עמוד 1 מתוך 1

חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 07, 2016 9:54 am
על ידי טברייני
שמעתי חידה מעניינת לפורים ואשמח לשתף את החברים

בתורה יש לו כנפיים
בגמרא יש לו קרניים
ונמצא במגילה פעמיים.

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 07, 2016 9:58 am
על ידי מה שנכון נכון

Re: חידה לפורים

פורסם: ג' מרץ 08, 2016 9:22 am
על ידי טברייני
תשובה נכונה מאוד 20 נקודות!

"תור"

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 21, 2016 8:11 am
על ידי מתפעל
שני יהודים הכינו משלוח מנות ושניהם הכינו בדיוק את אותו משלוח מנות.

פגשם הרב ואמר לראשון: המשלוח מנות שלך בסדר גמור ותצא בו ידי המצוה.
ולשני אמר: המשלוח מנות שלך לא טוב, ואינך יכול לצאת בו.
שאל השני את הרב בהשתוממות: אבל יש לי על המגש בדיוק נמרץ את מה שיש לחברי ומאי שנא?

יש למישהו רעיון?

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 21, 2016 8:35 am
על ידי בברכה המשולשת
לכאורה ע"פ הריטב"א בעניין התאמת המשלוח למעלת השולח והמקבל

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 21, 2016 11:53 am
על ידי מתפעל
חזק וברוך, הביאו הביאור הלכה.
שמשלוח מנות פשוט לעשיר לא יוצא ידי חובה.
לפי זה יש להסתפק במי ששולח לצדיקים גדולים, דמה נחשב בעיניהם מאכלים.
ומצד שני ניתן לדון הפוך, שאצלם אפילו דבר הכי קטן חשוב הוא מצד המצוה ואין להם נ"מ בין יין פשוט מאד ובין יין יקר מאד.

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 21, 2016 11:55 am
על ידי מתפעל
המשולשת, איפה ראית שזה תלוי גם במשלח? אינו מזכיר שם אלא רק את המקבל.
ומביא שהחיי אדם הוכיח דין זה מהירושלמי.

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 21, 2016 2:51 pm
על ידי מה שנכון נכון
בריטב"א מפורש שתלוי בערך הנותן, הן מלשונו והן מהראיה שהביא.
גם תחלת דברי הח"א והראיה שהביא אמורים כלפי ערך הנותן, וסוף לשונו "משמע מזה שאם שולח דבר פחות לעשיר" אינו מובן, וכבר תמה ע"ז השד"ח מערכת פורים סימן ח, וע"ש מה שניסה לדחוק בלשונו. [ואולי זו ט"ס וצ"ל לעני, ור"ל מתנה שאין דרך לשולחה בין אדם לחבירו ואינה לפי ערך אף שולח, ורק לעני רגילים ליתן כן].

Re: חידה לפורים

פורסם: א' מרץ 27, 2016 10:25 pm
על ידי עושה חדשות
בענין האי דינא דהמנות צריכות להיות ראויות ביחס לנותן/המקבל. יש להעיר, דהנה מצוי הרבה פעמים שחשיבות המנה אינה נמדדת לפי נפחה, אלא לפי צורתה החיצונית, אדרבה, מנות יוקרה הרבה פעמים הם מעטות בכמות משום ריבוי הקישוטים, ונראה דחשיב ראוי אע"ג דהכמות מועטת, כי סו"ס מתכבדים ונהנים במנה כזו. אבל יש לדקדק דפעמים המנה עצמה היא עלובה ממש, אלא שמונחת היא על טס של זהב וכד' ובזה חשיבותה, ולכאו' כה"ג ל"מ. וצריך לידע הכלל בזה, אימתי המארז והצלופנים וכו' מחשיבים את גוף המנה, ומתי הם נחשבים כדברים צדדיים ואילו המנה בעליבותה עומדת. ודו"ק.

Re: חידה לפורים

פורסם: א' מרץ 12, 2017 2:20 pm
על ידי עושה חדשות
ועל זו הדרך, חידה נוספת:

ראובן נתן לשמעון מיד בבוקר יום הפורים 2 מנות, אבל שמעון פסק לו שהוא לא קיים בזה מצות משלו"מ.
חמתו של ראובן בערה בו, והוא עשה מעשה כל שהוא (אשר לא ייעשה!), ובצהריים בא לשמעון ונתן לו כמו בבוקר.
עכשיו גם שמעון הודה שראובן קיים מצות משלו"מ.

(בבוקר הוא לא יצא יד"ח כי שמעון היה עשיר, ומעמדו היה בהתאם. הלך ראובן ופירסם עליו שהוא פשט רגל וכו', ומעמדו התרסק מידית. עכשיו כבר אפשר לצאת יד"ח גם בשטיק'ל דג מלוח...)

Re: חידה לפורים

פורסם: א' מרץ 12, 2017 8:48 pm
על ידי קראקובער
זה שהוא פרסם עליו שמועות לא נכונות לא משנה את המציאות (ואולי לגבי קידושין זה כן נכון שהכול מכבדים אותו לפי עשרו כמבואר בגמרא)

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 13, 2017 1:17 am
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:זה שהוא פרסם עליו שמועות לא נכונות לא משנה את המציאות (ואולי לגבי קידושין זה כן נכון שהכול מכבדים אותו לפי עשרו כמבואר בגמרא)

הפצת שמועה שפלוני פשט רגל:
א. יכולה לגרום שזה יקרה באמת.
ב. מורידה בפועל את מעמדו וחשיבותו.

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 13, 2017 11:01 am
על ידי כדכד
חידה נוספת (לשאול את הילדים):
שלש נשים במגילה: אחת קראו לה ולא באה, אחת לא קראו לה והיא באה ואחת קראו לה והיא באה.
מי השלש?

Re: חידה לפורים

פורסם: ב' מרץ 13, 2017 4:28 pm
על ידי עזריאל ברגר
כדכד כתב:חידה נוספת (לשאול את הילדים):
שלש נשים במגילה: אחת קראו לה ולא באה, אחת לא קראו לה והיא באה ואחת קראו לה והיא באה.
מי השלש?

לפי הסדר:
ושתי
אסתר
זרש