עמוד 1 מתוך 1

הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

פורסם: ד' מרץ 08, 2017 4:29 pm
על ידי קראקובער
במטה אפרים צועק על אלו שלא ישנים בראש השנה אבל קמים אחרי עלות/נץ החמה ואלי הוא הדין פה ואי משום יין מספיק אם שתה בלילה לפני...

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

פורסם: ד' מרץ 08, 2017 5:52 pm
על ידי כדכד
לא יצא ידי חובה בשתיה בלילה "ימי משתה ושמחה כתיב" מגילה ז:

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

פורסם: ד' מרץ 08, 2017 6:44 pm
על ידי דרומי
לא הבנתי על איזה עלות השחר מדברים. האם של י"ד או ט"ו או ט"ז...

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

פורסם: ד' מרץ 08, 2017 6:56 pm
על ידי סייג לחכמה
לשון הרמ"א היא שישתה יותר מלימודו, וישן ומתוך שישן אינו יודע ודו"ק הייטב

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

פורסם: ד' מרץ 08, 2017 7:01 pm
על ידי סייג לחכמה
בתוס' עבודה זרה ד': ד"ה רגע כמימרא, וא"ת מה היה יכול לומר בשעה מועטת כזאת ויש לומר היה אומר כלם וכו' ורבי אליהו היה מפרש שאין צריך רק להתחיל קללתו. נראה מזה דהכל הולך אחר התחלה
וכתב בשו״ת ארץ צבי להרה״ק מקוזיגלוב זצ״ל (ח״א סי׳ קכ״א) בשם הרה״ק היהודי הקדוש מפרשיסחא זצ״ל שלמד מדברי התוס׳ לאיחור זמן התפילה אצל החסידים, והדברים ק״ו. ומה בדבר רע - אם מתחיל לקלל בזמן שהקב״ה כועס, אפי׳ אם ממשיך אח״כ חלה הקללה, כ״ש ומידה טובה מרובה, שאם מתחיל להתפלל מילה א׳ בעת שהוא זמן התפילה, אפי׳ אם ממשיך את התפילה כולה אח״כ, מ״מ התפילה שפיר מתקבלת וחשיב בזמנה עכ״ד.

Re: הקם אחרי עלות השחר לפי הרמ"א יד"ח עד דלא ידע?

פורסם: ה' מרץ 09, 2017 9:04 am
על ידי קראקובער
סייג לחכמה כתב:לשון הרמ"א היא שישתה יותר מלימודו, וישן ומתוך שישן אינו יודע ודו"ק הייטב


ידעתי גם ידעתי והשאלה אם זה לעיכובא לפחות אם נאמר שאין דין ביין דווקא ואפשר גם יי"ש ושינה לא גרע וי"ל כמובן.

מה שהבאת בשם הקוזיקלובער כמדומני שבערוך השולחן כתוב אותו דבר.