הקונ' הוא הפלא, מלא ענינים יקרים, ועל הרבה דברים שנידונים כאן בפורמי האוצר יש הוספות, ולאשר יום הפורים ממשמש ובא אכתוב רק הערה אחת, כ' שם בקונ' נעימת המגילה עמ' נ"ז
יש לציין חידוש פלא מה שראיתי ברש"ש שכ' לולא דמסתפינא הייתי אומר דבר חדש והוא שכששולח אחד לחבירו קיימו שניהם הנותן והמקבל מצות משלוח מנות, כיון שע"י שניהם נעשתה המצוה, והכי דייק לישנא דקרא ומשלוח מנות, ולא קאמר לשלוח מנות
, והנה אף שהרש"ש כ' שהוא 'דבר חדש', כבר כ' כעינ"ז בדברי הב"ח סי' תרצ"ה לבאר דברי הגמ' מגילה ז' ע"ב מחלפי סעודתייהו להדדי, ופרש"י זה אוכל עם זה בפורים של שנה זו, ובשניה סועד חבירו עמו, והב"י שם נתקשה בזה, וכ' הב"ח
כיון דטעם משלוח מנות הוא כדי שהיא שמח ושש עם אוהביו וריעיו ולהשכין ביניהם אהבה ואחוה וריעות, א"כ אם הסועד יחד עם חבירו ורעהו, הרי הם בשמחה ובטוב לב משתה יחד, ופטורים הם מעתה מחיוב משלוח מנות
, וצל"ע אי כוונת הב"ח גם למעשה, או רק לפרש דברי רש"י, [ועי' גם במג"א שהעתיק שי' רש"י להלכה למעשה, אך יש לו פי' אחר בדבריו, שהכוונה רק למי שלא הכין כלום לעצמו עי"ש]