יש תוכנות שבודקות תאריכים רטרואקטיבית
האם מישהו יכול לבדוק?
מתפעל כתב:מעניין מאד כי בספר ליקוטי יהודה מביא מהאמרי אמת מגור שדן לפני אביו השפת אמת שנס חנוכה כ"ה כסליו היה בשבת קדש, ןהביא השפת אמת לזה ראיה מספר יוסיפון ששם כתבו כי מלבד מה שהדליקו המנורה, גם ערכו את שולחן לחם הפנים. והרי עריכת הלחם היתה נעשית בשבת.
והוסיף האמרי אמת שלפי זה ניתן עוד לפרש חנו כ"ה, שחנו ממלאכה כי זה היה שבת.
והפני מנחם זצ"ל הוסיף על זה שאולי לכן קבעו חז"ל סוגיית חנוכה במסכת שבת שהנס היה בשבת.
כל זה ראיתי בספר הנפלא אבני נחל מהגאון ר' חיים נחום ליכטנשטיין ז"ל, ת"ח מחסידי גור שהיה גר בחצור הגלילית.
מיכאל1 כתב:
הסתפקתי באופן שמחמת אונס וכדו' לא ערכו את לחם הפנים בשבת האם אין דין לערוך אותו בא' מימות השבוע, ומהשפ"א מוכח שאין לו תיקון ואם לא נערך בשבת אין ענין לעורכו עד שבת הבאה.
ועוד שהרי נאמר ביום השבת, וכל מקום שנאמר ביום אינו אלא בו ביום, כגון 'ביום השבת ביום השבת יערכנו', ואומר 'ביום החדש הראשון באחד לחדש תקים את משכן', וכן כיוצא בהן.
קו ירוק כתב:גם אם יוספוס ציין את השולחן (בקדמוניות או מלחמות, ולא בדקתי), יתכן שהדליקו בחמישי או בשישי וערכו שולחן בשבת.
(ומה שחז"ל קבעו נר חנוכה במס' שבת, משום דנר חנוכה ונר שבת שייכים זל"ז (נר איש וביתו), ונר של שבת עדיף).
בגולה כתב:באור תורה (אוסטרובצה), חנוכה סוף אות ג' כתב:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים