עזריאל ברגר כתב:ב. לא בעינן שמן הראוי לשתיה בפני עצמו, אלא שמן שראוי ליתנו בתבשיל וכיו"ב, ולאפוקי שמן גרוע שיש בו אחוזי חומציות גבוהים.
אריה הכהן כתב:ומדוע באמת מי שאינו קורא את המגילה וגם אינו עתיד לקרותה (משום אונס) כשרואה קריאת המגילה יברך 'שעשה נסים', מאי שנא מנר חנוכה?
שש ושמח כתב:אריה הכהן כתב:ומדוע באמת מי שאינו קורא את המגילה וגם אינו עתיד לקרותה (משום אונס) כשרואה קריאת המגילה יברך 'שעשה נסים', מאי שנא מנר חנוכה?
קריאת המגילה לא רואים אלא שומעים. ומי ששומע מברך.
הא לחמא עניא כתב:שמעתי היום שאלה [שמטרתה בכדי ללבן היטב את הענין]:
הרואה נר חנוכה שהדליק גוי, ואינו עתיד להדליק באותו יום, האם שייך לברך על נרות הללו ???
אריה הכהן כתב:שש ושמח כתב:אריה הכהן כתב:ומדוע באמת מי שאינו קורא את המגילה וגם אינו עתיד לקרותה (משום אונס) כשרואה קריאת המגילה יברך 'שעשה נסים', מאי שנא מנר חנוכה?
קריאת המגילה לא רואים אלא שומעים. ומי ששומע מברך.
גם נר חנוכה המצוה היא להדליק, מי אמר שיש גם מצוה לראות?
עובדיה חן כתב:1.האם מצות ברכת ראיה זה דווקא בתוך חצי שעה או כל הלילה?
2.הנוסע לאביו ומשתתף עמו האם ידליק מפני מראית עין בביתו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים