הודעהעל ידי סייג לחכמה » ד' מרץ 08, 2017 7:01 pm
בתוס' עבודה זרה ד': ד"ה רגע כמימרא, וא"ת מה היה יכול לומר בשעה מועטת כזאת ויש לומר היה אומר כלם וכו' ורבי אליהו היה מפרש שאין צריך רק להתחיל קללתו. נראה מזה דהכל הולך אחר התחלה
וכתב בשו״ת ארץ צבי להרה״ק מקוזיגלוב זצ״ל (ח״א סי׳ קכ״א) בשם הרה״ק היהודי הקדוש מפרשיסחא זצ״ל שלמד מדברי התוס׳ לאיחור זמן התפילה אצל החסידים, והדברים ק״ו. ומה בדבר רע - אם מתחיל לקלל בזמן שהקב״ה כועס, אפי׳ אם ממשיך אח״כ חלה הקללה, כ״ש ומידה טובה מרובה, שאם מתחיל להתפלל מילה א׳ בעת שהוא זמן התפילה, אפי׳ אם ממשיך את התפילה כולה אח״כ, מ״מ התפילה שפיר מתקבלת וחשיב בזמנה עכ״ד.