חיישינן שמא שוה פרוטה במדי. יש אומרים דדוקא בדבר המתקיים שכיון שאם נזדמן לו דרך למדי יכול להוליכו בידו ושם שוה פרוטה אף כאן הוו קדושין אבל בדבר שאינו מתקיים אף על פי שהוא שוה פרוטה במדי כאן אינו שוה כלום ואם תוליכנו למדי אינו שוה כלום והאיך נחוש לקדושין, זה דעת הרמב"ם ז"ל המחבר, ולדבריו יכולין היו לתרץ משנתינו דקתני שוה פרוטה בשאינו מתקיים אלא מילתא דרויחא ליה ודקושטא היא נקט והדברים קרובים ונראין.
אם אסור בהנאה כלפי המתקדשת, איך מיקרי שקיבלה משהו?סכינא חריפא כתב:המקדש את האשה בחמץ בפסח משש שעות ולמעלה אינה מקודשת [פסחים דף ז' א'] וצל"ע דמקדש בשעה שישית באר"י הרי בשעה זו יש היתר ליהודי אמריקה בחמץ, וממילא בין אי נימא דענין איסורי הנאה מפקיע תורת ממון מהחפץ הרי כאן עדיין לא חל שם איסורי הנאה כלפי כ"ע בכדי להפקיע שם ממון מהחפצא, ובין אם נימא דענין איסורי הנאה הוא העדר שוויות כ"ש שיש להקשות דסו"ס באמריקה י"ל שווי ועכ"פ ניחוש לחומרא וכדאמרינן בקידושין י"ב שמא שו"פ במדי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים