינואר 04, 2018 9:25 am
על ידי ניים ושכיב
תודה

Re: חסיד מספרים

פורסם: ה' ינואר 04, 2018 12:05 pm
על ידי כדכד
סוקולקה כתב:אין שום הוכחה שהבעש"ט ראה במונח "חסידות" משמעות אחרת מזו של הגמרא רק עם שימוש רחב יותר של תורת הקבלה שהוא הפיץ.
כך שכיום מפני הקושי להיות קרוב לרבי בגלל מספר הגדול של חסידים כשהרבי הוא רק צאצא של צאצא של ולא בהכרח יורשו הרוחני של הבעש"ט ותלמידיו, יוצא שמי שמרגיש קרוב לתורת החסידות רק מהספרים ומתנהג בהתאם יכול להקרא חסיד לא פחות ממי שנוסע לרבי שלו לאכול קיגעל...

אני לא חושב שמישהו נוסע לאכול קוגעל לשם אכילת קוגעל ואת זה הוא יכול לקיים גם בבית.
אכילת הקוגעל אם היא נעשית אצל הרבי היא חלק מהתקשרות החסיד לרבו ולא מטרה כשלעצמה.
חסיד נוסע לרבי או כדי לראות איך הרבי עובד את השי"ת או כדי לקבל ממנו הדרכות עצות וחיזוקים.
החסידות חידשה גם את הענין של עבודת ה' בדברים גשמיים.
אני חושב שזה דברים שאי אפשר לראות בספרים ומוכרח לקבל את זה ממישהו שחי את זה.

Re: חסיד מספרים

פורסם: ה' ינואר 04, 2018 2:35 pm
על ידי דרומי
בשם הבעש"ט אומרים עה"פ בס"פ בשלח: "כתוב זאת זכרון בספר - ושים באזני יהושע", שלא מספיק 'זכרון בספר', אלא צריך להיות קשר אישי - 'שים באזני יהושע'

[כמדומני שזה מופיע בס' בעש"ט עה"ת]