עמוד 1 מתוך 1

עניין ארור המן ברוך מרדכי - חובה או מנהג טוב?

פורסם: ו' מרץ 18, 2011 1:49 am
על ידי היא שיחתי
נאלצתי למחוק
המעוניין בדברים אשלח לו באישי

Re: עניין ארור המן ברוך מרדכי

פורסם: ו' מרץ 18, 2011 1:53 am
על ידי היא שיחתי
וראיתי לת"ח אחד שהקשה אמאי לא אמרינן בסוף הגדה של פסח ברוך משה ארור פרעה ברוכים כל ישראל ארורים כל המצרים ברוכה בתיה וכו'

Re: עניין ארור המן ברוך מרדכי

פורסם: ו' מרץ 18, 2011 2:56 am
על ידי איש_ספר
היא שיחתי, כל דתיילד כוותיה תיילד. יאש"כ!

Re: עניין ארור המן ברוך מרדכי - חובה או מנהג טוב?

פורסם: א' מרץ 20, 2011 12:51 pm
על ידי היא שיחתי
.

Re: עניין ארור המן ברוך מרדכי - חובה או מנהג טוב?

פורסם: א' מרץ 20, 2011 1:14 pm
על ידי היא שיחתי
.

Re: עניין ארור המן ברוך מרדכי - חובה או מנהג טוב?

פורסם: א' מרץ 20, 2011 2:02 pm
על ידי מחשבתישראל
ולכאורה מעיקרא אינו דומה כלל, ביציאת מצרים היה נס גלוי ומשרע"ה היה שליח לבד וכאילו "טפל" לגילוי מעשי ה/, והרי בהגדה לא נזכר משה והכל נקבע שלא ידי שליח וכו', אך לא כן בפורים.

Re: עניין ארור המן ברוך מרדכי - חובה או מנהג טוב?

פורסם: א' מרץ 20, 2011 3:33 pm
על ידי היא שיחתי
מחשבתישראל כתב:ולכאורה מעיקרא אינו דומה כלל, ביציאת מצרים היה נס גלוי ומשרע"ה היה שליח לבד וכאילו "טפל" לגילוי מעשי ה/, והרי בהגדה לא נזכר משה והכל נקבע שלא ידי שליח וכו', אך לא כן בפורים.


ומה תאמר בכל קריאת התורה והפטרה שמוזכר איזה רשע? למשל בהפטרת השבוע היה לומר אח"כ ארור אגג ברוך שמואל

Re: עניין ארור המן ברוך מרדכי - חובה או מנהג טוב?

פורסם: ה' מרץ 09, 2017 4:36 pm
על ידי אליעזר בלוי
האם יכול להיות שזה קשור לענין של ריבוי שמחה שיש בפורים יותר מכל שאר יוט
כמובן בהנחה אם יש באמת יותר ענין בפורים