מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

תמיה רבתי בדעת התוס' כא: בשבת

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
ארזא דבי רב
הודעות: 38
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2011 9:57 pm

תמיה רבתי בדעת התוס' כא: בשבת

הודעהעל ידי ארזא דבי רב » ה' דצמבר 22, 2011 10:21 pm

בתוס' [בד"ה והמהדרין מן המהדרין] כתבו וז"ל נראה דב"ש וב"ה לא קיימי אלא אנר איש וביתו שכן יש יותר הידור דאיכא היכרא כשמוסיף והולך או מחסר שהוא כנגד ימים הנכנסים או היוצאים אבל אם עושה נר לכל אחד אפי' יוסיף מכאן ואילך ליכא היכרא שיסברו שכך יש בני אדם בבית, עכ"ל, ולכא"ו אכתי יקשה דכל מדליק אין הוכחה מהדלקתו שמקיים מהדרין מן המהדרין כיון דביום השני והילך יסברו שמספר הנרות כמנין בני הבית והם מקיימים רק המהדרין בלבד וצ"ע,

ברקים רב
הודעות: 673
הצטרף: ג' דצמבר 06, 2011 4:49 pm

Re: תמיה רבתי בדעת התוס' כא: בשבת

הודעהעל ידי ברקים רב » ה' דצמבר 22, 2011 10:41 pm

ארזא דבי רב כתב:בתוס' [בד"ה והמהדרין מן המהדרין] כתבו וז"ל נראה דב"ש וב"ה לא קיימי אלא אנר איש וביתו שכן יש יותר הידור דאיכא היכרא כשמוסיף והולך או מחסר שהוא כנגד ימים הנכנסים או היוצאים אבל אם עושה נר לכל אחד אפי' יוסיף מכאן ואילך ליכא היכרא שיסברו שכך יש בני אדם בבית, עכ"ל, ולכא"ו אכתי יקשה דכל מדליק אין הוכחה מהדלקתו שמקיים מהדרין מן המהדרין כיון דביום השני והילך יסברו שמספר הנרות כמנין בני הבית והם מקיימים רק המהדרין בלבד וצ"ע,


בכה"ג שמנין בני הבית שוה למנין הימים, אזי הם באמת קיימו מנהג המהדרין מן המהדרין.

פרוזבול
הודעות: 133
הצטרף: א' אוקטובר 09, 2011 1:20 pm

Re: תמיה רבתי בדעת התוס' כא: בשבת

הודעהעל ידי פרוזבול » ה' דצמבר 22, 2011 10:46 pm

התמיה רבתי כל כך, עד שכבר עמד עליה הפרי חדש בהל' חנוכה.

ארזא דבי רב
הודעות: 38
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2011 9:57 pm

Re: תמיה רבתי בדעת התוס' כא: בשבת

הודעהעל ידי ארזא דבי רב » ה' דצמבר 22, 2011 11:09 pm

דברי הפר"ח ידועים אך הקושיא במקומה עומדת כיון דהא תינח אם ראה גם את הנר הראשון והשני ושאר הימים אבל אדם שעובר באחד מן הימים לא יידע שמקיים מהדרין מן המהדרין ויסבור שכל בני הבית מקיימים מהדרין

קנין דעת
הודעות: 68
הצטרף: ג' מרץ 04, 2014 2:03 am

Re: תמיה רבתי בדעת התוס' כא: בשבת

הודעהעל ידי קנין דעת » ג' מרץ 04, 2014 10:49 pm

הדבר פשוט דאנו הנוהגים כתוס' ומקיימים מה"מלשיטת הרמב"ם נטעה ולתוס' לא ופשוט.


חזור אל “חנוכה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים