הודעהעל ידי ערער בערבה » ב' מרץ 12, 2012 9:01 am
שמאל:
ובא בהסכמה על כמה ספרים מהם על ספר "אשל אברהם" פירוש מאמרי זוהר וסוד עשר ספירות ושאר עניני קבלה הנדפס בעיר פיורדא בשנת תס"א ועל ספר "דמשק אליעזר" על ספר "תורת חטאת" הנדפס בעיר ווילמרשדארף בשנת תע"ח ועל ספר "הלכה ברורה" על שו"ע או"ח הנדפס ווילמרשדארף בשנת תע"ז, ועל ספר "וזאת ליהודה" על דיני שו"ב הנדפס בעיר פיורדא בשנת תנ"ט ועל ספר "זרע ישראל" על חדושי אגדות הנדפס בעיר ווילמרשדארף בשנת ת"ץ ועוד על ספרים, בן הגאון הגדול מוה"ר שלמה זלמן ראטהשילד אב"ד ור"מ דק"ק ווירצבורג ואח"כ היה אב"ד ור"מ דק"ק פרידבורג בהרב הגדול המופלא מו"ה יצחק איצק רוטששילד פרנס ומנהיג דק"ק פ"פ דמיין, מכאן באותיות מרובעות קטנות
ולא למותר אחשוב להודיע להקורא היקר מה שבא במכתב עת "הצפירי" שנת תרנ"ג נומער פ"ד על אודות תענית ראהטהשילד, וז"ל, החכם ליציען וואלף כתב מאמר נכבד במכ"ע אנגליא לישראל ע"ד תענית "ראהטהשילד" שלא נודעה בקהל רב וראויה היא לשים אליה לב ביום כ"ט סיון נהגו בני הקהלה בבאמבערג אשר בבאוערן להתענות תענית ציבור תענית זו נקראה על שם ראהטהשילד מפני כי רבי מנחם מענדיל ראהטהשילד ששימש בכהונת רב בעיר ההיא תקן אותה בשנת ת"ס, ע"ד המנהג הזה כבר כתב הד"ר קאמבאק במכ"ע "ישרון" אבל הוא לא הפיץ עליו אור עד שעלתה ביד כותב קורות היהודים באוסטריה, החכם גרשון וואלף להראות את מקור תענית זו בספרו היקר "קליינע היסטאריש שריפטען" במאמר מכונה משפט אייזענמענגער הנוסד על כתבי יד ותעודות ו[נ?]כבדות מהמכתבים האלה נתברר כי בשנת ת"ס נשקפה רעה גדולה ליהודים יושבי(ה) המדינה ההיא וההמון כבר נאזר עוז נאפד נקמה לשלוח יד ביהודים אך ההמון לא אמר די בבזזו את היהודים ויהרס גם ארמנות רוזנים אחדים וכאשר הגיעה השמועה הזאת לאזני הקיסר שלח צו ופקודה נמרצה אל פ[ק]ודיו לעצור בעם ולזכר הפרעות ההן תיקן הגאון רבי מנחם מענדיל ראהטהשילד תענית, החכם וואלף הוכיח כי חמת ההמון עוררה אז את המשטין אייזענמענגער להוציא את ספר ענ[ט]דעקטעס יודענטהום המעולל בעפר את קרן התלמוד