מעט מים כתב:איני יודע מה מצא במהרי"ל אודות מנהג של מה נשתנה ליכט שהביא הבני יששכר,
משולש כתב:מעט מים כתב:איני יודע מה מצא במהרי"ל אודות מנהג של מה נשתנה ליכט שהביא הבני יששכר,
המהרי"ל לא קורא לזה "מה נשתנה ליכט" אבל בהחלט מדבר על נר (או נרות) מיוחד לליל הסדר. עיי"ש. מסתבר שיש קשר ביניהם. (יש לו שם בעיה שהמנורה הרגילה מלאה חמץ, ואולי גם בעיה עם השמן, לכן הוא אומר שמצניעים את מנורת השמן (שבת לאמפא) ובמקומה מדליקים נרות מיוחדים משעווה דווקא (שאין בה חשש חמץ). ואולי מזה נשתרבב מנהג של נר מיוחד לליל הסדר).
שבטיישראל כתב:משולש כתב:מעט מים כתב:איני יודע מה מצא במהרי"ל אודות מנהג של מה נשתנה ליכט שהביא הבני יששכר,
המהרי"ל לא קורא לזה "מה נשתנה ליכט" אבל בהחלט מדבר על נר (או נרות) מיוחד לליל הסדר. עיי"ש. מסתבר שיש קשר ביניהם. (יש לו שם בעיה שהמנורה הרגילה מלאה חמץ, ואולי גם בעיה עם השמן, לכן הוא אומר שמצניעים את מנורת השמן (שבת לאמפא) ובמקומה מדליקים נרות מיוחדים משעווה דווקא (שאין בה חשש חמץ). ואולי מזה נשתרבב מנהג של נר מיוחד לליל הסדר).
מהיכי תיתי דברי המהרי"ל שהמנורה הרגילה מלאה חמץ ?!
(חשש בלתי מובן אפ' - ומה עם שאר ימות החג כגון בליל שחוה"מ ושביעי ואחרון של פסח ? האם גם אז אין להדליק בשמן במנורה הרגילה ?!)
כוונתו של המהרי"ל פשוט מאוד שכיון שצריך לקרות ההגדה לאור הנרות אז נהגו להדליק נרות יפות משעוה שאורו צלול (וכמובא בפוסקים לענין נר חנוכה) בכדי לקרות לאורן ההגדה, משא"כ בנרות של שמן שאורן אינו יפה כ"כ לקרות לאורן ההגדה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים