היכן טמון המהרא"ש קאיידנאווער בעל ה"ברכת הזבח"?
האם מצבתו קיימת כיום?
כותב כתב:מנו"כ בעיר קראקא, בביה"ח הישן.
וכאן נוסח מציבתו (אות יג): http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?18972&&page=26
על מנת להטפיח כתב:אמונת שמואל יצא לאור מחדש לפני עשור שנים ויותר (ופלא שאין באוצר) ושם חיבור שלם על מהרש"ק.
בר ששת כתב:על מנת להטפיח כתב:אמונת שמואל יצא לאור מחדש לפני עשור שנים ויותר (ופלא שאין באוצר) ושם חיבור שלם על מהרש"ק.
מה הפשט? חיבור לתולדותיו?!
ואני לתומי סברתי שמלבד לכמה פרטים שמביא בנו בהקדמות הספרים, אין הרבה להוסיף. כאן נמצא חיבור שלם?
נאמן במלאכתו כתב:כותב כתב:מנו"כ בעיר קראקא, בביה"ח הישן.
וכאן נוסח מציבתו (אות יג): http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?18972&&page=26
אם איני טועה, מהספר "לוחות זכרון" עמוד 18, שלשם מפנה הלינק הנ"ל, משמע שהוא טמון בחמעלניק, ולא בקראקא כפי שכותב ה"כותב" הנ"ל.
אם טעיתי, נא לתקן אותי.
יהא אדם זהיר לחדש חדושי תורה, ויראה להשיג יותר מהשגתו, ויתפלל למי שהחכמה שלו, דכשם שחייב אדם בפריה ורביה כך חייב אדם בפריה ורביה בתורה, שנאמר (בראשית א, כ) ישרצו המים, ואין מים אלא תורה (ב"ק יז.). ויהא זהיר לחדש חדושים להיותם חקוק על לבו, והוא עטרה לראשו כשהולך לעולמו, וחרפה ובושה גדולה לנשמתו כששואלין אותו מה חידש בלמודו, ואינו יודע. וזה רמזו רז"ל (אבות ג, ח) כל השוכח דבר אחד ממשנתו וכו'. וכן שמעתי אומרים על הרב רבי שמואל קאיידנובור ז"ל, שמצאו אותו חוזר חדושיו בעת קבוע.
הולשטיין כתב:כזכור לי - ותודה מראש למביא תימוכין או דיחויין - ששמו בישראל נקרא שמואל. ועקב מחלה שינו לו לאהרן. השינוי א"כ לא עבד כ"כ מאחר שיודעיו המשיכו לקוראו בשמו הרגיל. במשפחתו נקטו אפוא ש"אהרן" הוא תוספת לשמו הוותיק (ולא שינוי המוחק את השם שמואל), וממילא לא ברור אם התוספת הזאת באה לפני או אחרי שמו הותיק.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 114 אורחים