עמוד 1 מתוך 1

נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:10 pm
על ידי ברכת כהן
אבקש למצוא המקור בספרי האבני נזר, והאם יש עוד מי שדן בזה?

הררי קדם.png
הררי קדם.png (30.52 KiB) נצפה 2585 פעמים

Re: נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:20 pm
על ידי י. אברהם
כנראה נשתבש והכוונה לזה, או"ח סי' תק"ג

אבני.jpg
אבני.jpg (39.16 KiB) נצפה 2577 פעמים

Re: נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:22 pm
על ידי מה שנכון נכון
ברכת כהן כתב: והאם יש עוד מי שדן בזה?

חסדי אבות.

גרשוני.PDF
(371.3 KiB) הורד 251 פעמים

Re: נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:33 pm
על ידי ברכת כהן
תודה רבה להרב משנ"נ!
--
י. אברהם כתב:כנראה נשתבש והכוונה לזה, או"ח סי' תק"ג

אבני.jpg

כלומר, שעברת על כל תשובותיו וספריו ולא מצאת?!?

Re: נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:43 pm
על ידי מה שנכון נכון
במפתח הענינים של שו"ת אב"נ לא מצאתי. [מסתמא גם באג"ט אינו, אולי בשם משמואל בשם אביו. אבל קרוב להניח שזה שיבוש].

Re: נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:45 pm
על ידי פרי יהושע
עיין בספר משנת יעבץ אור"ח מועדים בסימן הראשון על חנוכה שכתב שלדעת רש"י הטעם שלא הוזכר בבר' דמג"ת אלא הלל והודאה ולא תקנ"ח להדליק נ"ח, זה מפני דמיירי התם על לשנה אחרת ואז עוד הודלק המנורה ולא תקנו נ"ח אלא אחר שנחרב הבית זכר למנורה ועי' עוד שם שהאריך.

Re: נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:50 pm
על ידי י. אברהם
מה שנכון נכון כתב:במפתח הענינים של שו"ת אב"נ לא מצאתי. [מסתמא גם באג"ט אינו, אולי בשם משמואל בשם אביו. אבל קרוב להניח שזה שיבוש].

כנראה גם נכדו של האבנ"ז, בעל חסדי אבות, לא מצאו בספרי זקינו (או בספרי חותנו השם משמואל)

Re: נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:55 pm
על ידי מה שנכון נכון
י. אברהם כתב:
מה שנכון נכון כתב:במפתח הענינים של שו"ת אב"נ לא מצאתי. [מסתמא גם באג"ט אינו, אולי בשם משמואל בשם אביו. אבל קרוב להניח שזה שיבוש].

כנראה גם נכדו של האבנ"ז, בעל חסדי אבות, לא מצאו בספרי זקינו (או בספרי חותנו השם משמואל)

הוא היה גם נכד של האב"נ או רק של הישועות ישראל?

Re: נרות חנוכה כזכר למקדש - מקור?

פורסם: ד' דצמבר 28, 2016 10:56 pm
על ידי י. אברהם
כוונתי, ע"י שהי' חתן השמ"ש, הי' נכד האבנ"ז
הי' גם תלמיד האבנ"ז.