סתירה בטור בדבר מקום הדלקת נר חנוכה
פורסם: ה' דצמבר 15, 2011 3:25 pm
בסי' תרע"א פסק הטור בסתמא כשיטת תוספות דמדליק על פתח החצר, ובסי' תרע"ז הביא דברי רב שר שלום גאון דשכנים משתתפים בנר א' על פתח החצר [וזה מתאים לשיטתו], ולמהדרין מדליק כל אחד נר על פתח ביתו. והנה בזה באו דבריו כשיטת רש"י, דהא לתוס' צריך בפתח החצר דווקא. ולשון מסכת סופרים: מניחו על הפתח הסמוך לרה"ר משמאל. ומי יודע פשר דבר?
וכמו"כ הר"ן ז"ל היפך הענין, שבפתח ביתו מבחוץ כ' בשיטת רש"י- בתוך החצר, ובנר של שני פיות פירש שהוא על פתח החצר- וכתוס'. ומי נבון ויודיענו.
ובמקור תשו' הגאונים {בדקתי רק בחלקם, ע"פ אוצה"ג}, לא נמצא התוספת "על פתח ביתו" [ויתכן שהטור הוסיף זאת כדי שיהי' מקום מיוחד להדלקת כל אחד].
וצ"ע.
וכמו"כ הר"ן ז"ל היפך הענין, שבפתח ביתו מבחוץ כ' בשיטת רש"י- בתוך החצר, ובנר של שני פיות פירש שהוא על פתח החצר- וכתוס'. ומי נבון ויודיענו.
ובמקור תשו' הגאונים {בדקתי רק בחלקם, ע"פ אוצה"ג}, לא נמצא התוספת "על פתח ביתו" [ויתכן שהטור הוסיף זאת כדי שיהי' מקום מיוחד להדלקת כל אחד].
וצ"ע.