בזמן מגיפת הקורונה רח"ל, שעדיין ישנם בכמה ערים בעולם סגר ואיסור יציאה מהבית.
רוצה אני לדעת במקומות שיש סגר, האם יש שינוי בזמן "כלתה הרגל מן השוק" ?
שאלה דומה הייתה בחנוכה תשס"ט ,בזמן מבצע עופרת יצוקה ,שאצלנו בדרום, היו פחות אנשים ברחוב. שאלתי את הרב שלום גלבר ,האם לשיטות שכלתה משתנה [ריטב"א, רמב"ם להבנת הרב מבריסק] הכוונה שזה יכול להתשנות מיום ליום או שזה שאלה ארוכת טווח. ואמר- שזה יכול להשתנות כל הזמן, ודימה למה שפסק לזוג שנשאר יחידים במתחם ישיבת איתרי בשבת חנוכה ,שאין עניין שידליקו בחוץ כשברור להם שאף אחד לא יראה זאת באותה שבת
כדכד כתב:הרב מן הדרום כתבשאלה דומה הייתה בחנוכה תשס"ט ,בזמן מבצע עופרת יצוקה ,שאצלנו בדרום, היו פחות אנשים ברחוב. שאלתי את הרב שלום גלבר ,האם לשיטות שכלתה משתנה [ריטב"א, רמב"ם להבנת הרב מבריסק] הכוונה שזה יכול להתשנות מיום ליום או שזה שאלה ארוכת טווח. ואמר- שזה יכול להשתנות כל הזמן, ודימה למה שפסק לזוג שנשאר יחידים במתחם ישיבת איתרי בשבת חנוכה ,שאין עניין שידליקו בחוץ כשברור להם שאף אחד לא יראה זאת באותה שבת
לא הבנתי מה זה "דימה למה שפסק"? הוא הוכיח מהפסק של עצמו? מלבד זה, הפסק שפסק לאותו זוג אינו מובן בעיני. מנין שתקנת חז"ל להדליק בחוץ היא רק אם אחריםרואיםאותו?
אמנם הטענה של הזמן שתכלה משתנה היא הגיונית במציאויות המתוארות אך זה ענין אחר של עד מתי חייב להדליק
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים