מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

הלכות חג בחג, חקרי מנהג. מאמרים לעיון והורדה
קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

הודעהעל ידי קראקובער » ד' מרץ 08, 2017 4:29 pm

במטה אפרים צועק על אלו שלא ישנים בראש השנה אבל קמים אחרי עלות/נץ החמה ואלי הוא הדין פה ואי משום יין מספיק אם שתה בלילה לפני...

כדכד
הודעות: 8527
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

הודעהעל ידי כדכד » ד' מרץ 08, 2017 5:52 pm

לא יצא ידי חובה בשתיה בלילה "ימי משתה ושמחה כתיב" מגילה ז:

דרומי
הודעות: 9176
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

הודעהעל ידי דרומי » ד' מרץ 08, 2017 6:44 pm

לא הבנתי על איזה עלות השחר מדברים. האם של י"ד או ט"ו או ט"ז...

סייג לחכמה
הודעות: 354
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 6:16 pm

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

הודעהעל ידי סייג לחכמה » ד' מרץ 08, 2017 6:56 pm

לשון הרמ"א היא שישתה יותר מלימודו, וישן ומתוך שישן אינו יודע ודו"ק הייטב

סייג לחכמה
הודעות: 354
הצטרף: ג' מאי 31, 2016 6:16 pm

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

הודעהעל ידי סייג לחכמה » ד' מרץ 08, 2017 7:01 pm

בתוס' עבודה זרה ד': ד"ה רגע כמימרא, וא"ת מה היה יכול לומר בשעה מועטת כזאת ויש לומר היה אומר כלם וכו' ורבי אליהו היה מפרש שאין צריך רק להתחיל קללתו. נראה מזה דהכל הולך אחר התחלה
וכתב בשו״ת ארץ צבי להרה״ק מקוזיגלוב זצ״ל (ח״א סי׳ קכ״א) בשם הרה״ק היהודי הקדוש מפרשיסחא זצ״ל שלמד מדברי התוס׳ לאיחור זמן התפילה אצל החסידים, והדברים ק״ו. ומה בדבר רע - אם מתחיל לקלל בזמן שהקב״ה כועס, אפי׳ אם ממשיך אח״כ חלה הקללה, כ״ש ומידה טובה מרובה, שאם מתחיל להתפלל מילה א׳ בעת שהוא זמן התפילה, אפי׳ אם ממשיך את התפילה כולה אח״כ, מ״מ התפילה שפיר מתקבלת וחשיב בזמנה עכ״ד.

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

הודעהעל ידי קראקובער » ה' מרץ 09, 2017 9:04 am

סייג לחכמה כתב:לשון הרמ"א היא שישתה יותר מלימודו, וישן ומתוך שישן אינו יודע ודו"ק הייטב


ידעתי גם ידעתי והשאלה אם זה לעיכובא לפחות אם נאמר שאין דין ביין דווקא ואפשר גם יי"ש ושינה לא גרע וי"ל כמובן.

מה שהבאת בשם הקוזיקלובער כמדומני שבערוך השולחן כתוב אותו דבר.


חזור אל “פורים וארבע פרשיות”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים