הרוצה להחכים כתב:בספר נטעי גבריאל-חנוכה פכ"ב אות ב' מביא רשימה גדולה של אדמורים וצדיקים שנהגו במנהג זה. ביניהם מביא מספר נר אהרן בשם ר' אהרן יהושע מהאדאס את ההסבר שהביא מתון פותח האשכול, וברוך שכיוון.
דיוניםבהלכה כתב:באמת לא מצאתי שום מקור בספרי חסידות לזה וכנראה זה התנהגות חדש שנכנס בעולם החסידות, דלא ראינו הילוך למקוה לפני מקרא מגילה הגם שנזכר ביסוד יוסף ע"ש. אולם שו"ר בספה"ק מגן אברהם להמגיד מטריסק זצ"ל על חנוכה דשפיר מקשר ענין מקוה לנר חנוכה ע"ש
לעומקו של דבר כתב:יש מקור גם לטבול את הכלים שבהם מדליקים את הנרות?
מה שנכון נכון כתב:לעומקו של דבר כתב:יש מקור גם לטבול את הכלים שבהם מדליקים את הנרות?
אגב לענין טבילה אחרת - כשנקחו הכלים מגוי, יש שר"ל (פרי אליהו) שצריך לטבלם ואל"ה הוי בכלל הקריבהו נא לפחתך, ודחו דבריו בכמה ספרים.
אפשר כתב:אבל מעולם היה צל"ב למה לא שמענו אפילו לאלו המרבים לטבול, שיטבלו לפני ברכת המזון, ה"ז מצוה דאורייתא אם אכל כדי שביעה.
לעומקו של דבר כתב:(פרי אליהו - זלוטניק?)
אפשר כתב: אבל מעולם היה צל"ב למה לא שמענו אפילו לאלו המרבים לטבול, שיטבלו לפני ברכת המזון, ה"ז מצוה דאורייתא אם אכל כדי שביעה.
כדכד כתב:מובא בשם ר' פינחס מקאריץ שעל שלש טבילות יש למסור את הנפש
לפני הדלקת נרות חנוכה
לפני קריאת המגילה
ובהושענא רבא
חיימשה כתב:אכן נוהגים לטבול לברכת המזון, אלא איידי דמקדמינן ליה משום הפסק, קבעוה קודם תפלת שחרית.
דרומי כתב:לעצם הקישור של טבילה במים להדלקת נ"ח ע"פ דברי בעה"ט הידועים שנפתח להם מעין בביתם כו' - יש להעיר לחידודא שבשני הענינים השתמשו לצורך מצוה בדבר שנברא על ידי נס, וכידוע השאלה איך יצאו י"ח "שמן זית" בשמן נס, והוא הדין לגבי המעיינות שנפתחו להם שלכאורה לא היו "מים" טבעיים.
דיוניםבהלכה כתב:באמת לא מצאתי שום מקור בספרי חסידות לזה וכנראה זה התנהגות חדש שנכנס בעולם החסידות, דלא ראינו הילוך למקוה לפני מקרא מגילה הגם שנזכר ביסוד יוסף ע"ש. אולם שו"ר בספה"ק מגן אברהם להמגיד מטריסק זצ"ל על חנוכה דשפיר מקשר ענין מקוה לנר חנוכה ע"ש
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים