להגירסא 'וחיפום' לא מובן מדוע צריך לצפות סוג מתכת אחד בסוג אחר של מתכת (אא"כ לנוי).
אמנם לאחת הגרסאות במגילת תענית גרסינן 'וחיברום בבַעַץ'.
וחיזוק לגירסא זו מצאתי בתוספתא מסכת סוטה פרק ד:
"סרח בת אשר היתה באותו הדור והלכה ואמרה לו למשה בנילוס נהר יוסף קבור שעשו לו מצרים שפודין של מתכת וחברום בבעץ".
עושה רושם שהשימוש בבדיל היה לצורך הדבקה או סתימת חורים.
ויעויין כלים פרק י משנה ב"
"במה מקיפים בסיד ובגפסיס בזפת ובשעוה בטיט ובצואה בחומר ובחרסית ובכל דבר המתמרח אין מקיפים לא בבעץ ולא בעופרת מפני שהוא פתיל ואינו צמיד.
ופי' הברטנורא:
במה מקיפין - במה סותמים פי הכלי או מדבקים הכיסוי על פי הכלי ויחשב צמיד פתיל.
האם יש עדויות על מטרת השימוש בבדיל בתקופה זו?