ידועה המחלוקת שהייתה בתחילת שנות התר"צ בוילנא, סביב מינוי הרב רובינשטיין במקומו של הגרח"ע גרודז'ינסקי לרב העיר.
נתקלתי בדבר מעניין. במקורות החילוניים (ישראל קלויזנר וילנה עמ' 227, וגרשון בקון במאמרו על הפולמוס) נכתב, כי בקיץ תרצ"ב התמנה הגרח"ע לרב במקביל לרובינשטיין. ואילו במקורות החרדיים (פאר הדור ח"א עמ' ש"ו, ואהרן סורסקי בפרקי חיים שבסוף אגרות אחיעזר עמ' תרצ"א) מובא, כי אמנם הגרח"ע הסכים לפשרה, אבל היא נתקלה בהתנגדותו הנחרצת של החפץ חיים, ששלח מכתב בו הוא מתנגד לכל הצעת פשרה.
האם ידועים פרטים נוספים שיכולים לשפוך אור על העניין, מדוע הגרח"ע לא נהג כעצת החפץ חיים? או אולי הוא כן נהג כך?