עמוד 1 מתוך 1

נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ב' דצמבר 03, 2018 1:16 pm
על ידי הא לחמא עניא
מצאנו במקורות שימי החנוכה נשארים לעולם.
יש ירושלמי ויש גם ספר מגיד מישרים ומצו"ב.
נשמח לעוד מראה מקומות.

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ב' דצמבר 03, 2018 1:17 pm
על ידי מה שנכון נכון
ראה בחוקי רצונך לריח"ס.

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ב' דצמבר 03, 2018 3:11 pm
על ידי דרומי
ראה כאן בהתחלה

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ג' דצמבר 04, 2018 1:40 pm
על ידי הא לחמא עניא
דרומי כתב:ראה כאן בהתחלה

ייש"כ גדול על המ"מ שבמאמרים.
ליקוט נפלא.

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ג' דצמבר 04, 2018 1:42 pm
על ידי דרומי
ראוי לציין כי הדברים נדפסו אחר כך בספר בשם 'ימות המשיח בהלכה'. איני יודע אם יש באוצר.

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ג' דצמבר 04, 2018 2:28 pm
על ידי משה1

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ג' דצמבר 04, 2018 2:52 pm
על ידי תם ותמים
הא לחמא עניא כתב:מצאנו במקורות שימי החנוכה נשארים לעולם.
יש ירושלמי ויש גם ספר מגיד מישרים ומצו"ב.
נשמח לעוד מראה מקומות.


אין ירושלמי כזה ראה בס' חוקי רצונך ח"ב עמ' לג ושם ח"א עמ' סה. ובקישור דלעיל. (רוב ככל המראי מקומות שהובאו בקבצים המצורפים הנ"ל כמו דברי המגיד מישרים ותכלת מרדכי ודברי הבן איש חיל ועוד, לקוחים מס' חוקי רצונך הנ"ל ראה שם).
ועו"ע פרדס יוסף שמות כ"ז כ', ויקרא ט"ז כ"ט.

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ג' דצמבר 04, 2018 2:56 pm
על ידי שייף נפיק
ראה ספר החיים לאחי המהר"ל ביאור מחודש מאוד למושג הזה.

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ג' דצמבר 04, 2018 3:16 pm
על ידי עושה חיל
אינני יודע אם זה מן העניין,
אבל בגמרא בר"ה יח: משמע שהיה צד לבטל את חנוכה יחד עם כל מגילת תענית עד ש:
"מעשה וגזרו תענית בחנוכה בלוד וירד ר''א ורחץ ורבי יהושע וסיפר ואמרו להם צאו והתענו על מה שהתעניתם
א''ר יוסף שאני חנוכה דאיכא מצוה א''ל אביי ותיבטיל איהי ותיבטל מצותה אלא אמר רב יוסף שאני חנוכה דמיפרסם ניסא"


ופירש"י:
דמפרסם ניסא כבר הוא גלוי לכל ישראל ע''י שנהגו בו המצות והחזיקו בו כשל תורה ולא נכון לבטלו.

Re: נצחיות ימי החנוכה

פורסם: ה' דצמבר 06, 2018 12:11 pm
על ידי הא לחמא עניא
עושה חיל כתב:אינני יודע אם זה מן העניין,
אבל בגמרא בר"ה יח: משמע שהיה צד לבטל את חנוכה יחד עם כל מגילת תענית עד ש:
"מעשה וגזרו תענית בחנוכה בלוד וירד ר''א ורחץ ורבי יהושע וסיפר ואמרו להם צאו והתענו על מה שהתעניתם
א''ר יוסף שאני חנוכה דאיכא מצוה א''ל אביי ותיבטיל איהי ותיבטל מצותה אלא אמר רב יוסף שאני חנוכה דמיפרסם ניסא"

ופירש"י:
דמפרסם ניסא כבר הוא גלוי לכל ישראל ע''י שנהגו בו המצות והחזיקו בו כשל תורה ולא נכון לבטלו.

יש מקום לדון אם הכוונה על לעתיד לבוא.
יש לראות מה כותבים המפרשים על זאת.