נהר שלום כתב:שאלה שמנקרת במוחי כבר שנים: למה היום עדיין יש שמש בנרות החנוכה הרי יש אור חשמל בבית?
מנין כתב:תלמוד בבלי מסכת שבת דף כא עמוד ב
אמר רבא: צריך נר אחרת להשתמש לאורה. ואי איכא מדורה - לא צריך.
נהר שלום כתב:מנין כתב:תלמוד בבלי מסכת שבת דף כא עמוד ב
אמר רבא: צריך נר אחרת להשתמש לאורה. ואי איכא מדורה - לא צריך.
זה בדיוק השאלה היום שיש מדורה למה כולם מדליקים נר אחר
הא לחמא עניא כתב:ראיתי בשבוע שעבר באיזה ספר שמביא בשם קדמונים דמה שאומרים 'הנרות הללו קודש הם' הכוונה היא גם על נרות השמש שגם הם קדושים בקדושת הנרות, ובודאי אף היום יהיה בהם קדושה.
הא לחמא עניא כתב:עתה ראיתי בקובץ שיטות קמאי [להרב יונגרמן] עמ"ס שבת (ח"א עמ' שכא) שמביא בשם פסקי מהרי"ח שיעשה את נר השמש יותר גדול וארוך משאר הנרות, והטעם כדי שהשמש ידלוק יותר זמן מכל הנרות שבזה יהא היכר יותר שמשתמשים לאור השמש ולא לאור הנרות.
ממשמעות הדברים שצריך לכל הפחות שמש רבני גדול ועבה שידלוק יותר זמן מהשמן זית שיש בכל נר.
עתניאל בן קנז כתב:הא לחמא עניא כתב:עתה ראיתי בקובץ שיטות קמאי [להרב יונגרמן] עמ"ס שבת (ח"א עמ' שכא) שמביא בשם פסקי מהרי"ח שיעשה את נר השמש יותר גדול וארוך משאר הנרות, והטעם כדי שהשמש ידלוק יותר זמן מכל הנרות שבזה יהא היכר יותר שמשתמשים לאור השמש ולא לאור הנרות.
ממשמעות הדברים שצריך לכל הפחות שמש רבני גדול ועבה שידלוק יותר זמן מהשמן זית שיש בכל נר.
וכן כתב גם הלבוש להלכה.
קו ירוק כתב:ומסתמא אף על חומרת המ"ב להדליק גם האידנא נר לשמש, ודאי אין קפידא כ"כ שידלק יותר מאחרון הנרות.
קו ירוק כתב:עתניאל בן קנז כתב:הא לחמא עניא כתב:עתה ראיתי בקובץ שיטות קמאי [להרב יונגרמן] עמ"ס שבת (ח"א עמ' שכא) שמביא בשם פסקי מהרי"ח שיעשה את נר השמש יותר גדול וארוך משאר הנרות, והטעם כדי שהשמש ידלוק יותר זמן מכל הנרות שבזה יהא היכר יותר שמשתמשים לאור השמש ולא לאור הנרות.
ממשמעות הדברים שצריך לכל הפחות שמש רבני גדול ועבה שידלוק יותר זמן מהשמן זית שיש בכל נר.
וכן כתב גם הלבוש להלכה.
לא שהשמש חשוב.. הוא בסך הכל שמש פשוט שבפשוטים...
אלא שבכדי שלא יהא משתמש לאורה צריך שהשמש ידלק עד שאחרון הנרות דולק, ובודאי בזמן שמשימים על השולחן.
ומסתמא אף על חומרת המ"ב להדליק גם האידנא נר לשמש, ודאי אין קפידא כ"כ שידלק יותר מאחרון הנרות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים