http://hebrew-treasures.huji.ac.il/reso ... 8%E9%5D%221 299 / מכילתא: בשלח, ב <95> / מסירה: 00 &
הראשונה בימי סנחיריב. שנ' "הוי היורדים מצרים לעזרה" וג'. השנייה בימי יוחנן בן קרח. שנ' "והיתה החרב אשר אתם יריאים ממנו שם תשיג אתכם בארץ מצ'". והשלישי בימי טרגיאנוס. בשלשתן חזרו ובשלשתן נפלו.
2 299 / מכילתא דרשב"י: יד, יג <56> / מסירה: 11 &
בשלשתן חזרו ובשלשתן נפלו. ראשונה בימי סנחריב. "ה(יו)[וי ה]יורדים מצרים לעזרה" וגו'. מה נאמ' בהן. "ומצרים אדם ולא אל" וגומ'. שנייה בימי יוחנן בן קרח. "לא כי ארץ נלך" וגו' "והיתה החרב אשר אתם יראים ממנה". שלישית בימי טרוגינוס. בשלשתן חזרו ובשלשתן נפלו.
3 299 / מכילתא דרשב"י: כא, יג <169> / מסירה: 11 &
זו היא ששאל טריונוס את לולוניס ואת פפיוס אחיו כשגזר עליהן מיתה. אמ' להן. אני בנו של נבוכד-נצר ?וא?תם בניהם שלחנניה מישאל ועזריה. יבוא מי שהציל חנניה מישאל ועזריה מיד נבוכד-נצר ויציל אתכם מידי. אמרו לו. נבוכ?ת?-נצר זכה ליעשות על ידו נסים. וחנניה מישאל ועזריה זכו שיעשה על ידיהם נסים. <170> שלא נתחייבו מיתה.
4 299 / ספרא: אמור, ח, ג <צט,ד> / מסירה: 00 &
וכשהרג טרוגיינוס את פפוס ואת לוליינוס אחיו בלדיקייא. אמר להם. אין אתם מעמן שלחנניה מישאל ועזריה. יבוא אלהיכם ויציל אתכם מידי.
5 425 / ירושלמי,מגילה: א, ג <ע,ג> / מסירה: 00 &
#מתנית'# או באחד-עשר כר' יוסי. או בשנים-עשר כר' מאיר. #וקשיא על דר' מאיר. לא כן תני. בתרין-עשר ביה יום טיריון. ואמ' ר' יעקב בר אחא#. בטל יום טיריון. יום שנהרג לוליינוס ופפוס.
6 425 / ירושלמי,מגילה: א, ג <ע,ג> / מסירה: 00 &
#ואפילו על דר' !מאיר! לית הוא מקשייא. לא כן תני. בתרין-עשר ביה יום טיריון. ואמ' ר' (אחא) יעקב בר אחא#. בטל יום טיריון. יום שנהרג לוליינוס ופפוס.
7 425 / ירושלמי,סוכה: ה, א <נה,ב> / מסירה: 00 &
אעפ'כ לא היו יושבין מעורבבין אלא יושבין כל אומנות ואומנות בפני עצמה. שאם יבוא אכסנאי יהא מידבק בבני אומנותו. ומשם היתה פרנסתו יוצאה. ומי החריבה. טרוגיינוס הרשע.
8 425 / ירושלמי,סוכה: ה, א <נה,ב> / מסירה: 00 &
ובשלשתן חזרו ובשלשתן נפלו. אחת במי סנחריב מלך אשור. [שנ'1] "הוי היורדים מצרים לעזרה". #מה כת' בתריה#. "ומצרים אדם ולא אל וסוסיהם בשר" וגו'. ואחת בימי יוחנן בן קרח. "והיתה החרב אשר אתם יריאים ממנה שם תשיג אתכם" וגו'. ואחת בימי טרוגיינוס הרשע.
9 425 / ירושלמי,תענית: ב, ח <סו,א> / מסירה: 00 &
#מתנית' או# באחד-עשר. #כר' יוסי. או# בשנים-עשר. #כר' מאיר. וקשיא על דר' מאיר. לא כן תני. בתרין-עשר ביה יום טיריון. ואמ' ר' יעקב בר אחא#. בטל יום טיריון. יום שנהרג לוליינוס ופופוס.
10 425 / ירושלמי,תענית: ב, ח <סו,א> / מסירה: 00 &
#ואפי' על דר' !מאיר! לית היא מקשייא. לא כן תני. בתרין-עשר ביה יום טיריון. ואמ' ר' יעקב בר אחא#. בטל יום טיריון. יום שנהרג לוליינוס ופפוס.
11 425 / ירושלמי,תענית: ב, ח <סו,א> / מסירה: 00 &
{[#ואפילו על דעת' דר' מאיר לית הוא מקשייא. לא כן תני. בתרין-עשר ביה יום טיריון. ואמר ר' יעקב בר אחא#. בטל יום טיריון. יום שנהרג בו לוליינוס ופפוס1]}.
12 500 / בבלי,תענית: ב, ח <יח,ב> / מסירה: 00 &
#מאי טורינוס. אמרי#. כשהרג טורינוס את לולינוס ואת פפיס אחיו בלדקיא אמ' להן. אם מעמו של חנניה מישאל ועזריה אתם. יבוא אלהיכם ויציל אתכם מידי כדרך שהציל את חנני' מיש' ועזרי' מיד נבוכדנצר. אמרו לו. חננ' מיש' ועזריה צדיקים גמורים היו. ונבוכדנצר מלך הגון היה וראוי ליעשות להן נס על ידו. ואותו רשע הדיוט הוא ואינו ראוי ליעשות נס על ידו.
13 599 / איכה רבה: פרשה א, מה / מסירה: 00 &
טרכיניס #שחיק# עצמות ילדה אשתו בליל תשעה באב והיו כל ישראל אבלים. נשתחק הולד בחנוכה. #אמרו ישראל. נדליק או לא נדליק. אמרו. נדליק. וכל מה דבעי לימטי עלן ימטא. אדליקו. ואמרון לישן ביש# לאשתו של טרכיניס. #אילין יהודאין כד ילידת הוון מתאבלין. וכד מיית ו!דל!א אדליקו בוצינייא. שלחה וכתבה לבעלה. עד דאת מכבש# בר-בריין בא וכבוש אילין יהודאין #דמרדו בך#.
14 599 / איכה רבה: פרשה ג, ב / מסירה: 00 &
"בנה עלי ויקף ראש" זה נבוכד-נצר. #דכת' ביה# "אנת הוא רישא די דהבא". "ותלאה" זה נבוזראדן. #ד'א#. "ראש" זה אספסי[א]נוס. "ותלאה" זה טרכיניס.
15 599 / איכה רבה: פרשה ג, ד / מסירה: 00 &
"דב ארב הוא לי" זה נבוכד-נצר. "ארי במסתרים" זה נבוזראדן. #ד'א#. "דוב אורב" זה אספסיאנוס. "ארי במסתרים" זה טרכיניס.
16 599 / איכה רבה: פרשה ד, כב / מסירה: 00 &
"קלים היו רודפינו מנשרי שמים". טרכיניס #שחיק# עצמות ילדה אשתו בליל תשעה באב והיו כל ישראל אבלים. נשתחק הולד בחנכה. #אמרו ישראל. נדליק או לא נדליק. אמרו. נדליק. וכל מה דבעי לימטי עלן ימטא. אדליקו#.
17 599 / איכה רבה: פרשה ד, כב / מסירה: 00 &
#אזלון ואמרון לישן ביש# לאשתו של טרכיניס. #אילין יהודאין כד ילידת הוון מתאבלין. וכד מיית ולדא אדליקו בוצינייא. שלחה וכתבה לבעלה. עד דאת מכבש# ברבריין בא וכבוש אילין יהודאין #דמרדו בך#.
18 599 / אסתר רבה (א-ו): פתיחה א, ג / מסירה: 00 &
בשלשתן כפרו ובשלשתן לקו. הראשונה בימי סנחריב. שנא' "ה!יו! היורדים מצרים לעזרה". #מה# כתו' #בתריה#. "ומצרים אדם ולא אל". שניה בימי יוחנן בן קרח. שנ' "והיתה" "אשר אתם יראים ממנו". והשלישי בימי טרגינוס.
19 599 / אסתר רבה (א-ו): פתיחה א, ג / מסירה: 00 &
טרגינוס #שחיק טמיא# ילדה אשתו בליל ט' באב ומת בלילי חנוכה $#כ?ד?כת' במגלת# איכה #בפסוק# "על אלה אני בוכיה"$.
20 599 / אסתר רבה (א-ו): פתיחה א, ד / מסירה: 00 &
#תני ר' חייא#. "לא מאסתים". בימי אספסינוס. "ולא געלתים". בימי טרגינוס. "לכלותם להפר בריתי אתם". בימי המן הרשע. "אני י'י". בימי גוג ומ!ע!וג.